De Friesland rit op 2/9/2018

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
peter

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter » 30 aug 2018, 20:01

Ik ben wat te voorbarig geweest, de vrouw moet nog werken (benzinegeld) en ik heb eigenlijk telefoondienst en dan ben je wat dichter bij huis beter af als er weer wat loos is op die kano van me. De nieuwe kapitein is nog niet echt een rot in het vak en belt regelmatig met updates en vragen. Ik wacht hem dus effe af.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door wingryder » 31 aug 2018, 17:36

Hoi,

Helaas gaan we het toch niet redden, ik baal wel want het wordt mooi weer maar het lukt niet.

Veel plezier allemaal.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door bowser » 31 aug 2018, 21:32

Wordt mooi weer dus wij rijden hem ook maar mee
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1596
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door Marco1 » 01 sep 2018, 19:52

Helaas. Wij gaan toch niet mee.
Ik heb drie dagen laminaat gelegd en dat vond mijn rug niet zo leuk. Morgen misschien een rondje om de kerk, maar 700 km wordt me te veel.

Jammer want het is wel mooi weer voor een ritje.

Iedereen die wel mee gaat, veel plezier.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door pieter » 01 sep 2018, 20:09

Da's minder Marco, tot de volgende keer maar weer.

Wij zitten niet erg ver van Lemmer vandaan.

Afbeelding

Tot morgen, groet Pieter & Lianne.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter » 01 sep 2018, 20:16

Vandaag met de cb750 een toertocht gemaakt met de cb club (500km), barst nu al van de spierpijn 😂 Zo’n oudje vergt meer van je dan je zou denken. Morgen ochtend eens kijken hoe het er uitziet en dan beslissen.

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door mothergoose » 02 sep 2018, 07:59

Gewoon opstappen Peter... Pijn gaat vanzelf weg 8)

Het weer zit in ieder geval mee, ik ben best benieuwd naar hoe de dag gaat verlopen. Wij hebben er in ieder geval zin in, ff ontbijten en dan richting Lemmer.

Tot straks!

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door nico72 » 02 sep 2018, 10:15

Ontbijt achter de kiezen,motor van de aanhanger af in Lemmer zijn we al dus tot zo!!
Afbeelding
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door RonalT » 02 sep 2018, 10:32

Fijne dag gewenst....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter » 02 sep 2018, 11:26

Helaas was ik wat laat wakker, om nou met 2-0km/u naar lemmer te racen gaat me wat ver.

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door nico72 » 02 sep 2018, 19:59

Weer thuis na een leuk weekend Friesland Jurgen en eega en de rest het was weer gezellig!!
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door mothergoose » 02 sep 2018, 21:34

Wij zijn op het gemak naar huis gereden, was best druk op de terugweg.

Iedereen die de moeite heeft genomen om over te komen naar Lemmer super bedankt! Het was leuk kennis te maken en samen door het mooie Friesland te toeren.

Gr. Jurgen en Petra
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter n.d. » 02 sep 2018, 22:53

Beste Forumrijders , ziehier mijn verslag van de rit op Friesland .De reden dat ik deze rit graag wou meerijden was dat ik niet zo bekend was met dit stuk Nederland .Had er wel eens geweest met de grote blikken doos ( vrachtwagen ) maar had er nog niet rond gereden met de motor .Verleden jaar wel met het gezin een weekje doorgebracht In NOOIT GEDACHT ( HOF VAN SAKSEN ) maar weet niet of dit nog wel Friesland is . En nog een goeie reden was dat ik nog een weekje verlof heb en dat ik de vorige forumrit ( de klap van de molenrit )gemist heb daar we op verlof waren in La Douce France . Gisteren nog even op de kaart ( mijn uitschuifbare G.P.S.) gekeken waar ik moest zijn om mee te kunnen rijden .Startplaats was de MC Donalds van Lemmer . Het einde was iets hoger op( Joure) .Met de computer even de tijd en de kilometers na gezien .Het was bijna 3uur rijden en ongeveer 290km van bij mij thuis , dus op tijd opstaan en vroeg vertrekken .Daarna Wingske Nog eens nagekeken ( olie , bandendruk ) , Gewassen was hij na mijn laatste rit al en de doeken konden er vanaf . Duo Bob kon niet mee , daar hij morgen voor het eerste naar de middelbare school start en vrouwtje Christine zat met de was en strijk van onze vakantiekleren en daar zij morgen ook weer van dienst is voor de naschoolse opvang ,. zag ze het niet zitten om de was en strijk nog een dagje uit te stellen ( al hoewel ze zaterdag al een paar machientjes was had gedaan ) .Goed , dan maar alleen op pad .Deze morgen opgestaan om 6 uur .Na het ontbijt en verfrissen van het lichaam , Wingske buiten gezet .Om 7 uur vertrokken en even later gestopt aan de pomp om Wingske te vullen met zijn lievelingsdrank ( 98 super ) . De ring opgereden van Brussel en even later de E 19richting Antwerpen . Het weer was droog maar het was wel wat aan de frisse kant ( 12 graden ) , maar gelukkig zou het droog blijven en zouden de tempratuur stijgen naar een 24 graden ( volgens de weervrouw / man ) .Weldra was ik aan de grens , bijna geen verkeer op de weg , Hier even de A58 volgen richting Tilburg en daarna de aan het knooppunt richting Utrecht ( de A27 ) .Na Utrecht richting Almere , maar ook nog even een sanitaire stop gehouden aan de eerste parking na Utrecht . Ook nog gauw een blik op de kaart geworpen en weer verder gereden .Even later moest ik de A6 volgen , maar daar heb ik een fout gemaakt en reed richting Amsterdam ( er waren wegenwerken aan de gang ) en even later werd de snelweg de A1 . Ik zag gauw mijn fout in en besloot op de eerst volgende parking mijn uitschuifbare G.P.S. te raadplegen ( de kaart ) .Mijn fout kon ik weer goedmaken door de eerste volgende afrit te nemen en weer te keren richting Almere , Groningen .De eerste afrit kon ik niet nemen , dus werd het de tweede ( afrit Weesp) .Dat dorpje kende ik nog van vroeger , in de tijd dat ik Nederland bevoorrade met chocolade .Weer de snelweg op en we reden weer met volle moed verder .De fout had me wel wat tijd gekost en ook wat aan verloren kilometers en verspilde brandstof . Weldra kwam mijn einddoel in zicht , maar even Wingske weer bijvullen . De afrit genomen , links , en aan het eerste rood licht rechts , daar bevond zich het startpunt en waren alle een aantal rijders en duo's aanwezig .De meeste kende ik van vorige ritten , maar de voorrijder van deze rit , Jurgen en zijne echtgenote Petra kende ik nog niet .De vrouwen kregen 3 welgemeende kussen en de heren een stevige handdruk .Jurgen kon het bijna niet geloven dat ik vanuit Belgenland kwam aangereden om deze rit mee te rijden en daarna weer naar huis te rijden . Even later zagen we Nico en zij vrouw Truus het licht en de MC Donalds voorbijrijden .En wij maar roepen en zwaaien , maar ze hoorden of zagen ons niet . Even later bereikten zij ook het startpunt .Na de begroeting van deze deelnemers werd er nog wat nagepraat en werd er besloten om de rookpauze die voorzien was voor de rokers om te zetten voor koffie pauze .( daar er geen rokers aanwezig waren bij de deelnemers .). De motoren werden gestart , helmen vastgeklikt , handschoenen aangetrokken en de duo's namen plaats op de salonzetel ( zadel van de GoldWing word wel eens vergeleken met een zetel ).De rij werd gevormd en ik besloot juist achter Jurgen te rijden . Het bekende systeem (folluw up ) werd niet toegepast daar we slechts met 7 motoren waren . Jurgen nam ons op sleeptouw en reed met ons het onbekende Friesland in .Wat werkelijke opviel dat grote wegen werden gemeden als de pest ( soms reden we even een grote baan op om dadelijke weer kleine wegen te nemen of kruisten we grote wegen om weer de kleine wegen te bereiken ) .Dorpjes werden zoveel mogelijk gemeden als het kon ( vond ik vooral in het eerste deel weer van de rit , wat ik ook altijd probeer met de ritten die ik rij met de werkmakkers ) . Jurgen zette ons daar een rit voor om duimen en vingers bij af te likken , ( een welverdiende kus van de juf en een bank vooruit , zeggen ze hier bij ons ) .Draaien en keren , soms met ware haarspelbochten , wegje in , wegje uit , velden en dijken vormden het decor en wij waren de verbaasde figuranten dat hier zoveel fraais was , soms reden we langs jachthavens en grote meren en waterlopen doorkruisten de route .Ook de Pieter was in zijn nopjes , want af en toe reden we een molen voorbij ( hopelijk heeft Lilliane ze op de gevoelige plaat vastgelegd ), ook voor haar was het genieten , ze moest voor deze rit niet met de handjes werken om de rijders hun plaats aan te duiden als wegwijzers . Even later stopten we aan het dorpsplein van …..( de naam ben ik helaas vergeten ) .Hier was het tijd voor de koffie en een paar deel nemers dronken zelfs al een pintje bier ( al dan niet met geestverruimende middelen erin ( als me er teveel van drinkt zien sommigen beestjes ) ). De tempratuur was aangenaam en menig schaterlach van onze deelnemers vulden de lucht . Ook onze geparkeerde stalen rossen ( de GoldWing blijft een blikvanger in welke uitvoering hij er staat ) werden weer op de gevoelige plaat gelegd en bewonderde blikken om zoveel mooies .Het kunnen natuurlijke ook blikken van jaloezie zijn , dat weet ik niet en dat laat ik ook niet aan mijn hart komen .De koffie smaakte en weldra waren de tassen en glazen leeg en werd er afgerekend Het vervolg van de rit schrijf ik mogen maar weer want het word al wat laat en mijn slaapluizen zijn aan al het bijten .. :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
Laatst gewijzigd door peter n.d. op 02 sep 2018, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter n.d. » 02 sep 2018, 22:57

mothergoose schreef:
02 sep 2018, 21:34
Wij zijn op het gemak naar huis gereden, was best druk op de terugweg.

Iedereen die de moeite heeft genomen om over te komen naar Lemmer super bedankt! Het was leuk kennis te maken en samen door het mooie Friesland te toeren.

Gr. Jurgen en Petra
Beste Petra en Jurgen , neen , ge zijt gijlen bedankt voor deze mooie dag en het was een mooie kennismaking met voor mij het onbekende Friesland . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door pieter » 03 sep 2018, 20:35

Lianne en ik hadden er maar gelijk een weekendje Friesland van gemaakt, zaterdag heen en maandag terug.

Ook wij hebben genoten van de mooie rit die Jurgen & Petra ons voorgereden hebben, ditmaal zonder het ons welbekende systheem, maar dat hadden we met deze groep niet nodig natuurlijk :wink:

We waren met zeven motoren, waarbij de Provincie Brabant het beste vertegenwoordigd was met drie stuks, en waarvan de grootste Die Hard ( Peter n.d ) onder Brussel vandaan kwam, en die is er uitendelijk met de ongestoffeerde zitvlakprijs vandoor gegaan :lol:

Afbeelding
Kan best gezellig zijn met de juiste personen :D

S'morgens om een uur of tien richting Lemmer gesjeesd om bij de plaatselijke MCDonald's aan te meren, echter daar ging het al gelijk verkeerd omdat mijn Wing om onverklaarbare redenen de afslag richting huiswaarts wilde nemen, tot grote hilariteit van Chris, Joka, Jurgen, Petra en Rob die dat zagen gebeuren :oops:

Afbeelding

Inmiddels was Peter ook het terrein opgereden en had er al haast 300 km opzitten omdat hij bij wegwerkzaamheden een verkeerde afslag genomen had, Over "ne Krak" gesproken nou dat is er een.
Enfin, net op het moment dat we besloten om de motoren te gaan opstarten voor de rit, zien we nog net Nico en zijn zoeteke nog voorbij vliegen aan het stoplicht, dus toch maar ffe gewacht of ze het zelf ook opgemerkt hadden.
en jawel hoor, de 1500 had het spoor van mijn "brommerke" geroken denk ik want ook die schoot de oprit naar de snelweg op :lol: Whooo ffe dat ding in de ronte slingeren enuhggg.......de rest is uchhh....

Afbeelding

Rest ons verder niets meer te zeggen dan, dank voor deze gezellige dag, wij hadden hem echt niet willen missen.

Groet Pieter & Lianne.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie