Base camp

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
jean
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2010, 19:26

Base camp

Bericht door jean » 01 dec 2018, 11:21

Dag beste route openen in windows 10 een vraag die mogelijk al gesteld is, ik heb nieuwe pc Windows 10 van Medion, heb al geprobeerd
met vroegere info windows 8,1 maar dat lukt niet met windows 10, ik kan het icoontje van base camp niet voor de Route krijgen, graag wat hulp
MVG Jean :(

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Base camp

Bericht door RonalT » 01 dec 2018, 16:40

De vraag komt meer voor bij mensen die overstappen van een vorige Wndows versie naar W10.... Het lijkt dus een windoos foutje, "terugzetten naar standaard". En het antwoord is eigenlijk basiscomputerkennis. Het probleem is namelijk dat binnen windoos een extensie aan een programma gekoppeld moet worden. En er zijn soms meerdere mogelijkheden om een bepaalde extensie te gebruiken.
Dus even het juiste programma, basecamp in dit geval, koppelen aan .GPX

of

standaard windows
ofwel: rechtsklik op een route, kies openen met , kies Basecamp en zet in vinkje in het hokje altijd met dit program openen

of

ofwel:Start-Settings-Apps
standaard apps
standard apps per bestandstype kiezen
zoek gpx en evt gdb en selecteer basecamp als standard app om mee te openen.

of

ga met de cursor op de route staan ,op je bureaublad of verkenner, klik met de rechtermuisknop ,
dan op" eigenschappen" "Algemeen"
dan op "Wijzigen" klikken "
zoek daar basecamp tussen,en klik dan op "OK"
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

jean
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2010, 19:26

Re: Base camp

Bericht door jean » 01 dec 2018, 18:07

Dag RonalT Bedankt voor de uitgebreide info , het lukt mij niet :? ik ga U info door spelen ,aan iemand met meer kennis van PC

MVG Jean

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Base camp

Bericht door RonalT » 01 dec 2018, 20:49

Jean, als je zelf niet over voldoende computerkennis beschik is het inderdaad het verstandigste om dat bericht even af te drukken en bij iemand langsgaan die de juiste kennis wel heeft.
En dat hoeft beslist niet iemand te zijn die het navigatietoestel beheerst. Dit is zuivere computerkennis.

Het heeft namelijk met de manier te maken waarop een computerprogramma wordt gestart.
Neem als voorbeeld een bestand met de naam bestand.doc door de extensie .doc weet windows dat er een office-applicatie gestart moet worden. Als dat geopend zou worden met bijvoorbeeld paint zou paint er totaal niets van snappen. Dan rolt er een hoop onzin uit.
Daarom is er een applicatie die alle extensies aan een computerprogramma koppelt. Dus als de extensie .doc is wordt er iets uit het office-pakket gestart en Basecamp als de extensie .GPX is.

Laat me een keer horen als het gelukt is....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

jean
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2010, 19:26

Re: Base camp

Bericht door jean » 02 dec 2018, 10:31

OKé RonalT Ik laat iets weten als het gelukt is, Nogmaals Bedankt
MVG Jean

jean
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2010, 19:26

Re: Base camp

Bericht door jean » 03 dec 2018, 12:46

Dag RonalT Het is gelukt , Ik heb wat gezocht in vorige info van jullie, en het volgende gedaan , ( deze PC 2x klik - C schijf 2x klik -garmin 2xklik -Program Fils (x86) 2xklik

het icoontje van BaseCamp naar het bureaublad verplaatst en dan naar de Route in mijn verzameling, en het werkt, Wat vooreen niet lukte met program Fils (x86 ) direkt

naar de Route in mijn verzameling , :D Nogmaals bedankt voor al de info op dit leerrijk Forum .

MVG Jean

Plaats reactie