Hoe hoog moeten laarzen zijn op de Goldwing?

Hans van der Lugt
Type Goldwing: GL1800

Hoe hoog moeten laarzen zijn op de Goldwing?

Bericht door Hans van der Lugt » 12 okt 2024, 16:18

Hoi,
Ik heb een 2004 Goldwing.
Na ruim een jaar rijden naar mijn werk valt me op dat mijn werkschoenen op een paar spetters na droog blijven van opspattend water in de regen.
Alleen loopt er af en toe een beetje water langs de tank naar beneden en omdat mijn werk schoenen niet waterdicht zijn, via de tong naar binnen.
Ik wil voor de veiligheid en waterdichtheid motor laarzen kopen, en denk dat lage motor laarzen voldoen. Wat is jullie ervaring met lage laarzen op je Goldwing? Bij voorbaat dank.
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
😎

Andrewing
Type Goldwing: overig

Re: Hoe hoog moeten laarzen zijn op de Goldwing?

Bericht door Andrewing » 14 okt 2024, 09:12

Bij klein beetje regen zijn korte laarzen genoeg, bij normaal regen iets hogere laarzen, bij stortbuien lieslaarzen aanbevolen.

Als je broek er een stuk overheen valt en niet je broek in de laars propt zou het toch aardig waterdicht kunnen zijn.

Mvg,
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

RoelH

Bericht door RoelH » 14 okt 2024, 10:16

Leren broek gaat meestal in de laars, textiel erover. Ik heb altijd half hoge laarzen gehad (dan zie ik allroad laarzen als hoog). Motorrijden met schoenen is beetje dom, je mist heel wat bescherming, met name om de enkel. En met werkschoenen heb ik een stuk minder gevoel. Autorijden met werkschoenen vind ik ook waardeloos. Ook zijn motorlaarzen of motorschoenen anders verstevigd dan werkschoenen. Nooit bezuinigen op motorkleding is mijn advies, niet dat dure kleding altijd beter is dan goedkopere, maar er is wel degelijk verschil.
Honda GL1000 (1977) | Honda GL1100 (1980) | Honda GL1800 (2001) | Honda VFR800VTEC (2005) | Kawasaki ZZR1400 Performance Sport (2016)

Wehoo

Bericht door Wehoo » 14 okt 2024, 10:28

Een paar weken geleden de Rev'it Everest GTX laarzen gekocht. Effe goed rondkijken, motorkledingzaken concurreren goed en er zijn regelmatig acties.

Ooit in België een bekeuring gehad omdat mijn schoenen niet over de enkels kwamen. Dat is daar verplicht.
Groet,
Werner.

Hans van der Lugt

Bericht door Hans van der Lugt » 14 okt 2024, 22:55

Allen bedankt.
Andre: bij stortbuien ga ik maar even schuilen :D
Roel: Ik wil idd voor de veiligheid motor laarzen aanschaffen. Mijn werkschoenen overleven schuiven over het asfalt slecht denk ik. Geen harde bescherming op de enkels. Bovendien heb ik geen vertrouwen in de veterhaakjes.
Ik zag een video van een man die een voet kwijt is. Zijn schoen verloor hij nadat de haakjes verdwenen waren bij een schuiver. Dus toen met blote voet over het wegdek.
Werner: mooie dingen die Rev'it laarzen!
Ook leuk dat het Nederlands is.
Ik zelf had Daytona laarzen bekeken. Die staan op internet heel goed aangeschreven. Wel duur segment.
Ik ga weer zoeken en vergelijken. Dan ergens passen. Halfhoog wordt het voor mij.
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
😎

RonalT

Bericht door RonalT » 14 okt 2024, 23:19

Daytona maakt hele fijne motorlaarzen. Ze hebben een nadeel, daarna wil je geen andere meer.

Ik heb al jaren een paar Daytona Road Star GTX. Deze laarzen zitten geweldig, als je op het terras zit. :lol:
Ze lopen heel erg fijn en tijdens het motorrijden beschermen ze erg goed tegen regen. Alhoewel dat op een Gold Wing niet zo'n geweldig argument is. Je blijft sowieso al behoorlijk droog.
Ze zijn duur, maar ik vind ze dat geld waard.
Oja, met klitteband aan de achterzijde stel je ze een keer zo in dat het goed rond je been zit, daarna gebruik je alleen de ritsen aan beide zijkanten om de laars te sluiten of te openen.

En inderdaad dienen motorschoenen of laarzen je enkels te beschermen. Dus ze moeten zeker over de enkels heen vallen. En om opspattend water buiten te houden ook wel een stukje in je broekspijpen te steken.
Succes met de zoektocht naar een goede schoen of laars!