Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 742
Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Limburg

Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door Snowdog » 23 mei 2020, 20:24

Hallo allemaal .

Ik vraag mij af of er een gps toestel , of een gps tracker bestaat die alleen je gereden route opneemt .

Mijn voorstelling is dat je dit toestel gewoon weg in je zak of topcase stopt , je route rijdt , en na thuis komst verbinden met de pc en dan kunnen zien waar je precies gereden hebt .

Ik ben benieuwd .

Mvg Ron.
Mijn You Tube Kanaal

http://www.youtube.com/user/321Snowdog

Gr Ron .

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door RonalT » 23 mei 2020, 20:38

Dat kan in principe met elk navigatietoestel.
Het voordeel van een willekeurige Garmin is dat deze dat gewoon altijd automatisch doet.
Bij Tomtom moet je er elke keer aan denken om dat aan en uit te zetten (dacht ik).

Dus als je voor 100 - 150 een of andere Garmin Nuvi koopt of voor wat meer geld een ZUMO ben je het heertje.
Ik denk dat de Garmin Drive 5 EU MT-S van € 99,95 (Waypoint) al aan je eisen voldoet

Afbeelding

Ik vraag me overigens af waarom je het toestel ook niet zou gebruiken om je ergens naar toe te laten begeleiden. Dat is zo gemakkelijk.... maar dat is een keuze.



Als je puur en alleen de route wil vastleggen, dat kan mijn horloge ook. Er zijn een heleboel Activity Trackers die een route vast kunnen leggen.
Ik heb een Garmin Vivoactive 3

Afbeelding



En verder zijn er ook nog GPS dataloggers die een route kunnen vastleggen en meer niet.
Renkforce GP-102 G-Porter GPS-logger circa € 40 (Bol.com) is er een voorbeeld van.

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door GL-1800 » 24 mei 2020, 09:27

Ook met de navi 1800 van iig de 2e gen, kan dit in t menu aangezet worden. Wel n beperkte hoeveelheid sporen maar voldoende voor n rit.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 742
Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Limburg

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door Snowdog » 24 mei 2020, 19:41

RonalT , bedankt voor de uitvoerige uitleg .

GL-1800 , ik denk dat mijn 1800 dat niet heeft .

Bedankt voor jullie reacties .

Gr Ron .
Mijn You Tube Kanaal

http://www.youtube.com/user/321Snowdog

Gr Ron .

Andrewing
Berichten: 204
Lid geworden op: 22 mei 2022, 13:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Emmen

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door Andrewing » 28 apr 2023, 21:32

Maakt het iets uit waar je gereden hebt dan? Daar ben je al geweest😁 volgens mij is er dan iets van geheugen verlies als je net thuis komt en je weet al niet meer waar je geweest en of gereden hebt. Trouwens het hele verhaal van een navigatie ontgaat mij eigenlijk nederland barst van de verkeersborden zo ook de plaatsnaamborden en met een beetje richting gevoel kom je al gouw weer thuis en al zou je dan iets over het hooft zien en een stukje om rijden je bent aan het motorrijden wat maakt het dan uit, zie je ook weer iets anders😁😁
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

Gebruikersavatar
JRB
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mei 2022, 11:01

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door JRB » 01 mei 2023, 08:24

Als je op je mobiele telefoon lokatie aanzet zal google maps op je tijdlijn alle trajecten opslaan die je aflegd. (als je dat aanzet) hij zal dan je lopen, fietsen en auto/motorritten bijhouden.
Je kunt dan alles thuis terugkijken. Hoef je verder niets aan te doen..
dit kun je zelfs jaren later nog terugkijken.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door RonalT » 01 mei 2023, 12:19

En hoe nauwkeurig houdt Google Maps dat voor je bij?
Want ik zie niet veel meer dan wat lijnen en een beetje willekeurige bijschriften.

Wij zijn gisteren met de auto naar de Heimolen geweest waar we om ongeveer 13 uur waren en om 17:30 zijn we gaan eten in het restaurant naast de molen. Om 19:30 waren we weer thuis en zijn we F1 in Baku gaan kijken.

Zie de afbeelding hieronder wat Google Maps er van maakt.

12:25 uur gaan rijden - klopt,
met de motor - klopt niet,
afstand 16,1 km - klopt niet (is in werkelijkheid 21 km),
12:50 uur bij de molen - klopt,
14:48 uur vertrek bij molen - klopt niet (we zijn om 19 uur naar huis gegaan),
reistijd 6 uur 59 minuten en afstand 15 km - klopt niet (dat zou een gemiddelde snelheid van 3 km/uur zijn),
21:48 uur aankomst thuis - klopt niet (we waren om ongeveer 19:30 uur thuis),

Restaurant en molen zijn 1 adres, dus dat verschil hoeft Google Maps niet te zien.

De gereden route was heen en terug dezelfde, op de kaart zie je een stel lijnen die verschillend lopen en heel globaal de route aangeven. De rode lijn heb ik er even ingetekend zodat je kan zien hoe we werkelijk heen en terug zijn gereden.
Als je dat voldoende vind is het prima, maar een navigatiesysteem en of een tracker kan de route heel nauwkeurig vastleggen, de tijden kloppen gewoonweg en de trackpunten zullen hooguit 1 meter tot enkele meters verkeerd geplaatst zijn.

Van de tijden en zo klopt niet veel. Heb jij er betere ervaringen mee?

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

athome
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:20
Type Goldwing: GL1800

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door athome » 05 mei 2023, 23:33

Ook mijn ervaring is dat Google niet nauwkeurig is met de tijdlijn functie. Het gaat bij de Tijdlijn meer over waar geweest bent, dan hoe je er gekomen bent.
Een losse GPS logger is wellicht de beste optie.
Er zijn ook losse GPS logger apps voor je smartphone maar daar heb ik nog geen goede kunnen vinden. Ik had er een maar die werkt niet meer goed genoeg en wordt niet in Google playstore aangeboden. Voorwaarde (vind ik) is dat je een dedicated smartphone moet hebben voor navigatie.

Marcdereus
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2021, 16:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door Marcdereus » 07 mei 2023, 11:07

Ik heb gisteren de My Route-app hiervoor getest en dat werkte prima. Aan het begin van de rit aangezet op de telefoon en daarna opgeborgen. Aan het eind van de route stopgezet en opgeslagen. Zo kun je deze route nogmaals rijden en volgens mij ook delen met anderen.

Blackwing116
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 apr 2016, 21:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bestaat er een GPS toestel dat de route opneemt ?

Bericht door Blackwing116 » 16 jun 2023, 16:20

Een beetje late reactie.
Ik heb zelf een Pegase flashbird tracker. Deze houdt continu de locatie bij. Eigenlijk is dit een tracktrace, eenmalige aanschaf en geen abonnements kosten, maar werkt perfect.

Je kunt ook nog de tracker handmatig aanzetten dat er een melding wortd verstuurd naar je telefoon als er een beweging wordt geconstateerd bij bijvoorbeeld diefstal. Dan wordt er een signaal verstuurd naar je mobiel, maar er is geen akoestisch alarm
Het is een zwarte bagger geworden :D

Plaats reactie