Motorkleding, altijd aan of ????

Wanneer draag jij een motorpak ?

Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Altijd, veiligheid gaat voor alles. Ook de passagier moet helemaal in motorpak anders gaat hij niet mee.
71
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Soms, bij kleine stukjes draag ik geen motorpak maar wel een stevige spijkerbroek.
75
12%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
Ik rij veilig en mij gebeurt niets. Een motorpak is daarom bijna nooit noodzakelijk.
6
1%
 
Totaal aantal stemmen: 608

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Jan Geel » 10 jun 2011, 22:15

bowser schreef:Zyn er ook leren korte broeken :mrgreen: :D :D :D
Hoezo??

Heb jij niet leren pijpen? :mrgreen:
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

1egoldwing

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door 1egoldwing » 10 jun 2011, 22:38

Enerzijds ben ik het daar wel mee eens (dikke bult, eigen schuld), maar dat wordt een hele lastige discussie..... want wat doe je met rokers die weer eens gedotterd moeten worden, of longkanker krijgen? Wat doe je met mensen die overgewicht hebben (waaronder ikzelf dus)? Wat doe je met die extreem sportieve mensen die elk weekend van hun surfplank of mountainbike afduvelen? En alcoholisten, wel of niet een levertransplantatie? Mensen die willens en wetens een meervoudig gehandicapt kind op de wereld zetten?

we doen allemaal wel dingen die we weten wat niet goed is en doen we toch

dat is het zelfde als je op een snelle scooter zit ook geen kleding wel een helm

enz enz

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door RonalT » 10 jun 2011, 23:24

Ik geloof niet dat dat de discussie is. De vraag was "heb jij altijd motorkleding aan".

Dat er mensen zijn die reageren op een verhaal wat door iemand geschreven wordt ..... tja ..... :?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
wingmuis
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2008, 18:47
Locatie: somewhere in the Netherlands

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door wingmuis » 13 jun 2011, 12:09

Geen discussie mogelijk als het over veilig rijden gaat.
Helm is sowieso verplicht, bij hoge temperaturen rijd ik ook wel eens in jeans maar veilig is anders.
Normaal rijd ik in leren broek en all weather jas maar bij zeer warm weer plakt dan alles en of dat nu zo geweldig is?
Toch maar een keer die Dragon jeans halen.
Er zijn 2 soorten motorrijders,
degene die al gevallen zijn en zij die gaan vallen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door RonalT » 13 jun 2011, 14:01

wingmuis schreef:Normaal rijd ik in leren broek en all weather jas maar bij zeer warm weer plakt dan alles
Ik kan je voor dit soort omstandigheden de speciale onderkleding aanbevelen. Ik draag dit al een aantal jaren en mij bevalt het goed.
Wat wij gebruiken is van Helly Hansen en bestaat uit een stof die zeer licht geweven is.
Als de omgeving waarin je gaat bewegen warm is, dan is het tijd voor verkoelend thermo ondergoed. Deze technische kleding is verkrijgbaar als hemd, t-shirt, broek en boxershort en wordt gedragen als ondergoed en soms als enkele laag zonder iets er overheen. De nadruk bij deze sportkleding ligt op het afvoeren van (overtollig) zweet en probeert je lichaam koel te houden. De meeste verkoelende onderkleding zit strak om het lichaam zodat het zweet snel wordt afgevoerd naar buiten toe.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door bertzwanen » 13 jun 2011, 15:19

Ronald je hebt gelijk .
Wij hebben dit ondergoed van het werk uit omdat wij ook vaak op chemie bedrijven werken .
Dit soort ondergoed is zeer geschikt daarvoor zelfs onder leer en all weather kleding .
Wij hebben het dus ook .
En toch rijden we met korte broek en T schirt :roll:
Waarom ???
Er moet eerst wat gebeuren denk ik .
Het is een keuze die ieder persoon voor zichzelf moet bepalen en je niet door andere moet op laten leggen .

Toch wensen wij iedereen veel veilige km :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

polywing
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2006, 22:23
Locatie: goes

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door polywing » 28 jun 2011, 10:38

mensen wat een discussie
als je geen pak aan wil kom je er ooit achter waarom wel!!!!
ik ben met pak over de a58 gaan liggen met als gevolg
een 3e graads brandwond aan mn hand dwars door de handschoen de laarzen met stale neus kompleet weg
en het pak afgeschreven met recht de vellen eraan en dat alles met 45 km per uur
dus ga ik nooooooooooooooooooooooooooit zonder pak weg ook met 50 km per uur kan het goed mis zijn
maar dat heb ik natuurlijk alleeen maar,, en jullie niet?????????????????????????/

Karin

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Karin » 28 jun 2011, 12:32

polywing schreef:ik ben met pak over de a58 gaan liggen
Moet je niet doen.
Dat is vragen om problemen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door G.winger » 28 jun 2011, 16:31

vroeger als kleinen jongen (zusjes) zaten we bij ons ouders in de auto op de snelweg
weet niet mer welke en daar kwam een motorrijder de snelweg op via de oprit .
lekker plat door de bocht we keken er allemaal ernaar , opeens raakte z`n voetstep
het asfalt en ja hoor daar ging hij helemaal rond tollend over de snelweg
motor tot stilstan tegen de vangrail en hij zelf als een stuiterbal tegen diverse auto`s
stond weerop en liep naar de vluchtstrook waar wij ook stonden.
hij had een lerenpak aan en was alleen gewond aan z`n pink en ja hij had ook handschoenen aan.
wij hebben daar een pleister voor gegeven en afgeplakt.
wat er verder met hem is gebeurd weet ik niet wij zijn gewoon weer vertrokken.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Stephan » 28 jun 2011, 17:27

K-Wing schreef:
polywing schreef:ik ben met pak over de a58 gaan liggen
Moet je niet doen.
Dat is vragen om problemen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Slecht asfalt he die A58 :lol: :lol: :lol:

Stephan 8)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door alkyone » 28 jun 2011, 23:09

Rijden met twee wielen onder mijn kont kan ik niet laten.
Meestal met de motor, maar sinds ik de sigaar in de asbak heb uitgedrukt is ook de mountainbike weer in beeld gekomen.
Wat heeft dit met deze conversatie te maken :?: :?:

Alles zei de gek.
Waarom.
Omdat ik op de mountainbike geen leren kledij aan heb.
Oke wel een helm, en zonder ga ik niet de deur uit.
Afgelopen zondag even een tourtje gemaakt met mijn mountainbike en in Bergen bij Duinvermaak ( voor de lokals) op het rechte stuk op mijn plaat gegaan.

Gevolg twee knieën met flinke schaafwonden.
Rechter elleboog ook flinke schaafwonden.
Nog steeds pijn in mijn borstkas van het stuur.
En dit was slecht op mijn fietsje.
Vandaag met het hele hete weer dus wel alles aangetrokken. :oops: :oops:
(Lees) goede schoenen , slechte spijkerbroek, goede jas en handschoenen en helm.

Afbeelding

Kijk een zwarte met 2 schijven :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door RonalT » 28 jun 2011, 23:46

Martin, ik heb pas geleden nieuwe motorkleding gekocht en in een van de boekjes die er bij zaten werden de knie en elleboog protectoren ook aanbevolen voor fietsers. :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door harmdeboer » 29 jun 2011, 00:00

ik ben van mening dat iedereen het lekker zelf moet weten wat hij / zij draagt echter achteraf niet zeuren over de gevolgen als het fout gaat...

ik draag wat ik denk wat noodzakelijk is... met dit hete weer rij ik toch niet omdat ik heel slecht tegen hitte kan... dus loop ik zondronken rond dan kan ik beter niet op 2 wielen in mijn spijkerbroek en t-shirt gaan rijden...

normaal draag ik alleen een motor jas... en handschoenen maar met heel heet weer gaat alles over boord! (natuurlijk ook een broek maar geen speciale! wel draag ik altijd hoge schoenen!!! let op ALTIJD dus niet speciaal voor het motor rijden...)

waarom omdat ik zelf wil beslissen wat ik draag en wanneer... ja ik rij ook af en toe zonder helm.. heerlijk dat gevoel van vrijheid... min puntjes zijn dan wel de beestjes... das een ander verhaal...

nee iedereen moet zich door zijn eigen gevoel laten leiden... lijden.. hoe dan ook...
de regering hoeft niet te betuttelen en de mensen die vinden dat anderen iets moeten omdat hun het vinden hou ik ook niet van...
voor alle theorieën zijn pro's en con's maar laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde... en ook al ben je het er niet mee eens hou het lekker voor je!!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door cooper » 01 jul 2011, 16:58

Hier in Belgie wordt vanaf 1 september "beschermende" kledij verplicht voor motorijders.
Men moet aan... een lange broek, een jas of vest met lange mouwen en hoge schoenen of laarzen die de enkel beschermen.
Over protectoren of andere extra bescherming reppen ze met geen woord.
Wel als ik dan toch moet vallen val ik liever in t-shirt dan in een nylon, of wat dan ook, vest die ze na m'n val vezeltje per vezeltje uit m'n alsnog gechaafde arm moeten plukken!! :shock: :x

Het gaat hoog tijd worden dat ze die Schouppe is ferm onder zijn gast schoppen en dat hij vliegt zo ver hij vliegen kan! :evil:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: Motorkleding, altijd aan of ????

Bericht door Jan Geel » 01 jul 2011, 18:51

cooper schreef:Hier in Belgie wordt vanaf 1 september "beschermende" kledij verplicht voor motorijders.
Men moet aan... een lange broek, een jas of vest met lange mouwen en hoge schoenen of laarzen die de enkel beschermen.
Over protectoren of andere extra bescherming reppen ze met geen woord.
Wel als ik dan toch moet vallen val ik liever in t-shirt dan in een nylon, of wat dan ook, vest die ze na m'n val vezeltje per vezeltje uit m'n alsnog gechaafde arm moeten plukken!! :shock: :x

Het gaat hoog tijd worden dat ze die Schouppe is ferm onder zijn gast schoppen en dat hij vliegt zo ver hij vliegen kan! :evil:
Was het niet goedkoper geweest om de automobilisten de oogkleppen af te doen? :mrgreen:
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

Plaats reactie