Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Plaats reactie

Welke datum(s) naar Der Tourstop ?

Peiling eindigde op 29 mar 2019, 17:03

donderdag 11 juli tot zondag 14 juli
4
12%
donderdag 18 juli tot zondag 21 juli
7
21%
donderdag 1 augustus tot zondag 04 augustus
4
12%
donderdag 8 augustus tot zondag 11 augustus
6
18%
donderdag 22 augustus tot zondag 25 augustus
4
12%
donderdag 5 september tot zondag 8 september
5
15%
donderdag 19 september tot zondag 22 september
4
12%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door DeWoert » 21 jul 2019, 21:13

Ik ben ook alweer eventjes thuis van een paar lekkere dagen door de Harz.
Altijd weer gezellig bij Jacqueline en Petaaarrrrrrrrrr.

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door GlimWas » 22 jul 2019, 09:55

Leuke tijd bij Peter en Jaqueline en lekker getoerd in de Harz! En de navigatieproblemen zijn opgelost! Wat een stukje alutape op een strategische positie al niet kan doen ;)
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 617
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Herveld

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door orie » 22 jul 2019, 18:18

:mrgreen: Goed bezig wim (willem voor bekenden) :mrgreen:
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door Anjer » 31 jul 2019, 13:06

Yes, ik ben ook terug! Na nog 8 prachtige toerdagen, waarbij we tijdens pauzes ruimschoots hebben genoten van al het natuurschoon en Binky bijna iedere dag wel heeft gezwommen, ben ik weer veilig in Axel. Helaas moest ik de motor achterlaten bij Antoon omdat de versnellingsbak kapot is, maar dat wordt vast ook weer opgelost, one way or the other. Door Antoon's goede advies heb ik in ieder geval mijn hele vakantie toch kunnen rijden!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door Devoraz » 04 aug 2019, 00:24

Het is alweer een paar weken geleden maar toch nog even een verslagje...

Verslagje weekend Der Tourstop

Donderdag 18 juli

Rond een uur of 8 vertrok ik van huis richting Apeldoorn alwaar Willem en Daniëlle Glas, Rob van Orizande en ik hadden afgesproken. Om precies te zijn bij het tankstation 'De Paal' langs de A1. Ik was veel te vroeg en stond al rond 9 uur op het parkeerterein. Rond kwart over 9 arriveerde Rob en nog een kwartier later Willem en Daniëlle. Willem had de route gemaakt en deze zou ons grotendeels over de snelweg sturen en de laatste 100+ kilometer binnendoor. Bibian en Tonny zouden via Venlo een route rijden. Dus... op naar de Harz.
De snelweg/autobahn is vrij saai en daar valt ook niets over te vertellen. Willem nam de leiding tot op het punt dat we de snelweg zouden verlaten en zijn navigatie 'raar' begon te doen. Mijn navigatie leek de route nog prima te volgen en zo nam ik het voortouw. Na een poosje wat mooie kronkelende weggetjes te hebben gereden, hielden we op een zeker moment even halt om de zelf meegenomen boterhammen te nuttigen en even van het uitzicht te genieten. We vervolgde de route en kwamen bij een omleiding. Willem wist enigszins hoe te rijden en zo namen we een eind verderop een pontje om het water over te steken. Aan de andere kant zouden we veel verderop de route wel weer oppakken. Dit bleek niet zo makkelijk. Rob zag op zijn navigatie waar we schijnbaar heen moesten en we volgde hem op de voet. Sommige wegen kwamen ons op een gegeven moment bekend voor en opeens stonden we weer op de kruizing waar de omleiding begon. Toch even proberen om de oorspronkelijke route op te pakken maar die weg bleek echt volledig dicht. Nog een keer met de pond over? Nee! We zouden voorbij de pond rijden en in de plaats verderop de boel weer oppakken. Inmiddels had ik mijn navigatie de route laten herberekenen. Nu klopte het laatste stuk van de route niet helemaal meer maar we waren wel weer op weg naar Lautenthal. Het laatste stuk waren er weggebruikers die niet opschoten en Willem vond op een gegeven moment dat ik te netjes bleef en besloot het laatste stuk er wat meer vaart achter te zetten. Zo arriveerden wij rond 4 uur bij Pension Der Tourstop. Motoren aan de kant en even genieten van een koud biertje. Wij hadden verwacht dat Bibian en Tonny er al waren maar die verschenen een poos later pas. Na de kamers te hebben opgezocht en even een douche genomen te hebben, waren we klaar voor het avondmaal. Peter en Jacqueline schotelden ons een heerlijke pastamaaltijd voor. Rond 9 uur vertrok ik naar mijn kamer om 'even' te gaan liggen. Helaas geen alarm gezet en werd ik tegen 0:30 uur pas weer wakker en besloot toen maar niet meer naar beneden te gaan en de nacht door te slapen.

Vrijdag 19 juli

Rond 7:30 uur uit bed en naar beneden. Lekker bakkie koffie en wachten op het ontbijt. Deze dag zouden we een wat kortere rit maken omdat het verwachtte weer niet erg gunstig was. Onderweg ergens langs de weg gestopt voor een lichte lunch. Een soort van eetkraam waar je soep, worst of vis kon krijgen. Aangezien je er overdekt kon zitten, hebben we ter plekke de beslissing gemaakt of we zouden doorrijden of teruggaan. Het was nogal gaan regenen onderweg. We besloten door te gaan. We hebben verder wel wat spetters regen gehad maar dat was verwaarloosbaar ten opzichte van de bui die we al gehad hadden. Eenmaal terug bij Der Tourstop wat gedronken, even opgefrist en rond 7:00 uur eten bij de Harzer Schnitzelkönig. Zoals altijd is het eten daar goed van kwaliteit, erg lekker en de prijzen vallen enorm mee. Die avond nog lekker buiten gezeten tot een uur of half elf en toen maar weer gaan slapen.

Zaterdag 20 juli

Wederom rond 7:30 uur uit bed en wachten op het ontbijt. De rit zou deze dag wat langer worden en het was ook veel beter weer. Het bleek dat we in het eerste deel van de route over bijna de zelfde wegen reden als de dag ervoor. In het pension verbleven ook drie heren die op een Yamaha FJR reden. We zijn ze die dag maar liefst drie keer tegengekomen onderweg. De lunch gebruikten we bij een hotel dat door Nederlanders werd gerunt. Deze mensen bleken meegedaan te hebben aan het TV programma "Ik vertrek". Zoek ze op internet maar eens op; Harald en Jerry van Hotel Druidenstein (Trautenstein, Duitsland). Ze hebben ook nederlandse gerechten op de kaart staan. Rond 16:00 uur waren we weer terug en begon het weer toch slechter te worden. Peter had de barbeque's maar vast onder het afdak geplaatst, want droog houden zouden we het niet. Ook de BBQ was weer erg lekker en weer genoten we van een gezellige avond. Redelijk op tijd weer naar bed want de volgende dag zouden we alweer teruggaan naar huis... althans een aantal.

Zondag 21 juli

Na het ontbijt snel nog even het nodige geld gepint en de rekening met Der Tourstop betaald. Willem en Daniëlle zouden een noordelijke route nemen omdat ze via Groningen wilde gaan. Tonny zou alleen weer via de zuidkant gaan omdat het voor hem het beste uit komt en Bibian nog een week in de Harz zou blijven. Rob en ik hadden besloten om samen de centrale route te pakken (richting Enschede). Tussen 9:30 en 10:00 uur vertrokken we en zouden eerst nog een stukje binnendoor pakken. Tegen de middag zaten we op de Autobahn en reden zo met een snelheid van ongeveer 120km/h richting Nederland. Vlak voor de grens nog even halt gehouden bij een Rasthof/Tankstation en na een korte stop verder gereden over de E30 / A1 richting Apeldoorn. Bij pompstation Vundelaar (tegenover pompstation De Paal) hebben Rob en ik afscheid genomen. Via de A50 richting Zwolle was het voor mijn nog ongeveer 45 minuten rijden naar huis. Rond 15:30 parkeerde ik voor de deur.

Al met al een geslaagd weekend, hoewel de groep wel redelijk klein was. Het blijft een mooi gebied om te rijden.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door Anjer » 04 aug 2019, 12:46

Hé Pjotr, mooi omschreven, weinig aan toe te voegen, buiten de 8 dagen die ik daarna heb gereden.

Dit was de 4de x dat ik in Lautenthal was en die 8 dagen heeft de Harz mij echt ontroerd. Alleen (met Binky) rij ik wat rustiger, heb wat meer oog voor de natuur, stop op plekjes met oerbomen, gras en beekjes en ga in een soort zen-modus. Kortom we hebben GENOTEN!
s morgens opstaan zonder wekker, een fijne wandeling met volop snuffelmogelijkheden met mijn kleine/grote vriend, koffie met toast en jam, Binky ontbijten en dan op het gemakje of kijken waar gaan we heen, of inpakken en wegwezen, als ik de route de avond ervoor al had bepaald.
Genieten van de eindeloze natuur, de vriendelijke mensen en wat bezienswaardigheden zoals o.a. de Hexentanzplatz, Teufelsmauer, Uslar GWzaak/Hann.munden, Extersteine en Hermannsdenkmal. Ook nog een grote toer gereden die Marcel Klinge mij gestuurd had (nr 6), die was werkelijk fabelhaft! Alle dagen prachtig warm weer, ook toen het in NL al aan het regenen was.
Tot de ochtend van mijn vertrek. Op maandagmorgen hadden ze verzonnen alle gemiste regenbuien in 1 ochtend naar beneden te laten vallen. Dus om 10.30 uur toch maar, goed ingepakt (ikke in regenpak en Binky met regenhoes over zijn tas) vertrokken richting Kassel. Na een uurtje klaarde het iets op waardoor ik toch nog van de laatste bochtjes kon genieten. Vanaf Kassel snelweg naar Hilvarenbeek. Niet het leukste rijden, maar met oog op de tijd wel noodzakelijk om ervoor te zorgen dat mijn lift naar Axel niet pas om middernacht terug thuis zou zijn, nadat ik mijn witte Lady bij Dini had achter gelaten.

Nu is het afwachten op de diagnose van dr. Antoon. Ik moet veel afwegingen maken, zowel technische als financiële, dus wordt vervolgd.....
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door GL-1800 » 04 aug 2019, 15:23

En dat.....wij nog piekeren waar heen te gaan. T lijkt de moeite waard dat Ons Plofke daarheen begeleid moet worden.
Nu zijn wij geen tentcampeerders....helaas...dus een vraag. Is daar centraal gelegen een mooi motorhotel vanwaar we tochten kunnen rijden? Of is Pension der Tourstop gewoon top? Google zal t ook weten, jullie hebben de ervaring.......

Wacht met belangstelling, dank je/jullie....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door Anjer » 04 aug 2019, 18:12

Rob, Pensioen der Tourstop is top, betaalbaar en hartstikke gezellig. Peter en Jacqueline doen er alles aan om jullie een zo goed mogelijke tijd te geven. Pensioen der Tourstop ligt niet in een dorpje maar in een straat net buiten het dorp, wat maakt dat je meteen geniet van de Harz. Er is veilige parkeerplaats voor je motor in hun tuin (dus tijdens je drankje/hapje kijk je op je motor), ze hebben een heerlijke tuin waar het goed toeven is, ook bij regen, want de tafels staan onder een brede overkapping. Ze reserveren een plekje voor je bij de Snitzelkoning om te gaan eten (is een beleving). Enfin, geef Jacqueline mijn hartelijke groeten als je haar contacteert en geniet met volle teugen van de Harz!!!
Laatst gewijzigd door Anjer op 04 aug 2019, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door GL-1800 » 04 aug 2019, 19:10

Dank je!! Mail gaat dadelijk richting Harz. Dank je!!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door Anjer » 04 aug 2019, 19:34

Graag gedaan Rob en heb een fantastische tijd daar!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Gaan we nog een keer naar de Tourstop?

Bericht door Devoraz » 05 aug 2019, 00:06

Rob, daar krijg je absoluut geen spijt van. Peter en Jacqueline zijn echt top mensen en Der Tourstop ligt in een mooi deel van de Harz.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie