motorvakantie naar Italie

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

motorvakantie naar Italie

Bericht door Karin Troost » 24 jul 2011, 21:34

Hierbij ons verslag van de motorreis naar Umbrië in Italië.
Bij vertrek was het echt noodweer en duurde dit tot we door België reden en ter hoogte van Limburg waren toen het droog werd en steeds zonniger en warmer.
Onze eerste rit was ongeveer 780 km. gereden over grote weg tot aan Zwitserse grens bij Konstanz alwaar onze eerste overnachting.
Volgende dag door de zwitserse Alpen en de oudste St. Gotthardpass, met kleine klinkertjes, bereden
Afbeelding
De oudste versie van de Gotthardpass

en tussen een aantal files door gemanoeuvreerd en Italië binnen gegaan.Daar hadden we onze tweede stop in Legnano waar de temperatuur al behoorlijk was gestegen tot rond de 30 graden. De volgende morgen weer op tijd op pad om naar onze bestemming, Preci, te gaan om opgewacht te worden door onze belgische vrienden die daar op de camping zaten en waar wij zouden verblijven.
Afbeelding
Het terras voor de caravan (net zoiets als waar Peter ergens anders over schrijft)

Ik heb mijn motor afgedekt voor 3 dagen en met onze vrienden in de auto op pad geweest maar Ronald kon dat zijn wing niet aandoen en heeft de Waterval bij Marmore en de volgende dag de stad Assisi met de motor bezocht via niet de korste weg natuurlijk, wij met de auto wel hoor.
Afbeelding
Assisi, de stad van de Heilige Franciscus

De derde dag is Ronald weer gaan touren door een hoogvlakte die Monti Siblinni genoemd word en waar hele mooie velden bloemen in allerlei kleuren bloeien
Afbeelding
De bloemen van de hoogvlakte bij Monti Siblini

Pascal en ik hebben genoten van een dag rust met veel zon. 's Woensdags vertrokken we naar de camping Rio Vantone hoger in Italie bij Lago D'Idro direct gelegen aan het meertje.Daar hebben we donderdag's heerlijk genoten van het mooie weer en ook nog met een kano op pad geweest en als afsluiting van de vakantie uit wezen eten.
Afbeelding

Vrijdagmorgen op tijd opstaan en na ontbijt op pad richting Zwarte woud voor onze overnachting. Helaas verliep dit niet geheel volgens plan omdat ik probeerde in zijn 3e versnelling een haarspeldbocht rechts naar boven te maken en op mijn zijkant belandde. Gelukkig reed Ronald achter mij en samen de motor op zijn standaard gezet en even bijkomen van de schrik en weer verder gaan, helaas de volgende bocht ging ook niet goed ondanks dat er ruimte genoeg was en daar lag ik nu op mijn andere kant.
Zelf heb ik alleen wat blauwe plekken opgelopen en de materiele schade kan worden verholpen en na een pauze te hebben ingelast om te bekomen van de schrik zijn we weer verder gegaan en op mijn verzoek de route iets aangepast zodat er minder haarspeldbochten kwamen.
In de bergen zijn bochten natuurlijk onvermijdelijk maar me ervan verzekerd in de juiste versnelling te zitten en flink het gas erop gehouden en we zijn zonder kleerscheuren in ons overnachtingshotel aangekomen al was het wel later dan gepland geworden, rond kwart over 8 in de avond waren we in Hotel Waldblick (Schenkenzell) beslist een aanrader in het Zwarte Woud. Het was laat, maar gelukkig kregen we nog een heerlijke maaltijd van de grill opgediend. Het echtpaar wat dit hotel runt rijdt zelf ook motor en motorrijders kunnen hun motor evt. binnen stallen, ze hebben mooie routes beschikbaar ende kamers zijn heel mooie en netjes.
Na een goede nachtrust en vol goede moed zijn we met vele donkere wolken boven ons hoofd op weg gegaan voor de laatste 647 km. naar huis waarvan de laatste 300 km. grote weg en dat ging mij gemakkelijker af.
Al met al een mooie vakantie gehad en weer heel wat ervaring opgedaan al heb ik nu wel wat schrik voor die haarspeldbochten met die toch wel snel bokkende motor van mij.
Ronald heeft nu alleen nog een grote klus te klaren want zijn Wing is heel erg smerig geworden en heeft ook nog een paar remblokken weten te verslijten dus die moeten ook nog worden vervangen.
Ook mijn motortje wordt netjes gewassen en de brede deksels vervangen voor de smalle die boven liggen en dan ziet hij er ook weer wat beter uit.
In totaal heb ik samen met het leuke weekend in de Eifel zo'n 4500 km. afgelegd en dat met een motor die ik nog geen jaar in mijn bezit heb, ben ik best trots op mezelf. Toch zeker met het feit dat ik ook vaak last had van mijn slapende vingers al ging dat wel steeds beter, waarschijnlijk door hogere hartslag van alle spanning tijdens die bochten maken.
Al met al een mooie reis geweest in een land waarvan de wegen toch wel te wensen overliet maar de omgeving maakte veel goed en ook zeker het mooie warme weer.
Op naar de volgende uitdagende ritten.
Laatst gewijzigd door Karin Troost op 26 jul 2011, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Chrit

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Chrit » 25 jul 2011, 11:35

Mooi verhaal schat...met plezier gelezen. Hoop dat je niet te veel last hebt van de blauwe plekjes..

Xx

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Anjer » 25 jul 2011, 12:07

Wat heerlijk geschreven Karin! Dat leest lekker weg! Wat een mooie foto's! Heerlijke reis geweest zo te lezen.

Tegen die tintelende vingers is ws wel een remedie; iets meer pauze's inlassen... Ik weet nog dat we naar BB gingen met pasen (2 of 3 jaar geleden) en dat jouw mannetje behoorlijk doorrijdt! Dan bedoel ik niet hard of roekeloos maar lang!!!!!!!! Ron en ik stoppen ong. ieder uur, bakje koffie, peukje voor Ron, wat te eten en benen strekken!

Niet bang worden voor die haarspeldbochten hoor! Die zijn zo gaaf om te doen, maar inderdaad is de juiste versnelling belangrijk én wat bij mij heel erg speelt is het doorkijken in de bocht en niet meer terugkijken. Als je niet ver genoeg doorkijkt raak je uit balans en val je om.... :( Mijn rijinstructeur zei altijd; als een seut (zeeuws woordje voor tutje) de bocht in en als een stoere meid eruit (dus gas geven in de bocht).... dat gaat super, maar dat kijken (zeker in haarspeldbochten) moet ik echt bewust doen!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Peer Crumb

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Peer Crumb » 25 jul 2011, 17:37

Leuk verhaal Karin, mooie omgeving en leuk rijden. Ik sluit me bij Anjer aan voor wat betreft het nemen van de bochten.
Als je dat voor elkaar hebt is het superleuk om te doen. :D
De volgende keer gewoon weer opnieuw proberen. :wink:

Gebruikersavatar
Wingwesp
Berichten: 536
Lid geworden op: 08 aug 2010, 17:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Steenbergen nb

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Wingwesp » 27 jul 2011, 12:07

hey karin mooi verhaal hoor,maar we zijn wel blij dat jullie weer heelhuids terug zijn hool :D !!!
grtss Sjannet
Waar een Wing is , is een weg.

groetjes wim

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door bertzwanen » 27 jul 2011, 12:41

Zeker een mooi verhaal Karin .
Nou ja op het vallen na dan natuurlijk .
?? TIP ?? beter in een te lage versnelling dan in een te hoge berg op .
Ik rij eigelijk altijd voorop zo kan ik Diana er op wijzen wat er komen gaat .

Groetjes uit Spanje

Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Antoon Aarts » 27 jul 2011, 12:59

bertzwanen schreef: Ik rij eigelijk altijd voorop zo kan ik Diana er op wijzen wat er komen gaat .

Groetjes uit Spanje

Bert en Diana
Hé Bert , kun je ze nog "voor " blijven ?
Nog een fijne vakantie.

Gr. Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
Wingwesp
Berichten: 536
Lid geworden op: 08 aug 2010, 17:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Steenbergen nb

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Wingwesp » 27 jul 2011, 19:22

Ik rij eigelijk altijd voorop zo kan ik Diana er op wijzen wat er komen gaat .



Mss is je achterkant wel mooier als je voorkant :D :D :D

Prettige vakantie bert & diana
Waar een Wing is , is een weg.

groetjes wim

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door bertzwanen » 28 jul 2011, 20:27

Nou Antoon nu Diana met haar CBF rijdt met abs .
Moet ik erkennen dat de afstand steeds kleiner wordt tussen ons .

En Wim mijn achter kant blijkt mooier te zijn dan de voorkant :D :D :lol: :lol:

We hebben al veel km gereden en het verhaal en foto`s volgen nog

Groetjes :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door gerbet » 28 jul 2011, 21:27

bertzwanen schreef:En Wim mijn achter kant blijkt mooier te zijn dan de voorkant :D :D :lol: :lol:

We hebben al veel km gereden en het verhaal en foto`s volgen nog

Groetjes :wink:
als je maar foto's van je voorkant maakt en van de omgeving en van Diana natuurlijk, van je achterkant heb ik geen interesse in :wink: :lol: :mrgreen:
nog veel plezier samen en mooie toertochten.
gr.gerbet

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Karin Troost » 29 jul 2011, 00:38

Wat de voor of achterkant aangaat, ik was blij dat ik voor Ronald reed want anders had ik nog lang op hulp kunnen wachten.
Hij rijdt met zijn wing soepeler door die bochten dan ik, die helemaal niets met bochten op heb.
Dus als het anderom had geweest had ik daar nog lang kunnen wachten :oops: :oops: :oops: .
Al had ik dan wel hulp gekregen van BMW rijders die ons de tweede keer hebben geholpen, maar dat wist ik ook niet van tevoren natuurlijk.
Naar beneden gaan gaat mij beter af dan naar boven en vanaf nu verzeker ik me 2x dat die bokkende deauville in zijn 2 zit en anders maar in zijn 1.
Van de schade is nog maar weinig te zien, smalle deksel erop gezet en een schuurpapiertje over de kapjes van de valbeugel gehaald en voelt ook weer gladder aan.
Die worden ook nog vervangen en dan is er helemaal niets meer aan te merken op dat trouwe beestje want ik ben toch maar heen en terug gereden naar en van Italië.
Dat voor een zwaardere motor en de korte ervaring met hem mag ik mezelf toch wel op mijn schouder kloppen want zover ben ik in 23 jaar nog niet met mijn Shadow geweest.

Bert en Diana nog een fijne vakantie met hopelijk mooi weer want over Italie hoorde ik vanavond ook akelige berichten van onweer en dergelijke.
En ieder ander bedankt voor jullie reactie en de blauwe plekken worden steeds kleiner al droom ik wel elke nacht van de ritten tijdens onze reis maar dat zal ook wel slijten.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Anjer » 29 jul 2011, 15:40

Hahaha, ik vind je ondertitel wel gaaf ;-)

Joh het is uberhaupt een hele ervaring om zo'n reis zelf te rijden! Daar mag je jezelf zeker een schouderklopje voor geven!!! Dit is trouwens de reden dat Ron wilde dat ik eerst op de GL 1200 ging rijden voordat ik een GL1500 kocht. Niet zo erg als ie valt en er iets beschadigt...

Ik ben erg blij met onze communicatieset van Scala. Wij hebben hem altijd zo ingesteld dat ie niet automatisch open gaat en we niet constant contact hebben, maar als het nodig is is ie maar 1 druk op de knop weg van mij. Omdat Ron altijd voorop rijdt (hoef ik niet na te denken over de route en kan ie dingen snel aangeven) en mij altijd in zijn spiegels in de gaten houdt, voel ik me altijd superveilig en als ie een lekker bochtenweggie ziet scheurt ie daar even lekker door... zodra we moeten afslaan wacht ie op mij... dat is een heldere afspraak zodat ik mijn eigen snelheid blijf bepalen en hij toch die vrijheid heeft om er even tussenuit te breken...

Maar hoe dan ook, het samen rijden is gewoon super en ik zou mijn motormaatje niet willen missen! Ik rij weleens alleen maar dat is een stuk saaier hoor!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door Karin Troost » 29 jul 2011, 20:56

Communicatie wordt ook voor ons het eerstvolgende wat we gaan bewerkstelligen want nu is het of goed opletten in de spiegels of elkaar gebarend passeren.
Ook wil ik volgende keer muziek op dat D-villetje hebben want dat geratel onder mij is ook saai en eentonig :( .
Gisteravond zag ik nog een paar foto's van mijzelf dat ik op de Gotthardpass in de bocht rijdt en voelde ik me toch wel groeien, ze deed het toch maar.
En ook wat jij schreef Anjer, de bocht door kijken en niet vlak voor je werkt inderdaad ook heel goed maar denken en doen gaat soms toch niet samen.
Vandaag las RonalT een stukje in het motorblad over een toertocht en zag ik heel veel bochten, blij dat ik daar even van verlost ben.
Ook heeft vandaag mijn D-villetje de wing mogen helpen met starten want van de accu bleek er 1 cel stuk te zijn en dus even een nieuwe laten plaatsen, gelukkig gebeurt dit nu we thuis zijn.
Moet er toch niet aan denken dat dit was gebeurd toen we in Italië stonden, hadden ze ons samen van de berg af kunnen halen. :lol: :lol:
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

tsmitje
Berichten: 585
Lid geworden op: 23 feb 2009, 20:27

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door tsmitje » 29 jul 2011, 21:55

karin ik vind je een held.
ben stiekum best wel een beetje jaloers, mijn wing staat alweer drie weken binnen.
het blijft ook klote weer,hopen op beter.
laatste keer was geloof ik net voor julie vakantie ben ik ronalT nog tegengekomen op de dinteloordseweg.
:cry: :cry:

peter

Re: motorvakantie naar Italie

Bericht door peter » 30 jul 2011, 16:20

Top dat je gewoon weer opstapt en verder wil. Truuk is inderdaad de bocht inkijken en gas erop. Vaak kan je van te voren al zien of er van de andere kant wat aan komt. kwestie van 100mtr van te voren even omhoog/omlaag gluren. In een rechterbocht ga ik van te voren zover mogelijk naar links en slinger hem gewoon omhoog. Links om hetzelfde maar dan naar rechts natuurlijk. Wel altijd op je eigen helft blijven tenzij je zeker bent van je zaak. Op die manier maak je je bocht langer en dat is veel makkelijker als een korte draai maken.

Plaats reactie