effe voorstellen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2021, 20:25
- Type Goldwing: GL1500
effe voorstellen
Hallo Goldwingriders,
Mijn naam is Osman en ben 40 jr.
Nooit gedacht dat ik ooit tot de Goldwingfamilie zou horen
Iedereen om me heen verklaard me voor gek.
Maar mijn eerste wing staat echt in mijn garage. We zijn trots. De aandacht die het van voorbijgangers krijgt is ook leuk om te ervaren.
Dit is mijn vierde motor. Alle 4 totaal verschillend van elkaar. Supersport, naked, enduro en nu dit.
Een GL1500. Naast mijn andere 2 motoren. (Varadero 1000 en gsxr 1100). Ben trouwens nu ineens bewust dat ze alle drie zwart van kleur zijn.
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort met vakantie op de wing. We willen langs de Adriatische- Egeische -, Middellandse - en Zwarte zee en weer terug rijden. Vele km dus. Die cruise controle komt dus echt van pas.
We hebben ervaring met lange afstanden op de motor. Ook in het buitenland. Maar niet met zo'n beer.
Over ervaring gesproken; ik heb direct een vraag over de goldwing. Mijn goldwing lijkt in bochten zijn eigen weg te kiezen. Ik moet in de bochten echt aan de bak om hem op het juiste spoor te houden. Is dit typisch goldwing? Ik ga binnenkort een afspraak maken met een wingspecialist. Maar wellicht herkennen jullie het uit eigen ervaring.
Ik heb laatst binnentassen gekocht van een goldwingliefhebber die mij dit forum tipte. Ik verwacht hier een leerzame tijd en natuurlijk gezelligheid. Hoop dat ik ook iets kan teruggeven.
Rijdt veilig en wie weet tot ziens!
Hgr Osman
Mijn naam is Osman en ben 40 jr.
Nooit gedacht dat ik ooit tot de Goldwingfamilie zou horen
Iedereen om me heen verklaard me voor gek.
Maar mijn eerste wing staat echt in mijn garage. We zijn trots. De aandacht die het van voorbijgangers krijgt is ook leuk om te ervaren.
Dit is mijn vierde motor. Alle 4 totaal verschillend van elkaar. Supersport, naked, enduro en nu dit.
Een GL1500. Naast mijn andere 2 motoren. (Varadero 1000 en gsxr 1100). Ben trouwens nu ineens bewust dat ze alle drie zwart van kleur zijn.
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort met vakantie op de wing. We willen langs de Adriatische- Egeische -, Middellandse - en Zwarte zee en weer terug rijden. Vele km dus. Die cruise controle komt dus echt van pas.
We hebben ervaring met lange afstanden op de motor. Ook in het buitenland. Maar niet met zo'n beer.
Over ervaring gesproken; ik heb direct een vraag over de goldwing. Mijn goldwing lijkt in bochten zijn eigen weg te kiezen. Ik moet in de bochten echt aan de bak om hem op het juiste spoor te houden. Is dit typisch goldwing? Ik ga binnenkort een afspraak maken met een wingspecialist. Maar wellicht herkennen jullie het uit eigen ervaring.
Ik heb laatst binnentassen gekocht van een goldwingliefhebber die mij dit forum tipte. Ik verwacht hier een leerzame tijd en natuurlijk gezelligheid. Hoop dat ik ook iets kan teruggeven.
Rijdt veilig en wie weet tot ziens!
Hgr Osman
- director
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: effe voorstellen
Hey Osman,
ik heb je bericht even verplaatst, je had dit in een bericht uit 2010 gezet
Welkom op het forum, veel plezier hier.
Met betrekking tot het sturen, een 1500 hoort soepel te sturen dus ik denk dat je even langs een Goldwing specialist moet gaan om er naar te laten kijken. Het zou zomaar eens aan je balhoofdlager kunnen liggen of je banden.
ik heb je bericht even verplaatst, je had dit in een bericht uit 2010 gezet
Welkom op het forum, veel plezier hier.
Met betrekking tot het sturen, een 1500 hoort soepel te sturen dus ik denk dat je even langs een Goldwing specialist moet gaan om er naar te laten kijken. Het zou zomaar eens aan je balhoofdlager kunnen liggen of je banden.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- CY2020
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 17 jan 2021, 08:59
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Wognum
Re: effe voorstellen
Hallo Osman
Vanuit Wognum welkom op dit forum. Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst met je 1500.
Mvg Carlo
Vanuit Wognum welkom op dit forum. Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst met je 1500.
Mvg Carlo
ALLEEN GA JE SNELLER, SAMEN KOM JE VERDER
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2021, 20:25
- Type Goldwing: GL1500
Re: effe voorstellen
Hey Erik,
Dank voor het plaatsen.
Goed dat je het zegt, want ik zag meerdere plaatsen waar men zich voorstelde. Ik kon zo niet zien waar ik mijn bericht moest plaatsen. Ligt aan mij
Zelf voor het plaatsen van deze reactie (hoop dat ik het goed doe) was even zoeken.
Dank voor je tip. Ga ik zeker doen.
Mhgr Osman
Dank voor het plaatsen.
Goed dat je het zegt, want ik zag meerdere plaatsen waar men zich voorstelde. Ik kon zo niet zien waar ik mijn bericht moest plaatsen. Ligt aan mij
Zelf voor het plaatsen van deze reactie (hoop dat ik het goed doe) was even zoeken.
Dank voor je tip. Ga ik zeker doen.
Mhgr Osman
- meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: effe voorstellen
Hallo Osman
welkom op dit forum Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst met je 1500.
welkom op dit forum Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst met je 1500.
Vele Groetjes,Meire
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6768
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: effe voorstellen
Hallo Osman.
Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je veel lees en leerplezier alhier.
En ook veel plezier en veel fijne en veilige
Kilometers met je Wing.
Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je veel lees en leerplezier alhier.
En ook veel plezier en veel fijne en veilige
Kilometers met je Wing.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: effe voorstellen
Hallo Osman, welkom op het forum en veel plezier met je 'nieuwe' motor.
En sturen, nee een goldWing kiest niet zijn eigen weg. Je bent als motorrijder wel de baas. Misschien omdat je zo'n zware motor niet eerder hebt gereden heb je dat idee. Ik heb 13 jaar op een 1500 gereden en de eerste jaren was het best een uitdaging om het altijd goed te laten gaan.
Laat de specialist waar je naar toe gaat er even op rijden. Die merkt gauw genoeg of er iets aan de hand is.
En sturen, nee een goldWing kiest niet zijn eigen weg. Je bent als motorrijder wel de baas. Misschien omdat je zo'n zware motor niet eerder hebt gereden heb je dat idee. Ik heb 13 jaar op een 1500 gereden en de eerste jaren was het best een uitdaging om het altijd goed te laten gaan.
Laat de specialist waar je naar toe gaat er even op rijden. Die merkt gauw genoeg of er iets aan de hand is.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2021, 20:25
- Type Goldwing: GL1500
Re: effe voorstellen
Dank voor de warme reacties.
İnmiddels langs de specialist gereden.
HB Wings and parts Kraggeburg. Bennie.
Wat een vriendelijke hulpzame kerel zeg.
Alle tijd genomen om mij te informeren met tips en trucs, vragen beantwoorden en even mijn motor te inspecteren. Direct ook geholpen met een "knietje" die ik miste op mijn Wing. Ook oa het sturen gecontroleerd. Niets aan het handje. Het is zoals verwacht een kwestie van wennen.
Ik kan het vergelijken met het sturen met een volle krat die voor op een fietsstuur ligt. Zwarder dan ik gewend ben, maar het gaat steeds beter.
İnmiddels langs de specialist gereden.
HB Wings and parts Kraggeburg. Bennie.
Wat een vriendelijke hulpzame kerel zeg.
Alle tijd genomen om mij te informeren met tips en trucs, vragen beantwoorden en even mijn motor te inspecteren. Direct ook geholpen met een "knietje" die ik miste op mijn Wing. Ook oa het sturen gecontroleerd. Niets aan het handje. Het is zoals verwacht een kwestie van wennen.
Ik kan het vergelijken met het sturen met een volle krat die voor op een fietsstuur ligt. Zwarder dan ik gewend ben, maar het gaat steeds beter.
- cooper
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: effe voorstellen
Welkom medewingertje, een GL 1500 is idd geen supersport maar stuurt best wel aardig als je ermee overweg kan. Je kan misschien al eens opteren voor progressieve veren en een voorvorkbrace.
Dat was destijds bij mijn beide 1500's al een wereld van verschil. Tussen je beide vorkpoten zit er een plastiek brug in H-vorm. Deze ligt in eerste instantie bijna op je spatbord. Heb je hier een mm of 3-4 speling tussen brug en spatbord zit er al een brace onder, de progressieve veren zijn iets moeilijker om op't zicht te kunnen ontdekken en zullen dus een kleine "operatie" vergen. Succes met je upgrades.
Dat was destijds bij mijn beide 1500's al een wereld van verschil. Tussen je beide vorkpoten zit er een plastiek brug in H-vorm. Deze ligt in eerste instantie bijna op je spatbord. Heb je hier een mm of 3-4 speling tussen brug en spatbord zit er al een brace onder, de progressieve veren zijn iets moeilijker om op't zicht te kunnen ontdekken en zullen dus een kleine "operatie" vergen. Succes met je upgrades.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2021, 20:25
- Type Goldwing: GL1500
Re: effe voorstellen
Hey Cooper, dank voor je reactie en meedenken.
Die veren zijn vervangen zag ik. Er is zelfs een sticker op de veerpoot onder de schijfkap geplaatst. Maar die brug is mij nieuw. Ik ga daar zeker eens naar kijken.
Het sturen wend en ik rij steeds ontspannender.
Die veren zijn vervangen zag ik. Er is zelfs een sticker op de veerpoot onder de schijfkap geplaatst. Maar die brug is mij nieuw. Ik ga daar zeker eens naar kijken.
Het sturen wend en ik rij steeds ontspannender.
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: effe voorstellen
Beste Osman , veel plezier en vele vellige km gewenst met de 1500 GoldWing . Groeten van Bob , Christine , Peter n.d.
- pbeeren
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 02 jan 2014, 15:34
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leveroy
Re: effe voorstellen
Beste Osman, ik heb hetzelfde gehad met mijn eerste GL1500.
Slecht sturen, bijna niet de bocht in kunnen.
Dacht echt dat de motor een miskoop was.
Ben toen bij Hens Motoren geweest en zij gaven mij het advies om de Dunlops te vervangen door Bridgestone Exedra.
Ongelooflijk, zo strak sturen.
Daarna alleen nog maar Bridgestone Exedra er op, ook nu op mijn 1800.
grt Peter
Slecht sturen, bijna niet de bocht in kunnen.
Dacht echt dat de motor een miskoop was.
Ben toen bij Hens Motoren geweest en zij gaven mij het advies om de Dunlops te vervangen door Bridgestone Exedra.
Ongelooflijk, zo strak sturen.
Daarna alleen nog maar Bridgestone Exedra er op, ook nu op mijn 1800.
grt Peter
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2007
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)