Dolimiti Toer 2010

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2007, 22:59
Locatie: Wissenkerke
Contacteer:

Dolimiti Toer 2010

Bericht door Ben » 07 sep 2010, 16:30

Hallo allemaal,

Wij, mijn vrouw en ik zijn net terug uit de Dolomieten, Zuid Tirol.
10 dagen is veel te kort, maar ja er moet weer gewerkt worden dus…
Omdat mijn vrouw niet het hele eind achterop wilde rijden hebben we gekozen om de heen en terugreis met de DB Autozug te doen. Met de slaaptrein vanuit Dusseldorf naar Bolzano en terug. ‘S nachts reizen en ’s morgens uitgerust aankomen…. hoewel…van echt slapen komt niet veel. Zou de motor niet omgevallen zijn…..

Ik heb een reisverslag gemaakt op mijn website met veel foto’s en filmpjes voor mijn kinderen en vrienden zodat ze op de hoogte waren. Natuurlijk wil ik dit ook graag met jullie delen. Heb je vragen of wil je informatie dan hoor ik het graag.
De Italiaanse Dolomieten zijn schitterend en Zuid Tirol is liefelijk. Een omgeving waar ik graag weer naar toe ga.

Gr Ben


http://wildezeugen.nl/index.php?option= ... &Itemid=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Ben op 09 sep 2010, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je reist met de auto bekijk je het landschap door je voorruit net alsof je naar een film kijkt, reizen met de motor is zelf in die film meespelen.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door bertzwanen » 08 sep 2010, 20:09

Dat is zeer mooi Ben
De omgeving is daar zeker mooi dat was lang geleden :roll: al zo en dat zal er zeker niet op achteruit zijn gegaan .
Wij hebben dus lang geleden ( +/- 30 jaar geleden ) ook oa daar gereden met onze GL 1000 .
Ook van die bekende passen heb ik toen bereden .
Maar na de foto`s van RonalT en van jou weet ik bijna zeker waar onze vakantie 2011 naar toe gaat .
Ach ik hou wel van een beetje sturen :D

Groetjes

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door RonalT » 08 sep 2010, 20:32

Ben schreef:De garmin die ik nog gekocht heb staat te koop voor de liefhebber. Wat een k.. ding is dat zeg. Voordat we weg gingen heb ik me rot gezocht hoe je routes erin moet zetten wat niet gelukt is en nu zijn al die haarspeldbochten niet te zien en lijkt het allemaal een grote spagettiebrei.
Maar wat je schrijf klopt natuurlijk voor geen meter. Het is geen k.. ding, maar een sukkel koopt zoiets net voor zijn vakantie en heeft dus niet de tijd om het apparaat te leren kennen.

Voor mij is het de motor-uitvinding van deze eeuw. Heerlijk ontspannen rijden zonder je zorgen te maken hoe je moet rijden. Bochten kan je veel beter overzien .... niks grote spagettiebrei, maar precies zien hoeveel bochten er nog komen.

Zeg maar watie moet kosten?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Ben
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2007, 22:59
Locatie: Wissenkerke
Contacteer:

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door Ben » 08 sep 2010, 21:02

Hoi RonaldT

hahaha ik zat wel te wachten op deze reactie hahaaha en je hebt natuurlijk helemaal gelijk. mijn tomtom uit 2005 ging stuk en een maat zei: koop een garmin dat heb je een goed apparaat waar je heel makkelijk routes in kan zetten. Daar begon het 2 dagen voor de vakantie dus mee. wat me nog niet is geluk! om routes erin te zetten. misschien kan het met deze ook niet hoewel de verkoper het wel duidelijk heeft gezegd. Het is een Nuvi 1340.

Natuurlijk is het een prima uitvinding, ik gebruik hem dan ook al heel lang alleen tot voor kort van de concurent. Mijn dochter heeft net haar rijbewijs gehaald en zodra ze een autootje (of motor) heeft krijgt zij hem.

gr Ben
Als je reist met de auto bekijk je het landschap door je voorruit net alsof je naar een film kijkt, reizen met de motor is zelf in die film meespelen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door RonalT » 09 sep 2010, 09:11

Was logisch natuurlijk, met de uitdrukking wat een kutapparaat deed je Garmin te kort. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat je een apparaat in handen hebt gekregen wat niet aan je verwachting voldoet, maar slecht of iets is het niet.

Ik heb het toestel nooit in handen gehad, maar ik geloof niet dat routes erin stoppen mogelijk is. Het is een echte autonavigator. Alleen invoeren ik wil naar ....... en je kunt gaan.

Als je meer wil voor een niet al te hoge prijs mag ik je de Nuvi 550 aanraden. Waterdicht en routes zijn wel mogelijk. Helaas door deze functionaliteit wel 295 euro. Maar dan heb je een perfecte wegwijzer....
Mapsource wordt niet meegeleverd op CD, maar die is viavia best wel verkrijgbaar. Eventueel kan je ook de software van Jan Boersema gebruiken. Tyre is voor Tomtom en Garmin geschikt om routes te maken op een computer.

En voor motorgebruik is de Motorkaart een aanrader. De Benelux motorkaart kost als je dit toestel koopt bij Waypoint (http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) 59 euro en extra regionen kosten ook weer 59 euro. Extra regionen zijn bv D-CH-A of F-I-E-P. Deze afkortingen zijn dezelfde als de sticker op de achterkant van de auto's.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Ben
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2007, 22:59
Locatie: Wissenkerke
Contacteer:

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door Ben » 09 sep 2010, 10:19

Hoi Bert en Diana,

Als jullie volgend jaar weer na 30 jaar teruggaan kan ik het hotel van Toni Lang bij Moarhof in Ritten van harte aanbieden.
Het ligt lekker centraal en binnen een circel van 100 Km kan je van heel veel mooie passen genieten.
En dat voor 29 euro pppn inclusief ontbijt. Als je besluit daar te logeren doe Toni dan de hartelijke groeten van ons.

gr Ben

O ja voor mij als verstokte internetter wilde hij perse in die week draadloos internet aanleggen wat helaas toen niet is gelukt. Gelukkig had hij wel snaps :lol: :lol: :lol:
Hij heeft beloofd dat dit volgend jaar er wel is.
Als je reist met de auto bekijk je het landschap door je voorruit net alsof je naar een film kijkt, reizen met de motor is zelf in die film meespelen.

Gebruikersavatar
Ben
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2007, 22:59
Locatie: Wissenkerke
Contacteer:

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door Ben » 09 sep 2010, 11:02

Hoi Ronald,

Wat mij betreft het laatste stuk over die K..garmin. Anders moeten we maar een ander topic opzetten. Deze gaat over iets moois, de Dolomieten oké?
Maar het klopt, hij voldoet absoluut niet aan mijn verwachtingen. Had bergen hoge verwachtingen..... gelukkig heb ik die wel gezien :lol:
Gisteren nog een beetje in het Zeeuwse gereden en naast het feit dat hij af en toe gewoon uit springt is de afbeelding van de weg erg dik iets wat in de bergen lastig is omdat die in de Dolomieten nogal dicht achter elkaar liggen. Mijn tomtom van 5 jaar oud gaf dit veel beter aan. Hij gaat iig terug naar de fabriek om te kijken waarom hij steeds uit valt. Ook de batterij is binnen 50 minuten leeg, wat wel erg kort is. :oops:

Had mijn Tomtom maar eerder stuk gegaan dan had ik zeker beter gekeken wat de mogelijkheden en onmogelijkheden waren van verschillende typen. Die Nuvi 550 had dus een veel beter keuze geweest en was die 100 euro zeker zijn geld waard geweest, jammer. Deze sukkel gaat zich de komende tijd verdiepen in verschillende apparaten. :lol: :lol: :lol:

gr Ben
Als je reist met de auto bekijk je het landschap door je voorruit net alsof je naar een film kijkt, reizen met de motor is zelf in die film meespelen.

peter3005
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 okt 2009, 19:10

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door peter3005 » 09 sep 2010, 20:07

Ben schreef:Hallo allemaal,

Wij, mijn vrouw en ik zijn net terug uit de Dolomieten, Zuid Tirol.
10 dagen is veel te kort, maar ja er moet weer gewerkt worden dus…
Omdat mijn vrouw niet het hele eind achterop wilde rijden hebben we gekozen om de heen en terugreis met de DB Autozug te doen. Met de slaaptrein vanuit Dusseldorf naar Bolzano en terug. ‘S nachts reizen en ’s morgens uitgerust aankomen…. hoewel…van echt slapen komt niet veel. Zou de motor niet omgevallen zijn…..

Ik heb een reisverslag gemaakt op mijn website met veel foto’s en filmpjes voor mijn kinderen en vrienden zodat ze op de hoogte waren. Natuurlijk wil ik dit ook graag met jullie delen. Heb je vragen of wil je informatie dan hoor ik het graag.
De Italiaanse Dolomieten zijn schitterend en Zuid Tirol is liefelijk. Een omgeving waar ik graag weer naar toe ga.

Gr Ben


http://wildezeugen.nl/index.php?option= ... &Itemid=31" onclick="window.open(this.href);return false;
He ben, ook wij zijn afgelopen zaterdag teruggekomen uit de Dolomieten. Voor mij de eerste keer zo "ver" op de motor maar met een Goldwing is dat no problem. We zijn dus in dezelfde periode daar geweest. Het is er prachtig om te sturen en schitterende vergezichten. Wij zijn van hier via Oostenrijk naar Trento( rondrit trentine inc. Gardameer naar Lido de Venetië weer naar Falcade ( midden in de Dolomieten in een schitterend Hotel Cristal en van daaruit twee dagen passen rijden) via de Grossclockner weer naar huis. In totaal 12 dagen genieten maar we hadden het weer dan ook wel mee. Totaal zo'n 3500 km.
Geweldige ervaring. Gr Peter

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door henny » 05 feb 2011, 19:12

Ik zit er ook over te denken om naar de dolomieten te gaan.
Alleen mijn vrouw heeft niet zoveel zin om zo ver achterop te zitten (reuma).
Nu zeg je dat je met de nacht trein bent gegaan, ik was laatst bij de anwb maar dan ben ik voor 2 motoren en 3 personen 1700euro kwijt.
Dit vind ik wel heel veel geld.
Ik weet niet wat jij hebt betaald en waar jij hebt geboekt wij willen in juny gaan.
Dan heb ik ook nog gezien bij de duitse bahn dat je motor niet hoger mag zijn dan 1,56 meter.
Ik heb een verhoogde ruit en zit denk ik op 1,60 meter op de middenbok.


mvg henny

Gebruikersavatar
Ben
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2007, 22:59
Locatie: Wissenkerke
Contacteer:

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door Ben » 05 feb 2011, 20:54

Hoi Henny,

Wat is dat al weer lang geleden....maar ik denk er nog regelmatig aan terug. Daarnaast heb ik mijn website waar ik nog regelmatig even terug kijk.
Wij waren 800 euro kwijt voor 2 personen en de wing retour. Dat vonden wij ook best veel geld maar als je alles gaat rekenen valt het nog wel mee. Je rijdt 2000 km minder, 2 overnachtingen, en geen slijtage. dit is alles bij elkaar geen 800 euro maar het is wel aardig relaxt. Hoewel je het wel moet treffen met het gezelschap in je coupee. Wij hebben via internet bij DB Autozug geboekt.

Wat je motor betreft moet je nog maar even meten. De motoren staan benedendeks en je moet dus onder een paar wagons naar je plaatsje rijden. Hier moet je dus aardig bukken (helm op) anders stoot je je kop. Als je scherm dan zo hoog is weet ik het ook niet. Je zet je motor overigens op de zijstandaard. Ik heb de heenweg niet geslapen omdat ik bang was dat die ouwe HD naast me om zou vallen :wink: maar dat viel erg mee.

Ik denk dat als ik de keus heb de volgende keer gewoon weer zou rijden. Daar hebben we tenslotte een Wing voor. Niet de bestemming maar de reis er naar toe telt! Volgende keer zet ik mijn vrouw op de trein en rijd ik er lekker naar toe. Kijk nog maar even op mijn site, volgens mij moeten er ergens wel foto's staan van motoren die op de trein staan, kan je een beetje vergelijken. Meten is ook hier weten.

Veel plezier straks in de mooiste bergen van Europa. Ik ga in de meivakantie lekker twee weken met mijn maat op de motor naar Frankrijk, naar de Alpen. Zal zeker nog een keer in Italie uitkomen.

Groetjes, Ben
Als je reist met de auto bekijk je het landschap door je voorruit net alsof je naar een film kijkt, reizen met de motor is zelf in die film meespelen.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door Anjer » 15 mei 2011, 13:28

Het is een oud topic maar toch nog even een reactie. Wij zijn vorig jaar met 2 wings en 2 personen in een privecoupe van Den Bosch naar Avignon gegaan. Compleet met verzekering 1393,-- euro kwijt retour. Wij hebben rechtstreeks bij Euro-express-Treincharter geboekt, wellicht dat de ANWB hier leuk op verdient? Als je dan gaat rekenen de km's (2x 6 cylinder) en overnachtingen haal je het er echt wel uit hoor. Plus een prive coupe vragen. Deze maatschappij heeft meer 2/3 pers. coupe mogelijk. Wel verzekeren want je weet maar nooit. Ron had e.e.a. schade aan de motor en dat is allemaal keurig betaald, toch zo'n €150,00 waardoor de verzekering meteen zijn geld op heeft geleverd....

Eten op de trein was redelijk, slapen lastig maar wel relaxt aankomen de volgende dag...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: Dolimiti Toer 2010

Bericht door highlander » 15 mei 2011, 19:58

Ieder zijn ding uiteraard.
Vorig jaar ook 9 dagen daar vertoeft, in 2 dagen op en 2 dagen af.
vanaf we vertrekken zijn we met vakantie, een GW kan die km's met gemak aan.
Wij rijden meestal met een motor of vijf.
Als we alleen rijden doen we 1200 km op 1 dag, en dan zijn we weeral langer ter plaatse.

Plaats reactie