director schreef: ↑01 sep 2022, 19:53
Weer een mooi verhaal na een bijzondere reis Patrick.
Op Facebook vond ik je verhaal over het Fawlty Towers hotel ook erg leuk. Misschien wil je dat ook hier herhalen..

Idd ja, dat was de moeite! Na een dagje van +/-400km door de regen besloten om ditmaal te opteren voor een hotelletje ipv goed nat de tent nog op te zetten. Mijn vrouwtje achterop de moto gezocht naar iets in de buurt en het zou Blackpool worden waar we gingen overnachten. Volgens de site was er parkeerplaats voorzien voor de deur, ok dat is een rekbaar begrip maar gewoon langs de straat en een 100 meter verder dan de deur is niet echt parking voor de deur. De uitbater hiermee geconfronteerd hebbende mochten we de moto parkeren bij de overbuurman op de oprit voor het hotel. Tot zover alles normaal en goed opgelost van de man! Dan... mag ik dan nu de gegevens van jullie creditcard?

Euh... wij boekten via Booking.com en alles is reeds betaald, we reisden reeds half Europa rond en niemand vroeg ooit onze kaartgegevens. Dat is indien jullie iets mochten vernielen of stelen! Ah ok, bedankt voor het vertrouwen! Na enig over en weer gepraat geen akkoord. Kaart gegevens of cash geld anders... terug buiten! Geloof me na 400regenkm's geef je toe. Daarna wat willen jullie morgenvroeg eten? Euh... ontbijt misschien? Ja maar wat, continentaal,engels... hoeveel sneden brood? Ja, continentaal 3 sneetjes en een croissantje mss? Sorry croissants hebben we niet. Welke kaas willen jullie? Euh... is dat hier een opname voor candid camera of zoiets? Daar kon hij niet mee lachen!

Ik eet geen kaas hebben jullie geen vlees, salami of hesp of zoiets? Nee enkel spek en worst. Ah spek dan maar. Ok hoeveel stukjes? Ja 2 ok. Willen jullie koffie? Ja graag en de volgende vraag raden jullie natuurlijk al... hoeveel tassen? Twee als't kan. Willen jullie fruit? Ja. Welk fruit? Een banaan en aan z'n uitdrukking te zien had hij dat antwoord nog niet veel gekregen. Voila ontbijt geregeld we zijn benieuwd! Wat uur willen jullie komen ontbijten? Om 8.30u. Nee dat gaat niet ik stuur jullie een whats app wanneer je kan komen. Waarom vraag je dan wat uur we willen ontbijten????? Wij komen om 08.30u !!!! Ja we zijn een klein hotel en hebben geen plaats voor al onze gasten op het zelfde moment te ontvangen maar ok half negen is goed. En dan als je dacht alles gehad te hebben... op uw kamer hangt een brandalarm als het afgaat en het lampje is groen geen probleem dan is het alarm op een andere kamer. Dus maw. kamer 7 staat in lichterlaaie maar jullie hebben kamer zes dus geen probleem!

Is het lampje echter rood is het jullie alarm druk dan 5 sec op de witte knop en het alarm stopt (wat er dan met het vuur gebeurd hebben we gelukkig niet moeten ondervinden). Mag je eindelijk vertrekken naar je kamer kom je aan een deur met het opschrift "please close the door with your right hand"????? Natuurlijk rebels als we zijn ook met onze linker geprobeerd maar er gebeurde gelukkig niets.

Kom je eindelijk op de kamer op de 2de verdieping en lees je de huisregels... als het alarm afgaat en je kan niet bij de knop ga dan naar de eerste verdieping en neem daar een stoel uit de gezamelijke keuken! Wat er mis was met de twee stoelen op onze kamer geen idee maar je moest dus eerst de brand de brand laten en op de eerste verdieping een stoel halen. Zie je de binnenkant van je kamerdeur... laat de deur dicht in geval van brand!!!???? Ongelooflijk!!!! Ga je 's morgens na een trouwens normaal verlopen nacht om 08.30u ontbijten... zit je daar helemaal alleen!!!

Komt er daar een individu die nog steeds in vraag ligt met zichzelf of ze nu man of vrouw is twee halve glazen fruitsap brengen en 1 kannetje koffie, geen goedemorgen, geen vriendelijk gebaar niets. Was waarschijnlijk door de uitbater reeds getipt over onze "bizarre" wensen. Even later idd. 3 sneden brood en twee velletjes gebakken spek. tot zover ons ontbijt! De banaan was denk ik nog niet rijp want die heb ik tot op de dag van vandaag nog niet mogen ontvangen. Veel tijd hebben we met dit royaal ontbijt niet verloren en wij dus naar de eigenaar met de vraag of hij onze kamer wou inspecteren en kijken wat we vernield en/of gestolen hadden. Hij had geen tijd want was bezig met het ontbijt voor de gasten (er was immers ondertussen nog een tafel van twee personen neergestreken!!!!) Nou ja, wij hebben onze kaartgegevens moeten geven in geval we wat mispeuterden jij gaat NU mee naar onze kamer! Kregen we daar een tirade dat we slechte gasten waren en dat we bij Booking.com reeds gerapporteerd waren voor te weigeren klanten en het kon niet meer op! Hij was ondertussen via de klantenservice van Booking al wel gerapporteerd in elk geval en kon een gepeperde mail van Booking verwachten! Wij dus zonder controle op de kamer onze bagage halen en wij weg! Voorlopig hebben we van Mister weird nog niets gehoord, laten we het zo houden!

Een ervaring om nooit meer te vergeten!