Forumweekend naar het Sauerland?

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
t.thomassen15011964
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 okt 2012, 20:05
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door t.thomassen15011964 » 05 jul 2020, 16:00

ben ook weer thuis het was weer een super weekend super gezellig ieder een bedankt voor een top weekend.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door wingryder » 05 jul 2020, 16:13

Els en ik zijn ook weer thuis na een goede rit terug.
Onderweg wel wat regen gehad maar niets om je druk over te maken.
Al met al ca 1350 km erbij getuft, was helemaal geweldig.
Mooie ritten gemaakt met goed gezelschap.
Voor herhaling vatbaar, Zoals Tonny schrijft, op naar het volgende .

Bedankt allemaal, het was gezellig.

Groet,

Jan en Els
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door wingster » 05 jul 2020, 20:46

Ook Erik en ik zijn vanmiddag goed thuis aangekomen na een vlotte terugrit van een top weekend in Sauerland, voor herhaling vatbaar.

Het hele weekend geen regen gehad tijdens de rit en terugrit. Alleen bij binnenkomst van Nederland paar druppels maar was niet om regen te noemen.
Een schitterend gezellig weekend met een fantastisch gezelschap in Waldhotel Einstein.
Waar de forum colletjes allemaal niet goed voor zijn en je een hoop lol mee kan hebben.

Iedereen bedankt, het was voor herhaling vatbaar, tot de volgende keer!

Groetjes
Astrid


hieronder de link naar het fotoalbum: https://photos.app.goo.gl/fXh4W1iPyXdHsM7v7

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door director » 05 jul 2020, 20:55

Het was een leuk en leerzaam weekend waarbij ik denk aan "polletjes en colletjes" :lol:

Polletjes omdat we toch wel veel vragen hadden die we eigenlijk gewoon democratisch willen beantwoorden met een Poll op het forum (bijvoorbeeld; welke rit rijden we en belangrijker, wie rijdt er voorop, hoelang rijdt Ron nog op zijn Deauville :wink: (Ron, je bent altijd welkom, als je maar op een motor komt).
Colletjes omdat die handige forumsjaaltjes noodzakelijk waren in de coronatijd. Sommige dragen hem alleen erg raar. Kijk maar op de fotos wie de gekste col kan dragen :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer!
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door Anjer » 05 jul 2020, 21:43

Prachtige foto's @wingster
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Wilbert
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2019, 20:15
Type Goldwing: GL1200

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door Wilbert » 05 jul 2020, 22:01

Mooie foto's van zo te zien een leuk weekend👍
Honda GL1200 1986
Yamaha FJ1200 1990

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door RonalT » 05 jul 2020, 22:22

We zijn weer terug
Het is een heel leuk weekend geweest, mede door de medereizigers en ook zeker door Maartje en Erwin, de hoteleigenaren.

Donderdag 2 juli

Dit wordt een zeer spannende dag. Voor de eerste keer een echt lange rit op mijn 1800, want door alle corona gebeurtenissen is er nog niet van gekomen om echt ver weg te gaan. Ja ik heb wel samen met Iris en Erik de rit van 14 juni voorbereid en daarvoor circa 350 km gereden maar dat is toch anders dan een rit naar het Duitse Wurdinghausen (Kirchhundem) waar we 3 nachten verblijven om het Hoch-Sauerland wat onveilig te gaan maken.
Wij zijn om half elf vertrokken om via de A58 langs Breda - Tilburg - Eindhoven naar Venlo te karren. Daar de Duitse grens over en verder via de A61 - A52 (Monchengladbach) - A57 - A46 (Dusseldorf) en de A3 te rijden waar we een stop gemaakt hebben op een Ratspaltz. We waren toen 2,5 uur onderweg en hadden 240 km afgelegd. Ondertussen had ik een stukje autoweg gevonden waar geen snelheidsbeperking gold en heb even geprobeerd hoe hard deze motor reed.
Na de stop nog een klein stukje verder over de autoweg om bij Burscheid de binnenlanden in te duiken.
We hebben het bovenste gedeelte van het "Rondje Bergisches Land" wat via het forum was te downloaden. Ik had deze rit doormidden geknipt en omgekeerd. Het ging goed tot bij Marienheide waar een een-richtingstraatje was waar we dus niet in mochten omdat we andersom reden. Gekeerd en gekeken en we zaten al weer snel op de route.

Afbeelding
Om kwart voor 3 zijn we gestopt omdat ik tussen kwart voor drie en drie uur gebeld zou worden. Het bedrijf waar ik werk heet sinds 1966 Suiker Unie maar deze naam past niet meer bij het doel en ook in deze tijd is de naam niet meer waar we voor staan. Het telefoontje had ik net gemist, maar een collega die ik belde vertelde me dat we om 3 uur konden inloggen op een website konden inloggen om de nieuwe naam te zien. Zoals te verwachtten crashte de website door de belangstelling. Dus zijn we verder gereden

De route kronkelde door bossen, over bergen, langs meren en kleine plaatsen. tot we uiteindelijk in Altenhundem aankwamen, daarna door Kirchhundem en uiteindelijk om kwart voor vijf in Bominghausen. 385 km afgelegd waarvan 265 km (bijna 3 uur) over de autowegen en 120 km (2,5 uur) over de kleinere wegen. Een mooie verdeling.

Ik stapte van mijn motor af en werd verwelkomd door een juichende ploeg mensen, dat was een warm welkom! Eerst even rondgekeken wie er allemaal waren en onze kennismaking hernieuwd. Een koel drankje en even rustig zitten.
We kregen kamer 1 toegewezen en hebben onze spullen er naar toe gebracht, even op het bed gesprongen om te kijken of dat bed goed was :?
Daarna snel naar beneden om aan de onzingesprekken deel te nemen. Ondertussen zoekend naar de naam van ons bedrijf. En ja hoor de website werkte weer. Suiker Unie heet vanaf nu Cosun Beet Company: 'Deze naam past beter bij de internationale activiteiten van het bedrijf'

Afbeelding
Op de foto zie je het nieuwe uiterlijk van onze bulkwagens en in de achtergrond zie je nog net een glimp van een bulkwagen zoals deze er tot nu uitzagen.

Om 7 uur konden we aan tafel, eehhh aan tafels. In Duitsland mag je met maximaal 10 personen aan een tafel zitten. Dus wij hadden twee lange tafels en kregen we brocollisoep, pasta met lekkere saus en een toetje (chocoladepudding met slagroom en een toffifee). Als afsluiter koffie en voor Michel een koude Jägermeister.

Daarna was het nog lang onrustig op het terras.
Een van de onderwerpen was "welke route gaan we rijden en wie rijdt er voorop.....". Dat was echt even een puntje waar ze niet uitkwamen. Wij hadden al aangegeven om vrijdag niet mee te gaan. Na jaren in het Sauerland geweest te zijn wilde we nu eens in Winterberg gaan kijken. Daar waren we nog nooit geweest.
Ze kwamen er niet uit...... :roll:


Vrijdag 3 juli

Te laat opgestaan, maar we hebben toch lekker uitgebreid kunnen ontbijten. En weer was de vraag wie rijdt er voorop en welke route wordt het. Ik heb niet afgewacht wat het werd. Ze zijn vertrokken en weer teruggekomen. (Daarover later meer)

wat later zijn wij gaan rijden om via Eslohe in Winterberg terecht te komen. Een mooie rit totdat we weer eens een wegopbreking tegen kwamen. We konden niet verder dus een andere weg ingereden. We kwamen toch netjes in Winterberg terecht. Wat rondgekeken, op een terras gaan zitten en een Cheeseburger opgepeuzeld (Karin een bruschetta's, da's tomaten en basilicum op een krokant broodje).
Ondertussen was er op het plein waaraan het terras grenst van alles te zien dus we waren zo een uur verder. Nog wat rondgekeken en geld uit de muur getrokken en weer teruggereden. Deze keer via Bad Berleburg. Een goede keuze want er zaten een serie leuke haarspeldbochten in. Karin werd voor gegaan door een vrachtwagen met boomstammen (dat ging hard genoeg vond ze) ik heb maar even gewacht om de bochtjes in eigen tempo te rijden. En ik moet zeggen de 1800 rijdt de bochtjes keurig.

Iedereen was al terug en hoorde we dat men het naar de zin had gehad, alleen lag er bij Nico een zwachtel klaar. Hij was tijdens een omkeer actie uit evenwicht geraakt en omgekukeld. Nu had hij een beetje lastige knie. Of Karin, de top EHBO-er, dat even wilde verbinden. Waarop zij vroeg "heb je het al gekoeld?". "Nee, moet dat dan?". Waarop ik zei dat hij kon koelen met een vers glas bier. De EHBO-post adviseerde dus koelen en in beweging blijven.....
Nog wat gezwets links en rechts. Af en toe een drankje....
Erik (Herrn Director) en zijn vrouw Astrid waren vandaag aangekomen om toch ook nog iets van het weekend mee te pakken.
En om 7 uur weer eten. Deze dag champignonsoep, rijst met een soort goulash (correctie door wingster Astrid: aardappelbolletjes met goulash en gemengde groenten) en bramentoetje.... (volgens Joka met iets heel zuurs onderin, volgens Maartje had ze dat door elkaar moeten roeren) koffie na de maaltijd en voor Michel natuurlijk een zeer koude Jägermeister. Het glas had op zijn advies in de diepvries gestaan en deze was dus echt heel koud. Daarna nog even op het terras gezeten. Maar tussen 10 en 11 verdween de een na de ander naar zijn/haar slaapkamer.


Zaterdag 4 juli

Vandaag gingen we met 9 motoren op pad om een ritje van 250 km te maken.
Erik op kop en wij helemaal achteraan. Met Joka en Chris voor ons. Nou nou... af en toe schraapte Chris met zijn valbeugels over de grond en Joka had het dan niet meer waardoor wij bijna een rotonde miste....
Verder ging alles lekker, we reden dat het een lieve lust was totdat .... Erik in Herzhausen een afslag miste en er weer een keer oefening werd ingelast. We kruiste nog een keer de Biggensee, mooi gelegen tussen de bergen proberen ze daar met zeilboten te varen....
In Rönkhausen reden we tegen borden op waarop vermeld werd dat op SaSo dagen motorrijden niet toegestaan was. Dus wat nu omkeren, aan een voorbijganger vragen en jahoor een stukje doorrijden waarop we rechtsaf konden en weer op de juiste weg uitkwamen via een zeer slechtwegdek met best wel mooie bochten. In Eslohe vonden we een restaurant voor de lunch. Ging bijna mis want de mevrouw van "Forellenhof Poggel" vond het geen werk dat we aankwamen zonder dat we 'geklingeld' hadden (even opbellen). De uitleg dat we zo maar aan het rondrijden waren en de omgeving niet kende snapte ze niet. Maar goed we kregen een goede lunch voorgezet. Karin die had een Flammkuchen besteld. Soort pizza maar dan met bladerdeeg waarop kaas, uiringen, tomaten en kruiden lagen.
Afbeelding

Verder gereden richting Schmallenberg en Winterberg om weer via Bad Berleburg, maar dat is niet erg in het begin van de B480 zitten heerlijke lange doordraaiende bochten, weer richting Wurdinghausen te rijden. En weer de bochten maar nu zonder bomentransport.......
We waren tegen vieren terug, mooi op tijd voor een drankje enzo.
Het 3 gangen diner deze keer was een heerlijke preisoep, rijst en kip met doperwtensaus (hé Ron) en als toetje ijs. Daarna nog koffie en een zeer koude Jägermeister
De avondinvulling laat zich raden.....


Zondag 5 juli, de dag van vertrek

Lekker uitgebreid genoten van het ontbijt. Daarna alles inpakken en in de koffers laden.
De een na de ander vertrok, Nico en Truus met hun camper en de motor op een aanhangwagen erachter.
Wij waren weer een van de laatste die wegreden. Tegen tienen draaide we de weg op. we hadden ivm het weer gekozen om de autoweg te nemen.
Bij Olpe de A45 op, vervolgens de A4 op te rijden. Bij Keulen de A3 op en in de buurt van Dusseldorf de A46 op, vervolgens een stukje A57 en een stuk A52 en via de A61 reden we Nederland in. Ik was ondertussen compleet in de stress geraakt omdat door de instellingen onze toestellen een verschillende route hadden berekend en Karin reed voorop. Dus ik moest regelmatig de afrit nemen en zij reed dan door... En ik zag ondertussen steeds Oberhausen op de borden staan.... :wink:
In de buurt van Langenfeld even gestopt voor wat drinken en een hapje te eten. En gelijk even gekeken welke kant we opgingen. Maar er was niets mis mee. Alleen nadat we weggereden waren sloeg Karin na 4 km weer af en ik moest eigenlijk 33 kilometer rechtdoor...... pfff
Via de A73, A67 en A58 zijn we Limburg en Brabant door gestoven en om half drie waren we thuis. Met af en toe wat regen, niet echt een bui van betekenis, maar toch hinderlijk veel druppels op vizier en ruit.


Conclusie

Het was een heel leuk weekend en ik denk dat we er nog wel eens naar toe gaan, vooral omdat Marco1 schreef dat hij wat miste op de onderstaande foto..... een oranje motor in het rijtje.
En we gaan het niet meer over Ron zijn motor hebben. Ron rijdt gewoon motor net als wij.... punt-uit. :wink:


Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door RonalT » 05 jul 2020, 22:23

DeWoert schreef:
05 jul 2020, 13:15
Ik ben inmiddels weer thuis,...Allen dank voor een top-weekend !!! Op naar de volgende
En op tijd thuis voor de F1... die het weekend mooi afmaakte?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door taxiad » 06 jul 2020, 00:15

mooi verslag en prachtige foto's ook
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door wingster » 06 jul 2020, 09:49

Prachtig verslag RonalT van een fantastisch geslaagd weekend

Maar hadden jullie vrijdag rijst met goulash aan jullie tafel? pff gelukkig hadden wij vrijdag aardappelbolletjes met goulash en gemengde groenten. Want zondag hadden wij de witte rijst en hier is iemand die niets om witte rijst geeft 😉 en 2 dagen witte rijst vindt Erik niet zo lekker 😀😀😀

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door RonalT » 06 jul 2020, 10:36

't valt niet mee om op mijn leeftijd nog alles te herinneren, maar gelukkig dat jij het corrigeert. :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door RonalT » 06 jul 2020, 11:57

ik zat net nog even te kijken naar de routes en de wegafsluitingen...

Afbeelding
Foto gemaakt door Astrid Windmeijer

En de route die we zaterdag hebben gereden bevatte inderdaad twee wegen die afgesloten zijn in het weekend en op feestdagen
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door Anjer » 06 jul 2020, 12:52

Mooi verslag RonalT, net of ik er bij was :D
Moet wel wennen hoor aan de nieuwe naam... Cosun, bijna mijn achternaam en ik ben dol op suiker :lol:
Wellicht toch handig om op voorhand via een poll oid af te spreken wie wat en waar er gereden wordt :lol:

Ik hoor veel goede verhalen over het hotel, hopelijk kan ik volgende keer mee!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door wingryder » 06 jul 2020, 22:06

Heb tijdens de rit naar het Sauerland en daar ter plekke allerlei opnamen gemaakt, deze heb ik drastisch ingekort en er onderstaand filmpje van gemaakt.
vind het zelf wel een aardig geheel geworden :wink:

Groet,

Jan



youtu.be/iIyXn9gZe9s
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumweekend naar het Sauerland?

Bericht door RonalT » 06 jul 2020, 23:12

Leuke video, Jan. In een notendop het rijden tijdens het weekend.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie