Ja, da's 'n pittige vraag .......... of eigenlijk meer voor iedereen een gewetensvraag?!?
Zelf draag ik - zelfs op m'n trike - steeds de volledige uitrusting. Doorgaans een leren motorjack en leren broek, en verder natuurlijk mijn Schuberth, handschoenen en motorlaarzen. Zoals ik al zei, het liefst leer, als het echter bloedheet is klim ik in een doorwaai-jack met protectie. Van hetzelfde spul heb ik ook een broek, ik draag dit ding echter nooit daar het kreng gewoon niet lekker aanvoelt en ik hiermee steeds over het zadel heen- en weerschuif.
Verder zou ik iedereen op het hart willen drukken STÉÉDS gedegen motorkleding te dragen, da's echter mijn eigen bescheiden mening. Als je mijn persoonlijke verhaal in de voorstel-ronde bekijkt zul je lezen dat ik december 2007 een behoorlijk zware crash heb gemaakt in het Thaise waarop ik - als ervaren motorrijder - geen enkele invloed op kon uitoefenen. Vrouwlief en ondergetekende hebben toentertijd hun volledige motorkleding in hun bagage meegesleept vanuit Nederland en deze vanzelfsprekend ook gedragen. Verder wil ik hierbij aanvullen dat de Thaise motorverhuurder dit tijdens het bijna tienjarige bestaan van zijn zaak nog NOOIT had meegemaakt, we ontvingen dan ook diens welgemeende complimenten! Hoe dan ook, als ik destijds niet mijn volledige pakkie had gedragen zat ik nu niet achter mijn laptop dit verhaal in te tikken en bestond mijn huidige outfit met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit een zestal reeds ver vergane plankjes!
Voorts ........... schuif 'ns in je T-shirt een veeltal meters over het wegdek, weet je eigenlijk wel hoe snel je al door je gekoesterde velletje heen bent om vervolgens aan je botten te beginnen?!? Tot mijn kennissenkring behoren sinds lange tijd ook een trauma-arts en een tweetal verpleegkundigen welke op de afdeling spoedeisende hulp werkzaam zijn, je zou hun verhalen eens moeten horen over gecrashte "zomerse motorrijders"..........
Nogmaals, tis mijn eigen bescheiden mening en ik wil hierbij niemand iets opdringen, ieder zijn ding!
Groetsels,
Jacques