De Friesland rit op 2/9/2018

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter n.d. » 03 sep 2018, 22:16

Beste forumrijders , ziehier het vervolg van het verslag . Tijdens de koffiepauze ook nog even het thuisfront gebeld en kreeg slecht nieuws . Bob heeft twee grasparkieten , een manneke en een vrouwke .Het vrouwke vertoonde afgelopen dagen een rare gedrag .Ze sliep hele dagen .Toen ik opstond zat ze op de bodem van hun keef .Toen Christine en Bob opstonden lag ze op haar rug en overleed ze korte tijd erna . Bob had veel verdriet , hij had deze vogels gekregen voor zijn goed rapport op het einde van het schooljaar ( drie jaar geleden ) en hij was natuurlijk gehecht aan zijn vogels . Dus na de koffiepauze was ik er niet voor de 100 procent bij de rit bij en maakt ik een paar stuurfouten , gelukkig zonder veel ergs .Een 20 kilometers verder stopten we voor een open brug en Petra kwam onze te vertellen dat de lunch op ons wachtte na de brug links .Een aantal rijders sloegen , na de brug , direct naar links .Hier was genoeg plaats om te motoren te parkeren aan de waterkant .We keken even naar een bootje dat wel een zeer rare besturing had en een paar keer vooruit en weer achteruit moest varen om gedraaid te geraken .De man bediende de gashendel en de vrouw het roer . Het roer kon bediend worden met behulp van een lange stok , maar de vrouw kon niet ver genoeg de stok bedienen daar haar man in de weg zat , dus geklungel ten top om gedraaid te geraken .Leo en ik keken verbaast bij zoveel onkunde en er bestaan toch betere middelen om een boot te besturen ( maar ja de beste stuurlui staan aan wal) .Doen we plaats namen lokte de donkere eetplaats de reactie dat het precies een bruine kroeg was . Drank en eten werd besteld en eten werd op een record tijd voor onze neus gezet .Dat was wat anders dan de vorige rit ( heb ik uit goede bron vernomen ) .Twee dames hadden wel het verkeerd broodje voor hun neus . En als ze beide al bijna de helft van het broodje hadden opgegeten kwamen de dames tot de conclusie dat de ene de andere haar broodje aan het binnenspelen was .Wat natuurlijk weer bij de overige tafelgenoten een lachbui ontlokte ( een mens mag al eens lachen met zo'n smakelijke vergissing ) .De dames eten elkaars broodje verder op met veel smaak en als het broodje op was zei 1 van de dames dat ze nog konden wisselen van broodje voor dat ze het tweede helft hadden verorbert .Wat natuurlijk weer een lachbui veroorzaakt bij de overige eters .Maar over de broodjes waren de dames het eens : Ze waren lekker .Na het eten werd er afgerekend en werden de motoren weer bestegen met een volle maag en met een iets lichter geldbeugel .(perfect in balans ) .We zetten onze tocht weer verder en genieten van de uitgestippelde rit door onze voorrijder .Weer heel wat kleine wegen en ook doorkruisten we piepkleine dorpjes ( een paar huisjes en een kerkje ) . Ook reden we regelmatige naast het water en konden we boten bewonderen in alle maten en grootte .De ene nog mooier dan de andere , vooral de grote , maar geen spek voor mijne bek ( rij liever op Wingske en hou graag de voetjes droog ) . Ook reden we even door een industriepark , maar snel reed onze voorrijder weer een kleine weg in en reden we soms tussen de open velden of weiden waar schapen of koeien stonden te grazen .En natuurlijk weer naast of over het water .Regelmatige stonden we voor een open brug en genoten we van de draag varende boten .Weldra bereikten we het eindpunt . Hier werd door sommige ijs gegeten , anderen genoten van de koffie .Er werd nog wat nagepraat over de mooie rit en ook over nog de in de toekomst te rijden ritten .Weldra namen de eerste afscheid , gevolgd door een paar andere .Jurgen en Petra werden bedankt voor de rit en ook nu namen de rest afscheid van elkaar .Wingske zijne neus werd huiswaarts gekeerd .Even werden we nog gevolg door Jurgen en Petra , maar zij namen een afrit en weldra reed ik alleen omringd door talloze kleine en grote blikken dozen , soms met een caravan ( sleurhut ) of een aanhangwagen met boot .Het was zeer druk op de Nederlandse wegen .Weldra bereikte ik weer de grens en werd de dorstige Wing voorzien van het nodige vocht . Het thuisfront werd verwittigd en ook ik leste mijn dorst met een flesje fris water .Ik vervolgde mijn weg en op de Antwerpse ring was het weer file door een aanrijding .Voorzichtig tussen de blikken dozen doorrijden en al gauw werd de plek des onheils bereikt en even later kon het gas er weer op .Om 20 uur en 10 was ik thuis na een dagje uit dat 840 km op de tellers bijgezet heeft . Besluit : een mooie rit , een aangename gezelschap , droog en warm weer , een lekkere lunch , veel gelachen , en weer een stukje onbekend Nederland dat nu wel bekend is en heel wat kilometers gereden , maar elke gereden kilometer was het waard .Tot de volgende rit dan maar weer . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door RonalT » 03 sep 2018, 23:26

Een forum-pluim, Peter. Niet alleen voor het verslag, maar zeker ook voor de gereden afstand....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door Anjer » 04 sep 2018, 22:11

Wauw Peter n.d. wat een geweldig verslag en wat een geweldige rit!!! Het spijt mij nog meer,dat ik wederom niet in Friesland kon rijden. Maar behalve het werk wat maandagmorgen zeer vroeg op mij wachtte, overleed vorige week donderdag ook mijn hartsvriendin en dat heeft een behoorlijke impact op mij. Echter ik heb de route gedownload en zal mij graag nog eens richting Friesland begeven!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter n.d. » 07 sep 2018, 20:43

Beste Anjer en RonalT , ik doe steeds mijn best om de afwezigen een optimaal verslag /beeld te brengen van de gereden rit en hun zo te doen watertanden om er volgende keer erbij te zijn :lol: :lol: .Anjer, misschien wil Jurgen deze rit volgend jaar weer rijden en houd je dan niets tegen om deze rit dan wel te rijden .Wie weet :?: . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door Anjer » 10 sep 2018, 01:53

Oh dat is zo lief van jou Peter n.d.!!! Oh, Jurgen, dat is een goed idee. Dan moet ik echt ruimer plannen zodat ik de dag ervoor en erna ook echt vrij ben...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door mothergoose » 10 sep 2018, 08:15

Hoi Anjer,

Geen probleem hoor, ik rijdt hem zo weer :D
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door pieter » 10 sep 2018, 09:52

Wij ook :D

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door Anjer » 10 sep 2018, 13:57

Top! Pjotr wilde hem ook rijden!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door peter n.d. » 10 sep 2018, 19:16

Beste Jurgen , plak er maar een datum op , als het mij past , rij ik hem natuurlijk weer mee .Maar deze keer zonder verkeerd te rijden als ik naar het startpunt rij .Ik kijk er al naar uit . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

gouwe
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gouwe (Hoogwoud)

Re: De Friesland rit op 2/9/2018

Bericht door gouwe » 01 okt 2018, 12:10

Gisteren samen met Annelies (op haar er6f) een prachtige rit gereden. We rijden vaak in Friesland maar hebben nu ook weer hele leuke wegen gereden.
We gaan in het voorjaar zeker nog een keer rijden.
Bedankt

Groetjes Hans
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.

Plaats reactie