2é forumelfstedentochtweekend 1-2-3 juni 2012

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Re: 2é forumelfstedentochtweekend 1-2-3 juni 2012

Bericht door wingryder » 03 jun 2012, 18:25

Yo Wingers,

Veel is al gezegd en geschreven dus ga ik niet alles herhalen, maar toch, ook wij zijn weer heelhuids aangekomen in ons lekker warme huis :D
De spullen opgeruimd en kar en motor weer binnen gezet.
Dit was een mooie generale voor onze vakantie over een paar weken, ga nog even proberen de tent wat aan te passen, hij staat nu uit te dampen in de slaapkamer :lol: eens kijken of het lukken wil.
Ook wij hebben genoten van alles en iedereen, mooie tocht, mooi weer en goed gezelschap :D

Maya en Daniël, het was weer geweldig. een super weekend hebben we beleefd.
Ook Marco en Monique bedankt, het ging perfect met het follow up systeem.
Wellicht tot een volgende keer.

Groet,

Jan en Els

Wingryder et eega

Ps,

Alle rokers ook bedankt, hoop dat jullie het niet bezwaarlijk vonden om buiten te roken.

J & E
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

wimpus

Bericht door wimpus » 03 jun 2012, 19:00

Hoi Medewingers,

Het doet me goed om te horen (en te lezen ) dat jullie weekend goed geslaagd is.
Met redelijk goed weer toch de hele tocht gereden.

Is ons vorig jaar dankzij de regen niet gelukt.
Dit jaar konden wij er niet bij zijn, dankzij een bruiloft.

Het is vreemd om je eigen grote dag te missen .

Hopelijk tot volgend jaar

Groeten Willy en Paulien

Garfield
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Garfield » 03 jun 2012, 19:02

De Pan en de Wing staan weer samen in mijn garage en de tent hangt erboven te drogen. We zijn weer in Schagen na een zeer geslaagd weekend. In het begin van onze terugreis nog wat regen gehad maar volgens mij was het vanaf de afsluitdijk al droog. In NH waren zelfs op de weg al geen sporen van de regen meer zichtbaar.

Leuk om alle reacties lezen en natuurlijk alle foto's en video's. Wat me alleen een beetje tegen valt is dat de voorrijder bijna nooit op de foto of ander beeld staat. Zelfs de opvallende en dirigeerde gebaren van de plaatsaanwijzer ontbreken. Misschien kunnen we volgende keer een voor-voor-rijder aanstellen om alles mooi in beeld te brengen.

Alles bij elkaar was het een geweldig weekend. Allemaal bedankt voor de gezelligheid en een speciale dank aan de organisatoren, Daniel en Maya!!! Het was super, bedankt!!!

Groetjes,
Monique en Marco

DeWoert

Bericht door DeWoert » 03 jun 2012, 19:09

Garfield schreef:Wat me alleen een beetje tegen valt is dat de voorrijder bijna nooit op de foto of ander beeld staat. Zelfs de opvallende en dirigeerde gebaren van de plaatsaanwijzer ontbreken. Misschien kunnen we volgende keer een voor-voor-rijder aanstellen om alles mooi in beeld te brengen.
Geen zorgen Marco, ik heb wel wat beelden van jullie stuur en wijs-kunsten :mrgreen:
Zal linkje plaatsen zodra ik een compleet filmpje heb :)

Chrit

Bericht door Chrit » 03 jun 2012, 19:15

Fijn te zien dat jullie weer een perfect evenement achter jullie naam hebben staan...met veel LOL en plezier.

Ook ons jaarlijks mannenweekend is weer perfect geweest...varken aan het spit....jamjamjam...
En de terug weg vandaag! zoals Peter zei eén bui....de hele dag.......
Groetjes
Chrit Gunther

Foks

Bericht door Foks » 03 jun 2012, 19:15

Foks als luisteraar,

Voor degene die aanwezig waren en die mij hebben meegemaakt zullen het misschien niet geloven. Ik en luisteren. Vanochtend (zondag) de tent nat opgebroken en op de terug weg regen meegekregen. Dit zal verder op worden toegelicht.
Ondertussen staat de tent te dragen, buiten. Hier is Schoondijke is het fris maar droog.

Hierna volgt een opsomming van enkele wetenswaardigheden:
1. Wist u dat Daniel een aangespoelde Fries is? Hij is achter gebleven na een vakantie en is van oorsprong afkomstig uit Belgie.
2. Monique van Marco eigenlijk een dirigente is. Een diktator in spe. Gisteren tijdens de tocht stak zij op bepaalde plaatsen haar arm op en de achterop rijdende "schapen" stopte op de aangewezen plaatsen. Eigenlijk is ze ook arogant. Ze keek heel af- en toe om, maar ging ervan uit dat die mannen wel zouden luisteren. En ja hoor, allemaal en Karin ook.
3. Er is vernomen dat Karin van Ronalt ruzie kan krijgen met haar navigatie. Die Miep of Clair (blond van nature) luistert niet naar haar. Karin zegt, schreeuwt dat wil ik niet, dat doe ik niet en luisteren ho maar. Wat een apparaat? Maar op zijn tijd wel handig.
4. Volgens Appie; zijn zoon aan het puberen is. Op de vraag wat betekend dat, volgde dit antwoord: In de bovenkamer rommelt het. Ik weet het eigenlijk ook niet.
5. De andere Karin had het verzoek of er aangepaste stoelen waren. Niet alle stoelen paste.
6. Maya van Daniel alleen qua instelling hetzelfde is als Maya de bij. De een is geel/zwart, deze is Rood.
7. Daniel en Maya dit weekeinde keurig en super hebben verzorgd. Eten, drinken, slapen, route, etc.. Super dank je wel.
8. Foks kreeg gisteren een cadeau. Ik mocht alle regen hebben en meenemen. Ik hoefde niet te delen en mocht egoistisch zijn. Dan hadden de andere teminste minder. Nou ik heb mijn cadeau gehad. GEEN dank er voor.
9. Karin van Ronalt heeft een bokkige motor (deauville). Zij heeft gisteren proefgereden op een Pan European van Monique. Ronalt zeg maar dag met het handje tegen een GL1800. Karin heeft nog een probleem: het fototoestel kleurt niet bij de (proef rij) Pan. Dus zoek bij je fototoestel de bijpassende kleur motor, Karin. Succes.

Dit is een greep uit de bemerkingen, opmerkingen.
Dank jullie wel; dat ik dit fijne weekeinde heb mee mogen maken.

Nu een weekje wachten en FOKS is "on tour" again.

mvg,

FOKS (Peter).
Laatst gewijzigd door Foks op 03 jun 2012, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

RonalT

Bericht door RonalT » 03 jun 2012, 19:31

Ook wij hebben het naar ons zin gehad.

Een mooie rit heen, een mooie 11-stedentocht en een verregende rit terug naar huis. Althans wij zijn met Rob en Tonny en Ria vertrokken in zuidelijke richting. Regen totdat we afscheid van Tonny en Ria en Rob namen. We zijn de A1 opgereden en het is droog geworden. Jammer, joh! roepen we dan, maar volgens mij had Tonny een prive regenbuitje bij zich vandaag.

De avonden waren gezellig ingevuld met wat eten en gezellig kletsen tot het bedtijd was. Voor sommige was het trouwens wel erg vroeg bedtijd.

De rit was lekker, wat binnendoor weggetjes, soms wat doorgaande wegen.... Mooi plassen met water of kanalen met bruggen die allemaal elke keer weer open moesten (of was het nou dicht)
de Nederlandse Taalunie schreef:Correct is: De brug was open. :roll:

(ik heb even gezocht, maar geen onderwerp Follow-up systeem kunnen vinden.)

Toelichting
Als een brug dicht is, kunnen weggebruikers eroverheen. Daarom is De brug was open logisch correct. In de praktijk gebruiken veel mensen echter De brug was dicht om aan te geven dat de brug was afgesloten voor weggebruikers. In zo'n geval is echter meestal de brug niet dicht, maar zijn de slagbomen dicht
Ik heb wel een kleine opmerking, deze is al meer ter sprake gekomen....

Waar moet de wegwijzer gaan staan, want ik heb het deze keer gemerkt dat het lastig is. Er zijn te veel mensen geweest die verstopplaatsjes hadden gevonden, achter een boerderij, achter bosjes en dergelijke.
limburgrijders.nl schreef:Hoe geef je het veiligste richting aan tijdens een toerrit:
Ga zo staan dat je goed zichtbaar bent en niet bij een onverwachte glijpartij niet in de lijn van de motor en/of berijder staat.
1. Op een T-splitsing in het verlengde van de weg.
2. Bij een kruising net voor de afslag (5-10 meter) met het knipperlicht aan in de te rijden richting.
3. Bij een rotonde net om de bocht van de betreffende afslag.
Volgens mij staat de aanwijzer het beste vóór de afslag als dit veilig mogelijk is (genoemd bij 2) met richtingaanwijzer naar de goede richting.

Als het niet mogelijk is na de afslag, maar dan niet 10 of 25 meter van de afslag vandaan, maar direct na de afslag.
Bij de rotonde net op de afrit / afslag.
En dan kan je gerust je alarmlichten aanzetten, want de richting is dan duidelijk (dus richtingaanwijzer is niet nodig).

Maar let op dat je niet ergens achter verstopt sta...

Black Wing
Type Goldwing: GL1500

Bericht door Black Wing » 03 jun 2012, 20:10

ik ging dus als laatste van de camping weg, en mocht dus nog 3 oranje koeken meenemen die waren achtergebleven, Maya was zo vriendelijk om me even te bellen
en te zeggen waar ze stonden :D
maar ik heb zowaar de boel droog in kunnen pakken, en de rit naar huis was wel nattig, maar ik heb geen regenkleding nodig gehad

Maya en Daniël, nog heel erg bedankt voor jullie inspanningen :D
en Dirk, gezellig dat je er weer bij was :D volgende keer weer op de motor hè 8)

leuk dat er weer nieuwe forumleden bij waren, het groepje wordt steeds groter zo,
nog een paar weken en dan weer naar de volgende happening in Brodenbach ( o jee, off topic, sorry :mrgreen: )
om daar mijn "home away from home" weer uit te vouwen, de Campmaster is de eerste keer goed bevallen,
zeeën van ruimte en lekker warm :mrgreen:
Groeten, Eric

Bertju

Bericht door Bertju » 03 jun 2012, 20:16

Hallo allemaal,

Wy bin ek wer thús en fûnen it in pragtig wykein.....
We hebben een grandioos weekend gehad dankzij alle mensen die dit forumweekend hebben bezocht, bedankt allemaal.
Zoals al geschreven hebben we het getroffen met het weer, vooral toen we de "alvestêdetocht" gingen rijden. Net als alle andere kampeerders moesten ook wij de tent nat inpakken, maar die hangt ook bij ons te drogen op de zolder.
Alles was tot in de puntjes geregeld, van chinees met alles erop en eraan tot ontbijt met een gekookt eitje, van bbq tot het volgende ontbijt en onranjekoek bij de koffie. Daniël en Maya heel hartelijk bedankt voor het fijne weekend.
Ook willen we Marco en Monique bedanken voor het voorrijden, ging helemaal super.
Zondag rond half drie zijn we richting Noord-Holland gaan rijden en na een bakje bij Frank en Vika (meteen even bijkomen van de kou), waren we tegen zessen thuis. Meteen de aanhangwagen leeggehaald, tent opgehangen, wasmachine gevuld en eten opgepiept.
Daarna konden we lekker even alle stukjes op het forum lezen, de foto's en filmpjes bekijken en dit stukje typen.
Onze foto's moeten nog even kleiner worden gemaakt voordat we ze kunnen plaatsen, maar zodra we dat klaar hebben kunnen jullie ze allemaal bekijken.

Groetnis Bert en syn frysk famke Hanneke
Wing Of The Road

Bert: GL1500 SE
Hanneke: Het is een blauwe met 1 antenne en 3 wielen.

marionenhenk

Bericht door marionenhenk » 03 jun 2012, 20:45

Hallo medewingers, ook wij zijn weer terug in Vught.
Gisteren een mooie rit geredeb met goed weer en 24 motoren en gezellige mensen! Oude bekenden en nieuwe gezichten, het was weer super gezellig.
Koffie en broodjes kroket bj de Potvis in Stavoren en later een stop in St Annaparochie, waar velen een ijsje gescoord hebben (het was lekker warm op dat moment) en wat te drinken namen. 's Avonds een heerlijke barbeque'' (was een skottelbraai, maar nog lekkerder dan een barbeque) met salades en brood en het vlees was super!!
Vanochtend wakker geworden door de regen,dan maar eerst ontbijten en degenen die vertrokken uitgezwaaid. Rond half 1 was het redelijk droog en zijn we begonnen met het opbreken van de vouwwagen. De tent was droog en rond half 3 zijn we richting Vught vertrokken. Nu richting Zwolle gereden en in Meppel even de Mac aangedaan. Om 4 uur verder gereden en in de buurt van Oss hebben we pas een bui gehad tot thuis. Om 6 uur in Vught aangekomen en heb ik de Wing in de heg 'geparkeerd'(was de aanhanger even vergeten deze stuiterde op de stoeprand, waardoor ik mijn controle verloor), de Wing op de zijkant gezet en samen even uit de heg getrokken en de Wing weer rechtop gezet. Geen schade bij Carin en mij en de Wing stond netjes op de valbeugels. Desondanks hebben wij een superweekend gehad. Mensen bedankt voor de gezelligheid en speciaal natuurlijk: Maya en Daniël (en Dirk ook!), hardstikke bedankt voor wat jullie weer voor elkaar hebben gekregen!!!!
Volgend jaar zijn wij er zeker weer bij en zijn benieuwd wat Friesland nog meer te bieden heeft aan mooie routes!

Met groet van Carin en Henk.
(Foto's volgen nog)
Er gaat niets boven motorrijden met familie, vrienden en ongeacht welk merk motorfiets
Yamaha XT 500 bj 1975(1976 )
Yamaha RD 250 bj 1978(1979-1980)
Yamaha XJ 650 bj 1980(1980-1985)
Yamaha XS 750 bj 1978(1989-1990)
Honda CB 550 supersport bj 1978 (2002) in bezit
Goldwing 1200 bj1987 (2006-2007)
Yamaha XV 250 bj 1998 Virago in bezit
Yamaha XV 535 bj 1999 Virago in bezit
Goldwing 1500 SE bj 1997 (2007- ) in bezit
Goldwing 1800 bj 2005 (2016-2019)
Goldwing 1800 bj 2012 (2019- in bezit

Bart

Bericht door Bart » 03 jun 2012, 20:49

Zo en wij zijn ook weer thuis, vanavond om precies 7 uur stond de wing weer in de garage.
Vanmiddag om half 3 zijn we gaan rijden vanuit K....m (ik zal de naam niet schrijven Ronalt)en we hadden ook regen onderweg ,even gestopt onder Schiphol (rookpauze) en net boven de moerdijkbrug om te tanken.
We hebben ook een grandioos weekend gehad en perfect weer op zaterdag , bij deze melden we ons weer aan voor het volgend jaar.
Maar leuk om de oude en nieuwe bekende te zien (bekend van het forum maar nieuw om te zien) en zeker ook weer Dirk, het waren weer leuke gesprekken.
Ik geloof dat alles al een beetje gezegd is en ook wij bedanken iedereen voor de gezelligheid, met name Daniël en Maya voor de organisatie.
Totaal 1100 km gereden dit weekend.

gr.Bart&Froucke

aislin

Bericht door aislin » 03 jun 2012, 21:18

Hi medeWingers

Heel fijn te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn :D
Ook wij zijn vanuit Aldeboarn na een lange rit :lol: beschut (in Dirk z'n auto) en semi beschut veilig thuisgekomen.
Wij willen jullie allen hartelijk danken voor weer een prachtig weekend.
Zonder jullie is er gewoon geen forumelfstedenweekendinAldeboarnopdeboerderiebie, dus bij deze....hartelijk dank!!! :D :D :D :D :D
Maar speciaal dank aan Roelie en Wiebren wier boerderie mij vanaf het eerste moment al beroerde.......ook jullie hartelijk dank....wij komen heel graag weer terug.........als ik nog mag na mijn waterballet :shock: ......kijk laatste foto's :roll:
Wij gaan hier nog even genieten van een heerlijk gekregen wijntje, en na keuvelen over het weekend. :mrgreen:
Hieronder de link van de door mij gemaakt voornamelijk blauw getinte foto's....................camera had een blauw gelopen :lol:

https://picasaweb.google.com/1096377526 ... vSzj9KPqwE" onclick="window.open(this.href);return false;

Anjer

Bericht door Anjer » 03 jun 2012, 21:23

Wat leuk om jullie enthousiaste verhalen allemaal te lezen! We hopen er volgend jaar zeker bij te zijn!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Borretje

Bericht door Borretje » 03 jun 2012, 21:33

Hier nog een nabrandertje uit De Lier,...

@Marco en Moniek, ook jullie komen duidelijk in beeld voor in t filmpje!!! Dus de voorrijder is bij deze ook digitaal vastgelegd!

http://youtu.be/BngKGy7L6GQ" onclick="window.open(this.href);return false;

't Is weer een probeerseltje maar er lukt iedere keer weer iets nieuws.

Gr

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

bertzwanen

Bericht door bertzwanen » 03 jun 2012, 21:39

Leuke foto`s en filmpjes .

Van een prachtig weekend .
Altijd leuk om blije gezichten te zien van bekende en vrienden op foto`s .
Het was jullie gegund ( alleen de regen niet natuurlijk )

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing