Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Bollenstreekroute op zaterdag 30 april, ga je mee

Peiling eindigde op 06 mei 2022, 13:10

Ja
13
45%
Misschien
6
21%
Nee
10
34%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door RonalT » 03 mei 2022, 22:07

Wie was die mevrouw die zo ijverig stond te springen en te zwaaien... 😁
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Bertwing » 04 mei 2022, 08:20

Die springende dame, dat is mijn vrouw, ze vindt zo`n tourrit super tof, helpt mee met voorbereiden, maar gaat zelf niet meer mee achterop.

groet Bert

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Anjer » 04 mei 2022, 11:49

Bertwing schreef:
04 mei 2022, 08:20
Die springende dame, dat is mijn vrouw, ze vindt zo`n tourrit super tof, helpt mee met voorbereiden, maar gaat zelf niet meer mee achterop.

groet Bert
Maar ze was toch ook niet bij het koffiedrinken voor/na de rit?
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Bertwing » 04 mei 2022, 12:17

Nee dat klopt, ze sluit niet aan. Bedoel dat ze mij thuis helpt. Ze heeft drie kilo appels geschilt, :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Anjer » 04 mei 2022, 12:36

Dan mag ze de volgende x toch wel mee koffiedrinken? Zo te lezen verdiende zij zeker een stukje van die overheerlijke appeltaart.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Bertwing » 04 mei 2022, 15:32

Heb voor haar een eigen appeltaart gebakken die zelfde avond. De koffie smaakte thuis dus ook goed. Misschien komt ze een andere keer even langs, maar laat altijd de keuze aan haar.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Anjer » 04 mei 2022, 15:44

Bertwing schreef:
04 mei 2022, 15:32
Heb voor haar een eigen appeltaart gebakken die zelfde avond. De koffie smaakte thuis dus ook goed. Misschien komt ze een andere keer even langs, maar laat altijd de keuze aan haar.
Uiteraard laat je haar de keuze! Enfin, wellicht een volgende keer dat ze nieuwsgierig wordt met welke mensen jij tijd door brengt 😁🤣
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Marco1 » 04 mei 2022, 20:57

director schreef:
03 mei 2022, 12:11
Anjer schreef:
30 apr 2022, 19:55
Waar is de volgende forumrit?
Die ga ik binnenkort aankondigen, reken op een start in het midden van het land.
Niet te snel hè Erik.
In ieder geval niet in de eerste zes weken. :mrgreen: :mrgreen:
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door peter n.d. » 08 mei 2022, 16:48

Beste forumlezers , ziehier mijn verslag van de Bollenstreekroute . De dag begon , zoals elke dag begint met het open van de ogen , een schele blik op de wekker . Ik had nog 5 minuten voor deze mij zou wakker maken met zijn tuut, tuut geluid . Mis wekker , voor hij zijn eerste tuut wou ten beste geven was deze al van het alarm af . Christine besloot deze keer niet mee te rijden daar zij weer een paar minder dagen had en de slechte nachtrust , veel wakker , lijf en leden die onrustig deden , hadden haar doen besluiten om deze dag thuis te blijven . Ik zei : Ook goed dan rij ik wel alleen ( kan ik lekker van usb- stick wisselen vol met de muziek van Ac/ DC , nog steeds 1 van mijn top groepen ) . Boterham met stukje chocolade en een tas koffie , het doet steeds weer iets met mijn innerlijke mens .Daarna een bezoekje aan het kleinste kamertje , badkamer waar lijf en leden worden verfrist . Kledij aanschieten en wij weer klaar om op pad te gaan . De tank had ik vrijdagavond nog gevuld , ook even alles vluchtige gecontroleerd .Toch maar besloten om direct mijn regenvest , annex politievest aan te doen daar de tempratuur een beetje aan de lage kant was en ook omdat er misschien regen mijn weg zou kruisen . Om 7 uur de sleutel omgedraaid en een druk op de knop en daar begon de motor te spinnen gelijk een tevreden kat , al hoewel soms is het meer een tijger die uit de uitladen komt . Ook de eerste noten muziek ( sommigen lieden beschouwen mijn keuze eerder als ketel muziek ) klonken door de boxen , even het volume nog een cijfertje hoger zetten en wijlen weg naar het eerste afspreekpunt , namelijk de Wouwse Tol Zuid waar we steeds met dezelfde mensen afspreken om te samen naar het startpunt te rijden . Om 8uur en 15 minuten later waren we na een voorspoedige en droge maar nog steeds kille rit aangekomen bij de Wouwse Tol Zuid .Wat me steeds opvalt , als ik mijn regenvest aantrek en daarmee rond rijd op de autosnelweg , dat bepaalde bestuurders spontaan het gas lossen en met een angstige blik in hun achter uitkijk spiegel kijken en zich afvragen gaat hij zo dadelijk mij doen stoppen of heeft da zwaantje ( bij ons word de politie op een motor vergeleken met een zwaan en dit komt door de vroege kledij dat de gemotoriseerde agenten droegen )niks gemerkt dat ik hier juist te rap reed , geen richtingaanwijzers gebruik , dat ik nog dronken ben en dat ik aan het swalpen was en ver in slaap lig . Natuurlijk de witte kleur van de Wing draagt bij tot dit gezichtsbedrog . Ook waren de wolken aan de grens van wit naar donker grijs tot bijna zwartkleur over gegaan . Iets later kwam het bekende trio , Joka , Kris , Pieter en zwager Rene eraan , even later gevolg door Arthur en nog iets later Henk zonder Marion ( die moest werken ) .Na de begroeting trok de groep zich in gang en Kris trok de kop en ik was de laatste van het groepje . na wat wisselen van autowegen bereikten we de afrit en door een koppel rode lichten geraakte onze groepje gesplist . Henk en ik waren op elkaar aangewezen , gelukkig had Henk de route op zijn Gps en weldra kwamen , ironie , als eerste van ons groepje aan . Daar stonden al een paar GoldWings mooie op een rij op gesteld .Iedereen begroeten , praatje slaan bij een kopje koffie en een stukje appeltaart . Den Bert heeft de deelnemende forumleden verrast met de mooie gekozen locatie als startpunt en de rit en de koffie en het beruchte stuk appeltaart . vele vroegen waar Christine was en na mijn uitleg verstonden de meesten wel waarom ze had afgehaakt .Langzaam aan kwamen er nog deelnemers erbij en ook het tweede deel van onze groepje was inmiddels ook ter plaatse .Het startsein werd gegeven , ik trok mijn regenjas uit wat de regenwolken warenweg en de zon probeert met wat zonnestralen het wolkendek te breken en de tempratuur iets aangenamer te maken . Eerst nog even stoppen om Bert zijn duo , annex wegzetter , op te laten stappen en dan ging de rit echt van start .Eerst een stuk grote weg en even later doken we rechts af naar kleiner wegen .Hier en daar een serre , even later een molen , ook werden de deelnemers op geregelde tijdstippen en plaatsen op de gevoelige plaat vastgelegd door de zoon van Bert en de neef . Bert draaide en keerde met ons dat het een lieve lust was .Dorpje in , dorpje weer uit , brugje over , brugje onder , water een links van ons en daarna weer rechts van ons .En niet allen water van links of rechts , ook van boven werden we getrakteerd op water , gelukkig niet echte hard , maar wel vervelend en het maakte sommige wegen glad .Ook de koude wind was een regelmatige spelbreker .Jammer , want het was best een mooie route die Bert voor ons in petto had .Regelmatige werd de colonne motoren wat gesplist door de rode lichten .Weldra bereikten we het eerste pauzepunt , namelijk de boulevard van Katwijk .De wind blaast hier nog extra harde koude lucht , gelukkig was de regen verdwenen en maakte de zon haar opwachting .Het vertreksein voor het tweede deel werd gegeven en ik had nog vlug mijn regenvest aangetrokken . In het eerste deel hadden we wat bloemenvelden gezien , maar het tweede deel waren de velden met bloemen echt de hoofdspelers . Een lust voor het oog , kleuren wisselden elkaar af , elke kleur hebben we meermaals mogen aanschouwen . Wegen langs de prachtige kleurschakeringen , even onderbroken door een huis of hangaar en serres . Werkelijke prachtig . Na een dikke uurtje rijden door dit bloemenparadijs bereikten we onze tweede stop om te gaan eten .Ik besloot, samen met Henk, eerst onze motoren van het nodige voedsel te voorzien en daarna onze innerlijke mens te versterken .. Nadat de motoren er weer tegen aankonden , dankzij het vloeibare goud ( je zou het voor minder goud noemen , daar de prijzen voor dit hoogst noodzakelijke vocht de pan uit swingen ) .Henk en ik hadden besloten om iets anders te gaan eten dan een pannekoek en gingen op zoek naar iets anders om te eten , ook onze makker Arthur ging mee met ons op zoek . We vonden een frituur , iets waar je een Belg steeds plezier meedoet en bestelden wat te eten . Nadat de innerlijke mens was aangesterkt en we hadden afgerekend , begaven we ons naar de parkeerplaats waar de andere deelnemers stonden te wachten . Helm op het koppie , handschoenen en regenvest ( een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen en daar ondergetekende ( misschien) iets meer verstand had ). Het derde en tevens het laatste deel waren de bloemenvelden weer iets minder aanwezig op de achtergrond .Weer kronkelen langs kleine wegen , dwars door reeds kaalgeplukte velden , draaien , keren , remmen en weer het gas erop uitwijken voor fietsers , wachten voor een brug die openstaat , alles hebben we 1 keer of meerdere keren gehad .Met het bekende systeem rijd je eens achter de kopman , dan weer ergens midden in en dan sta je weer als wegwijzer ergens ten velde en rij je juist weer weg voor onze beroemde , beruchte bebaarde , goedlachse hekkensluiter Ronald om aan aan de sluiten bij de groep .Het mag gezegd worden het was werkelijk een mooie stukje Nederland dat onze voorrijder Bert ons leerde kennen . Na een tamelijk lang derde stukje rijden kwamen we weer aan het vertrekpunt waar er weer koffie en gebak op ons wachtte en ook broodjes met ham ,kaas kon je krijgen om je honger te stillen , Bert heeft zijn deelnemers echt verwend , een dikke pluim voor hem , niet alleen voor de rit , maar voor de gehele organisatie van de dag .Nadat de meesten hun koffie en gebak / broodje binnen hadden , even nog wat napraten en daarna weer op weg naar huis met mijn twee kompanen , Arthur en Henk .Nog wat snelweg kilometers vreten en daar was het afscheidspunt voor Arthur al . Ik zelf had besloten om met Henk mee te rijden naar Kattendijke . Had Marion beloofd om op Henk te passen en vellig thuis te brengen , twee kopjes koffie drinken samen met twee gebakjes als afsluiter van een geweldige dag . Nog wat napraten en dan alleen weer verder rijden om onze thuisbasis te bereiken . Na een voorspoedige terug reis , de afrit nemen , de tank weer volgooien om weer van start te kunnen gaan voor de volgende rit . Nogmaals een dikke duim en pluim voor Bert zijn rit en de totale toffe dag . Ook de overige deelnemers , bedankt voor het gezellig samen zijn en Ronald , bedankt om weer voor hekkensluiter te spelen . Ik zelf heb 620km op de tellers bij gezet, was rond 21uur 30 weer thuis en was moe , maar voldaan . Spijtig van het weer , maarja dat moet je nemen zoals het komt . Maar nog 1 opmerking : WILLEN WE HET NOG EEN KEERTJE OVERDOEN WANT HET WAS NIET NAAR MIJN ZIN :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:? ( het weer wel te verstaan ) En mijn antwoord hierop / JA ZEKERS !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: Met een stevige motorgroet van ons en tot de volgende keer maar weer , Bob , Christine , Peter n.d. :wink:PS : Pechvogels van de rit , zij die er niet bij waren en Elvis die misschien een boete aan zijn broek heeft :shock: :( :cry: :evil: :twisted:

Online
tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door tsmitje1963 » 08 mei 2022, 17:34

mooi geschreven peter. even een kleine update van mij, bij de willemstad ging mijn lampje van reserve branden. maar dapper doorgereden, dinteloord voorbij, steenbergen links laten liggen. en daar was bergen op zoom, afscheid ban de mannen genomen en weer door. op naar heerle richting roosendaal. ik heb het gehaald, en de motor binnen gezet. maar ik weet niet hoeveel reserve er in een tank van een 1800 zit. dus is het nu de vraag haal k mijn reguliere pomp nog wel, ik heb geen idee. dus nu is het de vraag tank ik hier in de buurt, voor dure nederlandse euros, of ga ik gokken en rij naar essen om voor minder dure euros te tanken? ik denk het laatste ik ga gokken, ojee. dat is een beetje living on the edge. misschien ga ik jullie van dit brandstof avontuur op de hoogte houden maar kan niks beloven. tanken en arthur dat is wel een dingetje. maar ik zwijg verder. misschien tot later. gr arthur al met al was het een fijne dag, met veel aardige mensen, we hebben genoten waarvoor veel dank.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Anjer » 08 mei 2022, 18:48

Het is weer een mooi verslag Peter n.d. en dat verhaal hoe medeweggebruikers reageren op jou met je witte wing herken ik van 11 jaar Witte GL 1500. Nu met de Red Lady komt dit eigenlijk niet meer voor.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Bertwing » 08 mei 2022, 23:15

na genieten, zo beleef ik het, wat ik lees, bedankt Peter n.d. opnieuw een bevestiging dat een forumrit twee kanten heeft. Een voorrijder en een achter rijder, meer dan dat lees je dan en dat is ook de hele clou. Samen maken we een dag bijzonder,...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Bertwing » 09 mei 2022, 22:59

Hierbij de link naar de foto`s van de forumrit

https://www.transfernow.net/dl/Goldwing-ride

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door RonalT » 11 mei 2022, 00:11

Bedankt!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumrit Bollenstreekroute op zaterdag 30 april

Bericht door Anjer » 12 mei 2022, 13:04

Bertwing schreef:
09 mei 2022, 22:59
Hierbij de link naar de foto`s van de forumrit

https://www.transfernow.net/dl/Goldwing-ride
Helaas Bert, ik krijg een melding dat de transfer verlopen is 🤔😥
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Plaats reactie