Sytzecat

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sytzecat
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:55
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Garyp

Bericht door sytzecat » 06 jul 2008, 21:39

Hoi Wingers,

Ik heb de eerste week van mij vakantie met de Wing gehad,

Mijn jongste zoon en ik zijn een weekje met de Wing op pad gegaan, van Friesland via België naar Dikierch in Luxemburg, Hotelletje gepakt, gezellig stadje, nog wat motorrijders getroffen uit Breda en omstreken, was gezellig, de volgende ochtend om 9.30 uur vertrokken met als doel via Frankrijk naar Zwitserland te gaan, onderweg kreeg ik een tip, het zal wel druk in Zwitseland zijn i.v.m. het voetballen, dus niet onder de bodenzeelangs door Zwitserland, maar bovenlangs door Duitsland, hier in het plaatsje, Meersburg maar een hotelletje gezocht en gevonden, ook in een kroegje de voetbal wedstrijd gezien maar echt gezellig was het na de voetbalwedstrijd niet meer, alle mensen gingen weg!!!! dus hebben we nog een paar piskes gedronken en zo rond de klok van 12 uur het bed maar opgezocht. De volgende dag zijn we via Lindau naar Oostenrijk gereden en wel via Insbruck naar Wörgel al waar we in hotel Linde nog een overnachting konden boeken. In Wörgel is niet zoveel te belevendus zijn we de volgende ochtend maar vertrokken naar Freistadt vlak aan de Tsjechische grens, een heel mooi en oud stadje (Altes stad) waar we via een kennis een pension konden vinden, geweldige kamer en ontbijt hier voor echt weinig geld. de volgende ochtend de kleren maar weer aangetrokken na de Wing weer ingepaakt te hebben vertrokken richting Tsjechië waar we dan via Plzen, met voorbij Plzen maar even een pitstop gemaakt al waar we een Winger uit Emmen tegenkwamen in het etablisement, hij was opweg naar een GW treffen in Plzen en hij zou dan nog doorrijden naar de Oekraine met zijn rode 1500 en mooie aanhangwagen. dan ook zijn gereden naar Ceb waar we een overnachting hebben gemaakt, de volgende dag maar richting Duitsland, Harts is de bedoeling, via Weimar naar kelbra en van Kelbra dan maar richting naar de oben Harts, alleen het weer ging dus danig omslaan en het het begon gigantisch te regenen en te onweren, na enigetijd te hebben doorgebracht in een cafètje, klaarde de lucht weer op en zo konden wij dan ook weer vertrekken enmaal op de Wing richting Nordhausen begon het weer te onweren en te regenen, ik zei tegen mijn zoon, we gaan toch probereb nog een stuk te gaan rijden, maar het weer werd zo slecht, dat we toch maar hebben gezocht om een onderdak, na in drie dorpjes te hebben gevraagd, maar verder doorgereden bij een benziene station maar even naar binnen gegaan en schuilen maar, ook daar gevraagd om een onderdak en ja, een Km verderop is dan een pension. maar voor we zouden gaan vertrekken komt er een man bij het benziene station en verteld dat de brandweer de weg had afgesloten naar het volgende dorp al waar het pension zou zijn. De weg stond blank als ook een winkelcentrum al daar, toch de helm maar weer op en toch vertrokken richting pension. Bij de waterpoel te zijn aangekomen mocht ik met de Wing door het water rijden van de brandweer, een brandweer man liep voorop om de, onderwater staande open geslagen rioolputten aan te geven. Zo komen we dan bij het pension en daar waren we welkom. lekkere Douche genomen en de natte jassen en broeken over de waranda te hebben gehangen maar eens wat eten en bier gehaald, was goed vertoeven daar!!!

De volgende ochtend zouden we de Hats in, het weer bleek dusdanig slecht, we hebben toen maar besloten om huiswaatrs te keren en zo zijn we vrijdag middag rond 5 uur weer thuis op de stoep alwaar we de nacht weer lekker in ons eigen bedje konden slapen.

Onze Wing heeft het er dan ook weer geweldig gedaan, onderweg helemaal geen mankementen gehad, en het verbruik over deze afstand van 2978 Km had hij dan ook een gemiddeld verbruik van ruim 1:16 en dat viel mij mee met twee personen en bagage.

In Augustus gaan wij nog met de Wing naar de Moezel een 9 tal dagen, dan met mijn vrouw als duo en de buren met de Harly

vr. groeten,
Sytzecat
Vr. groeten,
Sytzecat
Fryslân

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 07 jul 2008, 12:08

Even gesplitst, dit hoort natuurlijk apart en niet bij het verhaal van Stephan

Plaats reactie