Dit ben ik

Hier kunnen (nieuwe) forumleden zich voorstellen
Broeder
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 aug 2019, 15:21
Type Goldwing: GL1200

Dit ben ik

Bericht door Broeder » 05 jun 2021, 11:14

Hallo allemaal
Ik ben Robert en ben in 59 op de wereld gekomen. Ik woon met Harriet in Nijeveen. Doordat mijn ouders ook motorrijles gaven ben ik er al van jongs af aan mee opgegroeid. Zelf begonnen met een cb400. Daarna heel veel motoren gehad en ivm werk op veel verschillende les gegeven. Nu eindelijk mijn droom kunnen aanschaffen. De 1500 van 97 met 74k op de teller. Wat rijdt dit lekker zeg.
Al een paar x wat gevraagd op het forum en zeker ook zinvolle reacties gehad. Ik hoop nog lang te mogen rijden en wie weet zien we elkaar eens.

Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Dit ben ik

Bericht door pieter » 05 jun 2021, 12:48

Welkom samen,

Prima keuze zo'n geweldige reus, in mijn ogen nog steeds de beste tourbuffel die ze bij Honda ooit ontworpen hebben, veel plezier, veilige kilometers, en wellicht tot ergens in den landen.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Dit ben ik

Bericht door tsmitje1963 » 05 jun 2021, 13:20

welkom broeder
maar ik hoor van iedereen die van een 1500 naar een 1800 is gegaan, dat de 1500 de beste tourbuffel is die honda ooit gemaakt heeft. waarom rijden ze dan bijna allemaal op een 1800?. :?:
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Dit ben ik

Bericht door DonvanVliet » 05 jun 2021, 15:04

Hee hallo. Welkom.

Gebruikersavatar
CY2020
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jan 2021, 08:59
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Wognum

Re: Dit ben ik

Bericht door CY2020 » 05 jun 2021, 17:31

Hallo Robert

Ook vanuit Wognum welkom op dit forum. Inderdaad de 1500 is geweldig.
Veel veilige en leuke kilometers toegewenst
Mvg Carlo
ALLEEN GA JE SNELLER, SAMEN KOM JE VERDER 🏍️

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Dit ben ik

Bericht door meire » 05 jun 2021, 18:41

Hallo Robert

Welkom op het forum :!: :!: :!:
Veel veilige en leuke kilometers met de Goldwing 1500 :!: :!: :!:
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
mauss
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 sep 2020, 21:59
Type Goldwing: GL1500
Locatie: hoogvliet

Re: Dit ben ik

Bericht door mauss » 05 jun 2021, 23:23

Hallo Robert en welkom.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Dit ben ik

Bericht door De Motormuis » 05 jun 2021, 23:42

Hallo Robert.

Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je hier veel lees en leerplezier.
En ook veel plezier en veel fijne en veilige
Kilometers met je Wing.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Dit ben ik

Bericht door Dacher » 06 jun 2021, 07:08

tsmitje1963 schreef:
05 jun 2021, 13:20
welkom broeder
maar ik hoor van iedereen die van een 1500 naar een 1800 is gegaan, dat de 1500 de beste tourbuffel is die honda ooit gemaakt heeft. waarom rijden ze dan bijna allemaal op een 1800?. :?:
Vind ik ook wel een interesante vraag.....

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Dit ben ik

Bericht door DonvanVliet » 06 jun 2021, 09:23

Ja, ik ook wel eens willen weten hoe dat zit.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Dit ben ik

Bericht door pieter » 06 jun 2021, 17:04

Wat ik hier mee bedoel te zeggen is eigenlijk vrij simpel, de aanwezige (koffer) ruimte, het geweldige geluid van de 6cilinder en het all over comfort van de 1500 is in mijn beleving nog steeds vele male beter dan de 1800 voor zowel de bestuurder als de passagier. Daar staat echter tegenover dat de 1800 qua techniek de 1500 ver achter zich gelaten heeft, de rijdbeleving is van deze wings zijn op dat gebied niet meer te vergelijken natuurlijk, daarin is de 1800 in een woord super te noemen.

Maar nogmaals, als er ooit een prijsvraag uitgeschreven gaat worden over de meest complete tourbuffel, zal ik altijd voor de 1500 gaan.

Nog een paar plaatjes van mijn Canadese 1500SE uit 1994, deze heb ik helaas maar 6 jaar in mijn bezit gehad omdat ik hem in het jaar 2001 wegens lichamelijke ongemakken (rug) met pijn in mijn hart heb moeten verkopen.
Ter info, in 2011 begon het bloed weer te kruipen waar het niet gaan kon, en na (zwaar) overleg met m'n lief ben herop gestapt.

Tijdens een taxatie in 1995 voor de winkel van Motor Druten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dit ben ik

Bericht door Cas » 06 jun 2021, 18:35

Het is allemaal zo persoonlijk, waarom koopt iemand een bepaalde motorfiets? De koffers gebruik ik vrijwel nooit en de zetel achterop ook niet. Ik vind de GL1800 gewoon een prachtige motorfiets met zijn formaat en mooie ronde vormen. Supersoepel zo'n 6 cilinder 1800 cc dacht ik toen ik hem kocht. Viel mij toch tegen, de motorsouplesse valt mij tegen en hij schakelt als een oude koffiemolen, ook de aandrijflijn maakt soms na het schakelen en oplaten van de koppeling geluidjes. Dan mijn GL1100 die ik vroeger had, net als de GL 1800 een geweldig stuurgedrag, geweldige motorsouplesse (carburateurs) en soepel schakelen. Persoonlijk heb ik het niet zo op injectie bij motorfietsen, maar dat zal bij de nieuwere modellen wel een stuk beter zijn.
Hoe dan ook: mijn GL1800 is toch mijn meissie!
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dit ben ik

Bericht door RonalT » 06 jun 2021, 22:24

Het is precies zoals Pieter schreef.
De 1500SE die ik heb gehad was voorzien van allerlei dingen zoals luchtpomp en -vering, slang om banden op te pompen, CB, vanitymirror (spiegel met lampje in de topkoffer zodat de duo-passagiere haar make-up weer goed kon maken, extra verlichting oa. cornerlights, remlichten/achterlichten in het achterspatbord tussen de koffers. Mooie ruimte koffers, Cruise-control, radio met intercom, enzenz.
Ongeëvenaarde rijeigenschappen als je het hebt over trekkracht in alle versnellingen, maar ook het soepel optrekken en afremmen, schakelen....
En de looks van de 1500 vind ik ontzettend mooi. Stoer en stevig zoals hij daar staat met het ranke zusje (1800) er naast. :shock:

Heel veel van deze zijn bij de 1800 gelukkig ook weer standaard of als accessoires weer leverbaar, maar toch zijn er een aantal zaken die niet meer zijn voorzien op mijn huidige motor.

Waarom dan een andere? Mijn motor had 240.000 kilometer gereden en was gewoon versleten. Op allerlei vlak waren er dingen die mankeerde, kleine dingen maar toch dingen waar je 'last' van had.
Dus na een jaar nadenken toch maar de knoop doorgehakt en de motor achtergelaten bij Motoport in Goes.

Ik heb toen een 1800 mee naar huis genomen. Gewoon omdat ik een nieuwere motor wilde hebben. Mijn 1500 was uit 1994 (26 jaar oud dus) en als ik een andere 1500 wilde hebben werd er een van minstens 20 jaar oud.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Dit ben ik

Bericht door tsmitje1963 » 07 jun 2021, 14:06

dus als ik mag samenvatten. stel er is een nieuwe 1500 te koop, de keus van een hoop mensen zou zijn. liever een nieuwe 1500, dan een nieuwe 1800. dit zou een tipje voor honda kunnen zijn, om de 1500 weer nieuw te gaan produceren. ik heb ook met veel plezier met een 1500 gereden. :!:
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Dit ben ik

Bericht door pieter » 07 jun 2021, 14:14

Met de juiste aanpassingen qua techniek zou dit zomaar de wederopstanding van de Goldwing in zijn totaliteit kunnen zijn Arthur, want als je ziet wat er van het nieuwste ontwerp na aankoop in korte tijd alweer terug de markt opgezet wordt zegt dat al genoeg denk ik.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie