Hallo allemaal
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 mei 2019, 21:11
Hallo allemaal
Hallo Allemaal,
Sinds gisteren de trotse eigenaar van onderstaande Goldwing uit 2002 met 66.000 km. Ik ben 43 jaar oud, getrouwd, drie kinderen (12, 8 en 6) en woon in het mooie Drenthe. Ik rijd ongeveer 20 jaar motor en heb alle soorten en type in bezit gehad. Er is een 2013 watergekoelde BMW r1200 GS op de goldwing ingeruild. Economisch gezien voor mij een slechte deal! Echter had ik het jaren eerder moeten doen.
Door de jaren heen heb ik nog nooit een Goldwing overwogen en alle vooroordelen daarover bestonden ook in mijn hoofd. Drie maanden geleden trof ik toevallig bij Motorhuis Bakker een klant die proef ging rijden op een 2001 1800 gl wing. We raakten aan de praat en hij overtuigde mij om een 2010 goldwing te proberen. Na een rondje van 20 minuten waren al mijn vooroordelen verdwenen en wist ik wat mijn volgende motor zou worden. Een naar mijn idee goed bod gedaan maar we kwamen er toen niet uit. Ondanks dat de goldwing al twee jaar te koop stond was hij een paar dagen later ineens verkocht.
Sinds die tijd aan het rondkijken en hier en daar proef gereden. Ik wilde echter een origineel nederlands geleverde motor met km teller en een onderhoud geschiedenis. Met name dat laatste bleek erg lastig.
Tot ik vorige week onderstaande motor zag staan bij Motorhuis Bakker. Proef gereden en een bod gedaan echter kwamen we er weer niet uit. Te hoge vraagprijs voor de goldwing en ook nog een lage inruilwaarde voor mijn BMW. Uiteindelijk met de eigenaaresse er toch uitgekomen, al moest ik vooral de water bij de wijn doen helaas.
Maar ja een hobby kost geld. En een les is dat je investeringen in acccesoires niet of nauwelijks terug ziet bij verkoop.
Ik vermoed dat de oude eigenaar lid is van het forum gezien de sticker van de goldwing club achterop. De oude eigenaar rijd inmiddels op een nieuw model begreep ik. De motor is nieuw geleverd door motorhuis Bakker en 19 jaar keurig verzorgd door deze eigenaar.
Zelf gebruik ik de motor praktisch elke dag en rijd ongeveer 15.000 km per jaar. Alleen bij pekel en vorst laat ik hem staan. Mijn dochter van 6 achterop naar school en dan door naar het werk. Voorheen reed ik eerst met de auto heen en weer, maar is niet meer nodig. Ze zit heerlijk achterop en de zoon van 8 kan niet wachten op de eerste tourtocht. De BMW hebben ze nooit naar omgekeken en ik nooit overwogen ze achterop te zetten. Op de goldwing geen probleem, maar pas de rijstijl wel aan natuurlijk. Dus niet elke bocht de stepjes aan de grond zeg maar , want dat gaat wel ook heel makkelijk op een goldwing en had ik niet verwacht. Het rijd echt heel soepel en makkelijk, maar dat hadden jullie allemaal natuurlijk al lang ontdekt. Tja ik heb er 20 jaar over moeten doen om dit te ontdekken, je zou kunnen zeggen een laatbloeier
Het ongeloofelijke comfort en souplesse spreken me vooral aan, cruise control op 90, radio of cd aan en genieten maar. Op mijn BMW had ik structureel oordoppen in en dat is op deze motor niet nodig.
Ik heb natuurlijk al dankbaar gebruik gemaakt van de door jullie vele geschreven info op dit forum. Ik zal pogen mijn eigen ervaringen en opgedane kennis ook te delen de komende jaren. Maar natuurlijk ook gebruik te maken van die van jullie, immers ik loop al min. 20 jaar achter
Sinds gisteren de trotse eigenaar van onderstaande Goldwing uit 2002 met 66.000 km. Ik ben 43 jaar oud, getrouwd, drie kinderen (12, 8 en 6) en woon in het mooie Drenthe. Ik rijd ongeveer 20 jaar motor en heb alle soorten en type in bezit gehad. Er is een 2013 watergekoelde BMW r1200 GS op de goldwing ingeruild. Economisch gezien voor mij een slechte deal! Echter had ik het jaren eerder moeten doen.
Door de jaren heen heb ik nog nooit een Goldwing overwogen en alle vooroordelen daarover bestonden ook in mijn hoofd. Drie maanden geleden trof ik toevallig bij Motorhuis Bakker een klant die proef ging rijden op een 2001 1800 gl wing. We raakten aan de praat en hij overtuigde mij om een 2010 goldwing te proberen. Na een rondje van 20 minuten waren al mijn vooroordelen verdwenen en wist ik wat mijn volgende motor zou worden. Een naar mijn idee goed bod gedaan maar we kwamen er toen niet uit. Ondanks dat de goldwing al twee jaar te koop stond was hij een paar dagen later ineens verkocht.
Sinds die tijd aan het rondkijken en hier en daar proef gereden. Ik wilde echter een origineel nederlands geleverde motor met km teller en een onderhoud geschiedenis. Met name dat laatste bleek erg lastig.
Tot ik vorige week onderstaande motor zag staan bij Motorhuis Bakker. Proef gereden en een bod gedaan echter kwamen we er weer niet uit. Te hoge vraagprijs voor de goldwing en ook nog een lage inruilwaarde voor mijn BMW. Uiteindelijk met de eigenaaresse er toch uitgekomen, al moest ik vooral de water bij de wijn doen helaas.
Maar ja een hobby kost geld. En een les is dat je investeringen in acccesoires niet of nauwelijks terug ziet bij verkoop.
Ik vermoed dat de oude eigenaar lid is van het forum gezien de sticker van de goldwing club achterop. De oude eigenaar rijd inmiddels op een nieuw model begreep ik. De motor is nieuw geleverd door motorhuis Bakker en 19 jaar keurig verzorgd door deze eigenaar.
Zelf gebruik ik de motor praktisch elke dag en rijd ongeveer 15.000 km per jaar. Alleen bij pekel en vorst laat ik hem staan. Mijn dochter van 6 achterop naar school en dan door naar het werk. Voorheen reed ik eerst met de auto heen en weer, maar is niet meer nodig. Ze zit heerlijk achterop en de zoon van 8 kan niet wachten op de eerste tourtocht. De BMW hebben ze nooit naar omgekeken en ik nooit overwogen ze achterop te zetten. Op de goldwing geen probleem, maar pas de rijstijl wel aan natuurlijk. Dus niet elke bocht de stepjes aan de grond zeg maar , want dat gaat wel ook heel makkelijk op een goldwing en had ik niet verwacht. Het rijd echt heel soepel en makkelijk, maar dat hadden jullie allemaal natuurlijk al lang ontdekt. Tja ik heb er 20 jaar over moeten doen om dit te ontdekken, je zou kunnen zeggen een laatbloeier
Het ongeloofelijke comfort en souplesse spreken me vooral aan, cruise control op 90, radio of cd aan en genieten maar. Op mijn BMW had ik structureel oordoppen in en dat is op deze motor niet nodig.
Ik heb natuurlijk al dankbaar gebruik gemaakt van de door jullie vele geschreven info op dit forum. Ik zal pogen mijn eigen ervaringen en opgedane kennis ook te delen de komende jaren. Maar natuurlijk ook gebruik te maken van die van jullie, immers ik loop al min. 20 jaar achter
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Hallo allemaal
Hallo Kevin,
da's voorstellen zoals we het graag zien. Uitgebreid over de geschiedenis en als toetje FOTOOOO'S.....
Welkom op het forum
da's voorstellen zoals we het graag zien. Uitgebreid over de geschiedenis en als toetje FOTOOOO'S.....
Welkom op het forum
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21
Re: Hallo allemaal
Mooie machine, ik was na een proefrit ook om ,alle vooroordelen vielen net als het gewicht tijdens de eerste meters eraf
- meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: Hallo allemaal
Hallo Kevin,
Welkom op het forum
Veel veilige kilometers met de mooi GoldWing 1800
Inderdaad klein nadeel dat stepjes gemakkelijk de grond raken(stuurd heel goed hé) maar heffen op tot zekere hoogte , maar heb wel al meegemaakt dat er wel eens eentje afbreekt
Welkom op het forum
Veel veilige kilometers met de mooi GoldWing 1800
Inderdaad klein nadeel dat stepjes gemakkelijk de grond raken(stuurd heel goed hé) maar heffen op tot zekere hoogte , maar heb wel al meegemaakt dat er wel eens eentje afbreekt
Vele Groetjes,Meire
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Hallo allemaal
Beste Kevin , veel plezier en vele vellige km gewenst met de 1800 GoldWing . En beter laat dan nooit om de VOORDELEN en nadelen van het rijden met de Gold Wing te leren kennen . Groeten van Bob , Christine , Peter n.d.
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6765
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Hallo allemaal
Hoi Kevin.
Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je veel leer en leesplezier alhier.
En ook veel plezier en veel fijne en veilige
kilometers met je Wing.
Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je veel leer en leesplezier alhier.
En ook veel plezier en veel fijne en veilige
kilometers met je Wing.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Hallo allemaal
Kevin,
Welkom op het forum. Ik wens je veel plezier met de GL1800 (de mijne heeft de zelfde kleur en is een jaartje ouder).
Even 1 ding uit de wereld helpen. Jij schreef het volgende...
Hopelijk tot ziens op 1 van de forumritten.
Welkom op het forum. Ik wens je veel plezier met de GL1800 (de mijne heeft de zelfde kleur en is een jaartje ouder).
Even 1 ding uit de wereld helpen. Jij schreef het volgende...
Bij deze wil ik je even laten weten dat de Goldwing Club Holland en het GoldwingForum niets met elkaar te maken hebben. Ja, ze zijn beiden gericht op de goldwing en Ja, vele mensen die hier op het forum aktief zijn, zijn toevallig ook lid van de GWCH. Daar houd de connectie op. Het forum is een op zichzelf staand platform, opgericht door onze Director (Erik Windmeijer), geholpen op vrijwillige basis door een groep van andere Goldwing liefhebbers.
Hopelijk tot ziens op 1 van de forumritten.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- wingryder
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
- Locatie: Sassenheim
Re: Hallo allemaal
Dag Kevin,
welkom op dit mooie forum.
veel lees plezier, en wellicht zien we je een keer tijdens een evenement.
veel veilige km's gewenst
groet,
Jan
welkom op dit mooie forum.
veel lees plezier, en wellicht zien we je een keer tijdens een evenement.
veel veilige km's gewenst
groet,
Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 mei 2019, 21:11
Re: Hallo allemaal
Hallo allemaal,
Hartelijk dank voor alle mooie woorden en wensen! Ik geniet nog elke dag van de aankoop en heb ook tot op heden elke dag gereden.
Ben wel op zoek naar een ander windscherm want de originele zonder ventilatie rooster geeft veel turbulentie boven de 100 km per uur. Ik zelf ben ongeveer 1.85 meter lang. Getest met verschillende helmen en standen van het windscherm en steeds hetzelfde resultaat.
V stream met ventilatie lijkt me de beste optie voor minder turbulentie en of Slipstream met ventilatie. Origineel is ook net 2 cm te kort voor mijn lengte en de wind raakt net de bovenlant van mijn helm in de hoogste stand.
Suggesties zeker welkom.
Gr. Kevin
Hartelijk dank voor alle mooie woorden en wensen! Ik geniet nog elke dag van de aankoop en heb ook tot op heden elke dag gereden.
Ben wel op zoek naar een ander windscherm want de originele zonder ventilatie rooster geeft veel turbulentie boven de 100 km per uur. Ik zelf ben ongeveer 1.85 meter lang. Getest met verschillende helmen en standen van het windscherm en steeds hetzelfde resultaat.
V stream met ventilatie lijkt me de beste optie voor minder turbulentie en of Slipstream met ventilatie. Origineel is ook net 2 cm te kort voor mijn lengte en de wind raakt net de bovenlant van mijn helm in de hoogste stand.
Suggesties zeker welkom.
Gr. Kevin