Ook wij hebben het naar ons zin gehad.
Een mooie rit heen, een mooie 11-stedentocht en een verregende rit terug naar huis. Althans wij zijn met Rob en Tonny en Ria vertrokken in zuidelijke richting. Regen totdat we afscheid van Tonny en Ria en Rob namen. We zijn de A1 opgereden en het is droog geworden. Jammer, joh! roepen we dan, maar volgens mij had Tonny een prive regenbuitje bij zich vandaag.
De avonden waren gezellig ingevuld met wat eten en gezellig kletsen tot het bedtijd was. Voor sommige was het trouwens wel erg vroeg bedtijd.
De rit was lekker, wat binnendoor weggetjes, soms wat doorgaande wegen.... Mooi plassen met water of kanalen met bruggen die allemaal elke keer weer open moesten (of was het nou dicht)
de Nederlandse Taalunie schreef:Correct is: De brug was open.
(ik heb even gezocht, maar geen onderwerp Follow-up systeem kunnen vinden.)
Toelichting
Als een brug dicht is, kunnen weggebruikers eroverheen. Daarom is De brug was open logisch correct. In de praktijk gebruiken veel mensen echter De brug was dicht om aan te geven dat de brug was afgesloten voor weggebruikers. In zo'n geval is echter meestal de brug niet dicht, maar zijn de slagbomen dicht
Ik heb wel een kleine opmerking, deze is al meer ter sprake gekomen....
Waar moet de wegwijzer gaan staan, want ik heb het deze keer gemerkt dat het lastig is. Er zijn te veel mensen geweest die verstopplaatsjes hadden gevonden, achter een boerderij, achter bosjes en dergelijke.
limburgrijders.nl schreef:Hoe geef je het veiligste richting aan tijdens een toerrit:
Ga zo staan dat je goed zichtbaar bent en niet bij een onverwachte glijpartij niet in de lijn van de motor en/of berijder staat.
1. Op een T-splitsing in het verlengde van de weg.
2. Bij een kruising net voor de afslag (5-10 meter) met het knipperlicht aan in de te rijden richting.
3. Bij een rotonde net om de bocht van de betreffende afslag.
Volgens mij staat de aanwijzer het beste
vóór de afslag als dit veilig mogelijk is (genoemd bij 2) met richtingaanwijzer naar de goede richting.
Als het niet mogelijk is na de afslag, maar dan niet 10 of 25 meter van de afslag vandaan, maar
direct na de afslag.
Bij de rotonde net
op de afrit / afslag.
En dan kan je gerust je alarmlichten aanzetten, want de richting is dan duidelijk (dus richtingaanwijzer is niet nodig).
Maar let op dat je niet ergens achter verstopt sta...