Ik kijk nu al sinds een kleine twee weken stiekem mee op dit forum, dus het wordt tijd om mij eens fatsoenlijk voor te stellen! Zeker nu ik afgelopen week plotseling mijn droom heb kunnen realiseren...
Mijn naam is Robin, 27 jaar en kom uit het Zeeuwse Goes. Ik rij al sinds mijn 18e motor, de eerste twee jaar (verplicht) op een lichte Yamaha, en daarna tot op heden een heerlijke Honda Shadow VT800C. Aan deze huidige motor beleef ik altijd ontzettend veel plezier en ik zou 'm nooit kunnen missen. Echter is er voor mij altijd één motor geweest die met kop en schouders boven alle andere motoren staat, en dat is een Goldwing GL1500.
Toen mijn oom een paar jaar geleden een GL1500 kocht en ik voor het eerst een echte van dichtbij kon zien, horen, voelen, ruiken en erop zitten (rijden was iets teveel van het goede) werd mijn gevoel alleen maar versterkt en besloot ik dat ik ooit 'als ik later groot zou zijn' een GL1500 wilde bezitten!
Daarom keek ik de afgelopen jaren af en toe eens voor de lol op Marktplaats om te zien wat het aanbod was, wat de prijzen ongeveer waren en om gewoon bij te plaatjes te kwijlen en weg te dromen... Maarja, mijn budget was toen nog niet groot genoeg...
Totdat ik twee weken geleden weer eens zomaar op Marktplaats keek en ineens mijn oog viel op een mooie GL1500 uit '89 die verrassend binnen mijn budget viel en er heel netjes uitzag. De advertentie stond al een tijdje op Marktplaats, dus ik ging er vanuit dat de motor allang verkocht zou zijn. Toch voor de lol even een mailtje naar de verkoper gestuurd en die liet mij weten dat de motor nog steeds te koop was. Meteen een afspraak gemaakt voor de week erop om hem te bezichtigen en mijn oom gevraagd of hij mee wilde gaan omdat hij tenslotte wat meer Goldwing-ervaring heeft dan ik. En toen heb ik mij ook meteen hier aangemeld om me wat meer te kunnen verdiepen in de GL1500, en om erachter te komen waar ik specifiek op moest letten bij de bezichtiging. Zo ben ik erachter gekomen dat met name naar de achterbrug en het subframe aandachtig gekeken moet worden...toch handig zo'n forum!!!
Vorige week zondag was de bezichtiging en meteen viel op hoe mooi, netjes en compleet (inclusief twee helmen met intercom, rugsteun bestuurder, slot, originele koffertassen, gereedschapssetje, acculader) de Goldwing was. Op wat kleine gebruikssporen/krasjes na (mag van mij na 22 jaar) was er verder totaal niks op aan te merken. Hij stond prachtig te glimmen en liep heel netjes. Km-stand 113.000. Vorig jaar (ongeveer 1000 km geleden) had de motor nog een supergrote beurt gehad (nieuwe banden, remmen, accu etc.). Verder nog goed de achterbrug geïnspecteerd, wel een klein beetje roest maar geen gaten of andere problematische dingen... Samen met de verkoper een proefrit gemaakt, en de motor reed gewoon perfect en alles werkte zoals het hoort te werken!
Al met al was het gewoon een prachtige Goldwing die ik niet kon laten staan en met de verkoper een mooie prijs overeen kunnen komen waar we allebei tevreden mee waren!
De woensdag daarop was het zover en zou ik de motor op gaan halen. Dus met de trein vanuit Zeeland naar Gelderland met al mijn motorkleren. Daar bij het postkantoor de papieren overgeschreven en vanaf dat moment was ik dus de officiële eigenaar van een GL1500...een droom die uitkwam en veel eerder dan ik ooit had durven hopen!
's-Middags rustig begonnen aan de terugreis. Best wel nerveus van tevoren, want het zouden immers mijn eerste meters op een Goldwing worden. En ik moet zeggen, de eertse 5 meter was even wennen, maar al heel snel daarna voelde alles heel vertrouwd aan. Ik zat gelukkkig snel op de snelweg dus ik kon lekker rustig naar huis cruisen. De reis leek wel 2x zo snel te gaan als normaal...WAT EEN HEERLIJKE MACHINE!!! Maaar dat weten jullie natuurlijk zelf ook wel!!! Zo comfortabel en relaxed, stuurt messcherp en ligt als een blok op de weg. Dit is alles (en meer) wat ik had gehoopt!!!
Na thuiskomst en een beetje te zijn bijgekomen van de eerste indrukken ben ik 's-avonds nog een rit gaan maken in de buurt met wat meer bochtenwerk. Meteen voelde het alsof ik nooit op een andere motor heb gereden, en het stuurgedrag is zo fantastisch. Ik kan met de Goldwing elke bocht perfect nemen, iets dat me met mijn Shadow niet altijd lukte! Alleen het stoppen is even wennen omdat je meer gewicht moet opvangen, maar zodra je wegrijdt voelt 'ie zo licht als een veertje! Het enige echt moeilijke bij deze machine vind ik het op- en afstappen van de passagier. Hier moet je echt je kop even bijhouden...
De afgelopen dagen al lekker rondgesnord in Zeeland, never been happier!!! Inmiddels al meer dan 500 km gereden, ongeveer 1 op 16. Netjes...
Ik wil de komende tijd zoveel mogelijk rijden om meer en meer vertrouwd te raken met de Wing!
Pff...genoeg geluld!!! Ik hou van (veel) plaatjes dus bij deze: Mijn Wing!
























Sorry voor de lange intro en de vele foto's, maar ik ben er gewoon zo trots op!!!
Zoals jullie kunnen zien in de Wing nog helemaal standaard. Maar hierdoor kan ik hem helemaal gaan aanpassen naar mijn smaak. Genoeg te doen dus de komende jaren. Ik zal in dit topic daarom ook alle veranderingen aan mijn motor in woord en beeld showen!!
Gelukkig ben ik bijna jarig, dus kan ik van het verjaardagsgeld de eerste upgrades kopen. Dat wordt even shoppen bij BB!
Eerste wensenlijstje:
- knieschermen
- gassteun
- kofferrek
- dekseltjes
- chroom, chroom, chroom, chroom en chroom
Eerst eens met de kleine dingetjes beginnen...

Natuurlijk zal ik jullie commentaar, tips, truucs en kritiek zeer op prijs stellen. Ik heb nog een hoop te leren in de Goldwingwereld, dus kom maar op!!
Jammer genoeg was ik net te laat met de aankoop om me persoonlijk voor te stellen op de BBQ, maar ik hoop er een volgende keer wel bij te zijn om jullie en je Wings ook te ontmoeten!!!
Genoeg voor nu!
Groeten, Robin