waypoints invoegen

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
3000
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
Contacteer:

waypoints invoegen

Bericht door 3000 » 12 nov 2020, 21:37

Als je van internet een 10 of 15 jaar oude track/spoor download en deze in basecamp omzet naar een route laat die zich dan herberekenen? Mij lukt dat niet. Er is mij verteld dat dit komt omdat er dan geen waypoints in staan. Deze staan namelijk niet in een spoor dus ook niet in de route. Alleen een begin en een eindpunt. Waardoor deze zich niet laat herberekenen volgens mij. Ik zie namelijk geen verschil tussen het origineel en het herberekende duplicaat. Terwijl ik zeker weet dat die er zijn.
Een andere vraag is of het mogelijk is om waypoints toe te voegen aan een route waar je alleen een begin en een eindpunt hebt?

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 aug 2019, 19:42
Type Goldwing: GL1800

Re: waypoints invoegen

Bericht door Ruud Woudstra » 13 nov 2020, 15:31

Hoi,

Wat je vraagt is zeker mogelijk. Als ik het zo lees dan ben je niet echt bedreven in BC, niet lullig bedoelt, maar ik zou je willen adviseren om op YouTube wat instructie filmpjes te volgen. Zoek maar op Basecamp en je vindt zeker je antwoorden. Je kunt ook even op de site van mr GPS, Hans Vaasen, kijken daar staat ook veel info.

Succesa,

Ruud.
Goldwing GL1800-Trike (2020), ABS, Airbag, Navi. 2014 18000km Parelmoerwit

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: waypoints invoegen

Bericht door RonalT » 13 nov 2020, 19:54

wat je vertelt is is onzin.

Hoe oud een route ook is of dat het nou een track is maakt niet uit. Laten herberekenen om een nieuwe route te krijgen gaat gewoon.

Als je een track hebt kan je het beste kiezen om een directe route te maken, dat kan bovenin de balk door het activiteiten profiel aan te passen. Daar staat meestal rijden/motorfiets oid. Rechts op het spoor klikken en kiezen voor route maken van geselecteerd spoor.
Dan kan je in een vakje invullen hoeveel viapunten je in je route wil of automatisch laten kiezen. Doe dit nooit automatisch, dan krijg je er veel te veel. Kies voor maximaal 50 punten bij een route van 250 km. Daarna kies je voor rijden of motorfiets en bereken een route die de wegen netjes volgt.

Mochten er nog vragen komen, stel ze maar ik zal ze proberen te beantwoorden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

3000
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
Contacteer:

Re: waypoints invoegen

Bericht door 3000 » 15 nov 2020, 10:54

RonalT bedankt voor je antwoord. Het is mij gelukt maar op een andere manier. Maar ik ga die van jou ook proberen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: waypoints invoegen

Bericht door RonalT » 15 nov 2020, 15:33

Tja, dat kan. Er zijn in navigatieland vele wegen die naar Rome leiden.... :lol:

Succes!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie