Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Rongoos » 11 jun 2018, 09:40

Bedoel je zoiets Werner?


Afbeelding

Afbeelding
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Rongoos » 11 jun 2018, 09:47

Prachtige leuke en gezellige dag gehad met top weer en fijn gezelschap. Van mij mogen er nog veel meer van dit soort dagen komen. Het was weer op en top genieten en ik ben erg blij weer een bankstel op wielen te hebben.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Anjer » 11 jun 2018, 12:47

RonalT, mijn oprechte complimenten en dank. Wat heb je jezelf overtroffen met deze route. Echt fenomenaal!!! Ik heb ooit een paar jaar in Waddinxveen gewoond maar nog nooit op deze manier de omgeving leren kennen.
Verder vond ik het heerlijk om George en Corrie te zien stralen en genieten, precies waar deze toer voor bedoeld was.
Heerlijk bijgekletst en geknuffeld met iedereen, motoren bewonderd en verguisd 🙈 en Peter n.d. bedankt voor het voorrijden (het grootste deel van de route toch 🤣 ).
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door pieter » 11 jun 2018, 13:11

Deze dag begon voor mij rond de klok van 6sen, ik was inmiddels al een keer of tig wakker geweest en vond het toen wel welletjes.
Nadat ik het ochtend ritueel afgewerkt had heb ik Lianne er rond een uur of acht ook maar eens uit haar nestje gelepeld en dat ging gepaard met de nodige bijgeluiden kan ik wel zeggen :lol:

Daarna stilletjes aan de Wing buiten gezet en de boel nog eens nagelopen om te zien of alles wat we nodig hadden aan boord was, de veiligheidshesjes, de gekleurde handschoentjes van ons wegzettertje en de knip, want op de POF kom je niet ver meer in deze tijd. :mrgreen:

Wij hadden om kwart na negen afgesproken bij René en Joery langs te gaan, om van daaruit te vertrekken richting de Mac in Alblasserdam, tot mijn grote verbazing was er al zo'n 99.5 % van de deelnemers aanwezig, dus niet alleen ik had natgelegen geloof ik. :D

Enfin, na de nodige begroetingen, en bijkletsen hebben we de rit zoals afgesproken om half elf aangevangen, en hebben een mooie en niet te vergeten gezellige dag met en onder elkaar gehad.

Rest mij verder nog te zeggen, dat Lianne en ik, iedereen die George, Corrie en hun familie een warm Hart toedragen hebben bedanken voor deze onvergetelijke dag.

Afbeelding


PS. RonalT, bedankt voor het in elkaar steken van de mooie rit, en je ondersteuning voor het doen welslagen van deze bijzondere dag.

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 11 jun 2018, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Marco1 » 11 jun 2018, 13:30

Het was weer een mooie rit.

Gelukkig niet te koud. :mrgreen:
Minder fietsers dan vorig jaar.
Helaas 1 afslag waar een wegwijzer wel stond, maar ook weer niet.....

Het was een leuk gezellig gezelschap.

Tot de volgende rit in de Achterhoek.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door RonalT » 11 jun 2018, 13:53

Ook wij hebben gisteren een leuke dag gehad.

Na allerlei voorbereidingen zoals het omkeren en aanpassen van de eerste rit was er een 'nieuwe' rit.
Ik heb hem samen met Pieter gereden en daarna nog wat aangepast. En dat werd de 'Forumrit Krimpenerwaard Take 2'.

Gisteren was het zo ver dat we hem konden gaan rijden. Dus op weg naar Alblasserdam. Waar al een hele grote groep Wingers stond. Sommigen waren gewoon lekker op tijd en anderen een uurtje te vroeg. Na wat handen schudden zijn we mooi op tijd op weg gegaan.
Langs Kinderdijk, waar alleen de Blokker Wip draaide, met de pont over om dan via Krimpen aan de Lek naar Krimpen aan den IJssel en Capelle aan den IJssel te rijden. Vandaar via de IJsseldijk dijk richting Gouda waar we de IJssel lieten voor wat het was. Door Waddinxveen naar Reeuwijk waar we een aantal smalle wegen hebben gereden door het plassen gebied en de weilanden om vervolgens bij Hekendorp weer bij de Hollandse IJssel uit te komen. Deze rivier hebben we zo'n beetje gevolgd, soms wat verder weg - soms wat dichter bij. Bij Eetcafé De Posthoorn in Montfoort hebben we een stop gemaakt voor de lunch. Die werd met smaak naar binnengewerkt. Veel uitsmijters, tosti's en broodjes .... verschenen op tafel en verdwenen ook weer vlot van tafel. Na een kleine 1,5 uur konden we weer verder. Bij IJsselstein de A2 op en 'de 2e afrit' er weer af. Dat was bij Vianen....
Verder langs de Lek tot bij Groot-Ammers waar we eigenlijk de dijk af moesten om een stukje door de polder te rijden. Omdat de groep behoorlijk uit elkaar gevallen was reden we met een motor of 10-12 achter elkaar. De voorste twee hebben even overleg gehad en besloten rechtdoor te rijden. Best wel logisch, dat is de afspraak. Helaas hadden ze niet gezien dat ik achter deze groep reed en ik wist zeker dat Pieter hier de route had gevolgd. Dus met grootlicht en duim op de hoorn de boel voorbij gestoven en aangegeven dat we toch linksaf hadden gemoeten. Anders staan er straks een heleboel wegwijzers te wachten in de polder.
Dus gekeerd en de route vervolgd. En op het eerst volgende punt stonden twee motorrijders waarvan er een zei "het was mijn fout". (ik kom er zo nog op terug)

Weer wat verder stond Pieter stil want er reden geen motoren meer achter hem. We zijn met zijn allen weer gaan rijden. Terug richting dijk om die te volgen tot Hotel Kinderdijk waar we ook al volop parkeerplaats hadden en van een drankje of ijsje konden genieten.
Na een goed half uur zijn we richting huis gereden.



Maar helaas heb ik ook wat kritische puntjes.....

Op dit soort dagen moeten we de veelal smalle wegen delen met fietsers, auto's en soms zelfs paard en wagen.
Ook deze mensen willen, net als wij, graag weer ongeschonden thuis komen. Helaas ben ik twee maal met mopperende fietsers geconfronteerd.
De eerste keer waren het drie fietsers die ik 'scheldend op de motorrijders' tegen kwam. Ik heb geen idee wat er gebeurd was en heb er ook geen aandacht aan geschonken.
De tweede keer zag ik het wel voor mijn neus gebeuren. Een klein groepje fietsers (4-5 personen op normale fietsen) kwam 1 fietser tegen op de Ammerse kade. Dat is een smalle weg langs water waar aan de overzijde van het water 4 molens staan en in het midden van die weg is een hoge brug.
Op het moment dat de groep fietsers die ene fietser tegen kwamen probeerde een van de motorrijders zich daar tussendoor te wurmen. Het is zonder kleerscheuren of erger verlopen. Ik ben ivm die hoge brug even achter de groep fietsers blijven rijden en op het moment dat ik ze voorbij reed vroeg een man terecht mijn aandacht voor het voorval. Ik heb hem geantwoord dat ik het met de betreffende motorrijder zou bespreken.
Dat heb ik ook gedaan. Ik hoop ook dat iedereen zich er van bewust is dat je als lid van een groep een bepaalde uitstraling en verantwoordelijkheid naar anderen hebt.

Een tweede puntje van kritiek is de wegwijzers. Weer kwam het voor dat wegwijzers te ver na een afslag gingen staan.
De eerste optie is VOOR de afslag gaan staan met richtingaanwijzer aan de juiste kant op.
Als dat niet veilig is, bv de doorgaande weg na de Posthoorn, ga je in de zijweg staan. Maar dan wel DIRECT AAN HET BEGIN VAN DE ZIJWEG. En niet 10-20 meter verder. En ook niet achter een bosje of een elektriciteitshuisje. En niet een heel eind doorrijden en dan stoppen.
De wegwijzers stonden niet altijd zichtbaar, maar het is gelukkig goed gegaan....
Behalve op de Lekdijk bij Groot-Ammers. Daar is Peter n.d. rechtdoor gereden en de groep waar ik acht reed ook bijna omdat er geen wegwijzer (meer) stond.

Dus we hebben geleerd dat Rens niet meer alleen mag staan. Daar komt voortaan een begeleider bij te staan om te voorkomen dat hij te vroeg wegrijdt. :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Marco1 » 11 jun 2018, 17:58

Wat mij nog op viel was het volgende.

Sommige fietsers fietsen graag naast elkaar, dat doen volgens mij de meeste fietsers die met z’n tweeen op pad gaan. En tja soms kan je er dan niet makkelijk langs.
Als je dan toch graag voorbij wil kan je even een heel kort moment op je claxon drukken.
Wat mij op viel is dat er verschillende Goldwings zijn uitgerust met een sirene en die heb ik gisteren heel vaak gehoord als we weer een aantal fietsers voorbij moesten. Op een gegeven moment reed ik voorop en hoorde ik geregeld die sirene van achteren komen. Die fietsers kijken dan allemaal naar mij, want ik rijdt voorop. Een ander moment hoorde ik de sirene en de man op de fiets fietste iets harden echter de vrouw besloot om maar even te gaan afstappen, midden op de weg. Als je er dan al bijna bent en er komt verkeer van de andere kant, dan is er ineens wel heel weinig ruimte.

Dus wellicht is het een idee om die sirene wat minder of misschien helemaal niet meer te gebruiken.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door peter n.d. » 11 jun 2018, 21:31

Beste forumrijders , ziehier mijn verslag van een (voor mij althans ) een geslaagde rit .Zaterdagavond nog gauw , voor het slapengaan, nog even het forum raadplegen (kwam goed van pas nadat ik de groep kwijt speelde, het moeten niet altijd dezelfde zijn he" Thomas ) in verband met het juiste startadres en het eindpunt .En natuurlijk ook nog even het weerbericht raadplegen , maar dat zou geen problemen geven , er werd warm en droog weer voorspeld ( S'avonds misschien kans op wat neerslag ).En dan vlug onder de wol gekropen ( alhoewel met zo'n tempraturen slaap ik het liefst in mijne pure dan gedekt te zijn met wol) .Het alarm voor niets gezet , was wakker voor hij (de wekker) een kik kon geven . Na de tas koffie en het boterhammeke met een stukje chocolade , tanden poetsen , het gezicht uitwassen en nog even het kleine kamertje vereren met een bezoekje .De motor buitengezet en weg waren we , het was ongeveer 7uur20 als ik vertrok .Voor het vertrek had ik nog even de wegen informatie gecontroleerd ( hierop lees de ik het bericht dat op de A16/ E19 een ongeval was gebeurd met een spookrijder ). Na een voorspoedige rit , met een gemiddelde snelheid van 110km per uur bereikt ik de grens .Even later bereikte ik de plaats der onheil , gelukkig de andere kant , brrr als je daarna leest dat er twee doden bij dit ongeval te betreuren vielen . Je zou dit maar tegen komen op de motor ( spookrijder) .Even later stopte ik bij de Esso en trakteerde Wingske op 98 super en mezelf op koffie en twee worsten broodjes .Keek op het uurwerk en kon nog rustig genieten van mijn koffie en besloot om 1 worsten broodje op te eten .Ook even het thuisfront gebeld , de thuisblijvers waren nog niet wakker als ik vertrok .Na deze pauze reed ik weer verder en bereikte weldra , zonder problemen het startpunt van deze rit .( de vorige Paas rit , die van 2017 , vertrok ook van hier ) .Groot was mijn verbazing dat Anjer er reeds was .Zij had mijn motor zien staan bij de Esso (maar iets te laat , anders had we samen kunnen genieten van een kopje troost (koffie) ).Even later vervoegden meer en meer Goldwingrijders ons , de meeste kende ik van vorige ritten ( Karin (zonder Gijs) , Ron ,Jan Duppel , Thomas , Werner , Jan maar zonder Els , Rens en zijn vrouw) . Ron trakteerde ons op een beker koffie ( merci Ron en sante').Ook onze voorrijder , samen met zijn vrouwtje kwamen eraan ( Lianne en Pieter ) vergezelt door Rene'en Joery .Ook de Werner verscheen met zijne zwart geschilderde 1500 GoldWing ( het is toch een nen krak en het is altijd lachen geblazen als hij op het toneel verschijnt ) samen met Fred en zijn vrouw .Nog meer bekenden kwamen aan gereden ( Tonny en zijn vriendin , Joka en Kris ,Truus en Nico ( dat was even geleden , maar tof dat ze er weer bij waren ), Marco , Karin en Ronald ( onze hekken sluiter .)Natuurlijk was ook de belangrijkste persoon en zijn echtgenote ( George en Corrie )en de reden waarom we vandaag samen met hun deze rit rijden . Het was daar een gezellige boel daarop de parking , handjes werden geschud , schouderklopjes uitgedeeld en natuurlijk kregen de vrouwen drie kussen en werd er gelachen en gepraat en koffie gedronken , kortom een gezellige boel .( Ik hoop dat ik niemand vergeten ben , anders sorry ) .. Weldra werden de motoren gestart en werden de motoren opgesteld op een rij , Anjer besloot deze dag achter mij te rijden , zo kon zij ook eens genieten van mijn handjes ( anders is het normaal motormuis Wil en zijn vrouw die achter mij rijden ) ( gelieve geen slechte gedachten te hebben als ik zeg dat anjer nu eens kon genieten van mijn handjes ) .Wat ik bedoel : Ik verwittig de rijder /rijdster ,die achter mij rijd , voor een obstakel , dit kan een voetganger zijn , fietser , andere motor , auto , drempel , wegversmalling , modder, grind , zand , put , kortom alles wat een gevaar oplevert voor haar / hem , misschien vinden sommigen dit flauwekul , maar bij de ritten die ik samen met de werkmakkers rijd vind iedereen dit normaal en waarschuwt iedere rijder /rijdster de volgende rijder /rijdster .Het vervolg krijgen jullie morgen . :mrgreen: groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Anjer » 11 jun 2018, 23:11

Dank weer voor je uitgebreide verslag Peter n.d.... nee, die handjes zoek ik wel in Breda op :mrgreen:
Het was heerlijk iedereen weer te zien en omdat ik zo vroeg was, had Binky al tot bloedens aan toe achter zijn balletje aan gerend op de parking!

Klopt RonalT, vreselijk veel fietsers die naast elkaar bleven rijden, dus rustig aan, dan breekt het lijntje niet... ik kon het niet laten om af en toe er naast te gaan rijden, ze te laten schrikken (schijnbaar doet mijn witte Wing aan een politiemotor denken) en te zeggen; of je gaat achter elkaar rijden!

De gouden wegwijzerregel is idd blijven staan en geloven dat de rest echt volgt! De achterrijder heeft de juiste route en komt altijd Rens :D

Al bij al een super toer en een heerlijke dag!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Rongoos » 12 jun 2018, 17:18

de punten van kritiek zijn volkomen terecht en hopelijk leren we daar allemaal weer van.
Maar desondanks was het in mijn ogen weer een geslaagde rit. En ik dank nogmaals Ronaldt als achterrijder die af en toe inderdaad even een flinke spurt moest trekken om zijn kudde weer de goede kant op te krijgen. En ik dank Pieter en Lianne (hoop dat ik het goed schrijf) voor hun voorwerk en het voorrijden.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door beinhart » 13 jun 2018, 01:59

RonalT schreef:
11 jun 2018, 13:53

De tweede keer zag ik het wel voor mijn neus gebeuren. Een klein groepje fietsers (4-5 personen op normale fietsen) kwam 1 fietser tegen op de Ammerse kade. Dat is een smalle weg langs water waar aan de overzijde van het water 4 molens staan en in het midden van die weg is een hoge brug.
Op het moment dat de groep fietsers die ene fietser tegen kwamen probeerde een van de motorrijders zich daar tussendoor te wurmen. Het is zonder kleerscheuren of erger verlopen. Ik ben ivm die hoge brug even achter de groep fietsers blijven rijden en op het moment dat ik ze voorbij reed vroeg een man terecht mijn aandacht voor het voorval. Ik heb hem geantwoord dat ik het met de betreffende motorrijder zou bespreken.
Dat heb ik ook gedaan. Ik hoop ook dat iedereen zich er van bewust is dat je als lid van een groep een bepaalde uitstraling en verantwoordelijkheid naar anderen hebt.
als de weg zo smal is moeten fietsers ook niet met zijn 2e naast elkaar blijven rijden en dan de motorrijders de schuld geven :P
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door peter n.d. » 14 jun 2018, 19:05

Beste Forumrijders , nu kan ik eindelijk het vervolg schrijven , zoals beloofd , Bob had de computer nodig voor schoolwerk en ook Christine had een paar dingen te regelen , ik zelf was te laat thuis en te moe om me er nog aan te beginnen .Eerst reden we nog even het industriepark door en ook nog even het centrum door van Alblasserdam .Daarna sloegen we op een bepaald punt links af om het water overgezet te worden met het veer .Hier kwam Georges even in de problemen , maar gelukkig werd hij geholpen door Marco en mij en stond de Wing weer recht op zijn twee wielen , het liep goed af . George en zijn vrouw Corrie er met de schrik van af . OP het veer werden onze motoren bekeken door de fietsers en wandelaars en bestuurders en hun passagiers in de blikken doos . Het was dan ook een mooi zicht , al die Wings in allerlei kleuren en uitvoeringen , ook sommige rijders trokken aandacht , nee , ik ga geen namen noemen .Na het veer was het even steil naar omhoog en gingen we weer links en bleven nog even naast het water rijden .De rit ging eerst over tamelijke brede straten , daarna kwamen de kleinere wegen eraan .Hier was het opletten voor fietsers en wandelaars , mijn handjes gingen driftig aan het werk .Ook moesten we regelmatig over drempels ( ik denk dat alleen bij ons erger is dan in Nederland ) , ook reden we hier en daar een brugje over en soms reden we even een dorp in , maar deze werden zoveel mogelijk gemeden .Mooie kronkelende wegen snijden het landschap in twee , soms naast het water .Op de dijken werden we soms weggestuurd van het water , jaja onze routeplanners ( Pieter en Ronald )hadden hun best gedaan .Weldra bereikten we onze lunchstop ( eetcafe' De posthoorn ) .Hier was ook een pomp station en menige rijder goot zijn stalen ros vol .Iedereen nam plaats en gauw werd er drank besteld en na een blik op de kaart werd het eten besteld .Het eten verdween snel van bord naar maag .De kippen hadden die dag extra eitjes gelegd ( denk ik , aan het aantal uitsmijters te zien ). Aan de verschillende tafels was de sfeer aangename , er werd gelachen , gepraat , kortom weer leute tot en met . Na dat de rekeningen vereffend waren aan de kassa begaven we onze weer naar de motoren .De innerlijke mens was versterkt en we konden met een goede gevulde maag weer de rit aanvangen . Weldra reden we weer op de dijken , soms afgewisseld door een dorp .Aan het water lagen mensen te zonnen , andere vermaakten zich op het water met Jetski's en boten . Het was dan ook lekker warm en de meeste mensen genoten van hun zondagse (rust) dag ..Op een bepaald moment kwam ik achter een blauwe blikkendoos te hangen , denk een Suzuki Swift , de bestuurder nam de hele breed van de dijkweg in beslag .Ik zag de andere Wings zich steeds verder verwijderen van ons .Ik maakte me geen zorgen , er blijft wel iemand staan als we ergens moeten afslaan .Het Heertje in het blikkendoosje reed ook dezelfde richting uit en reed aan een rustig tempo verder en verder .In een dorpje naast het water sloeg het heertje af en ik een por aan het gashendel ( sorry Anjer ) en probeerde het gat te dichten tussen de voorrijders en degene achter mij . We bleven maar naast het water rijden en nadat ik een bus voorbij gereden was ( hij bleef even staan op een stopplaats , werd het gat tussen mij en de anderen groter . Ik bleef maar recht door rijden , want er stond nergens een richtingaanwijzer ( een rijder ) . Ik vond dat we wel lang naast het water bleven rijden en in de verte zag ik al de molens in de polders liggen en weldra bereikte ik het eindpunt ( Hotel Kinderdijk ) .Hier was niemand te zien van de groep en ik besloot om nog even verder te rijden . Nadat ik bijna weer aan het startpunt was draaide ik weer op mijn stappen terug , weer richting Hotel Kinderdijk .Daar zag ik Marco staan en reden de andere de parking op .Verschillende rijders /rijdsters keken verbaast als ik ook de parking opreed .Vele dachten dat den Belg ergens nog aan het rond rijden was in de polders of op weg was naar huis nadat hij de groep was kwijtgespeeld .Gelukkig was den belg zo slim geweest om s'morgens nog even te kijken naar het startpunt en het eindpunt .Na een drankje werd er uitgebreid afscheid genomen van elkaar , sommigen maakten al afspraken om elkaar weer te zien in de Achterhoek . Ik zet mijn neus van de Wing richting naar Breda ,.Aan de grens even gestopt ( sanitaire stop ) en ook weer een kopje koffie gedronken en nog even in alle rust na te denken over de afgelopen dag .Na deze pauze reed ik weer aan een rustig tempo weer naar huis .Weer 450km soldaat gemaakt en omstreeks 19 Uur weer thuis .Conclusie : Een mooi rit met een aangenaam gezelschap en een mens (George)en zijn GoldWing 1500 , zien genieten van zijn eerste echte motortrip met vrienden die hem graag een hart onder de riem steken ., veel gelachen en weer een mooi stukje van Nederland gezien . Wingske is weer al gewassen en staat weer klaar om aanstaande Zondag een rit te rijden met de werkmakkers .Bedankt aan allen en tot ziens op de volgende forumrit . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. P.S. Rens , trekt u niet aan , het is u al lang vergeven . :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: :P :D :mrgreen: Volgende keer drinken we er 1 op of 2( dat hangt af van hoeveel dorst we hebben )

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door pieter » 14 jun 2018, 19:59

Wederom een geweldig mooie samenvatting Peter, daar hebben wij geen FOTOKE bij nodig :wink:

Groet Pieter & Lianne.
A Man's got to know his limitations

george bolk

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door george bolk » 14 jun 2018, 21:50

Geweldig hoe Peter dat zo neer lepeld hij wordt gewoon onze vaste reporter als je niet mee gereden en je leest zijn verhaal ben er toch bij geweest zo goed hoe Peter het neer pent

Mvg george

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Forumrit Krimpenerwaard Take 2 zondag 10 juni 2018.

Bericht door Wehoo » 26 jun 2018, 13:53

Het heeft even geduurd.


youtu.be/LvVH-RCQzPo
Groet,
Werner.

Plaats reactie