Tomtom 550

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Tomtom 550

Bericht door taxiad » 28 mei 2018, 19:13

Referentienummer:
na telefonisch kontakt vanmorgen met tomtom heb ik deze mail ontvangen en mijn probleem is opgelost door een echt wel heel simpel kleinigheidje.
Na aankoop van mijn rider 550 heb ik mijn andere tomtom aan mijn schoondochter gegeven maar ik heb toen wel met mijn zelfde account aangemeld en toen bleef mydrive maar zeggen dat de tomtom te ver weg was.
ik heb een ander account aangemaakt en probleem opgelost.
hieronder toch mijn mail met allerlei punten misschien kan jan er ook iets mee.
ik zat wel met dat bluetethering dat steeds uit ging maar ik lees nu van hans dat dat met mydrive niet hoeft.bedankt hans voor jouw reactie.

U hebt onlangs contact opgenomen met de TomTom Customer Care. Hieronder vindt u een overzicht van uw vraag en ons antwoord daarop.
Menduh Alperen C. (NL), 28-05-2018 10:15 VM
Geachte heer bertens,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het referentienummer voor uw vraag is Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

Wat vervelend om te horen, dat u met de bleutooth-verbinding geen toegang krijgt tot de verkeersinformatie. Naar aanleiding van ons telefoongesprek, stuur ik u de volgende instructie om uw probleem te verhelpen.
Als eerst moet u kijken of uw Bluetooth thetering aanstaat. Indien als dit niet het geval is moet u als eerst Bluetooth thetering aan zetten. Op deze manier krijgt u toegang krijgen tot de verkeersinformatie, flitsers etc.


U kunt proberen om opnieuw op de juiste manier een verbinding te maken. Ga als volgt te werk om Rider aan te sluiten op je telefoon:
1. Selecteer TomTom Services in het hoofdmenu.
2. Selecteer Activeer.
Tip: als je het systeem al hebt verbonden met een telefoon, selecteer je Netwerkstatus.
3. Als je hierom wordt gevraagd, selecteer je Ja als je ermee akkoord gaat dat er informatie wordt verzonden naar TomTom.
Let op: je kunt TomTom Services alleen gebruiken als je ermee akkoord gaat dat er informatie wordt verzonden naar TomTom.
4. Volg de instructies op het navigatiesysteem over het inschakelen van een PAN (Personal Area Network) op je smartphone.
5. Schakel Bluetooth in op je telefoon en controleer of de telefoon vindbaar is.
6. Schakel Personal Area Network (PAN) in op je telefoon.
7. Selecteer de pijl voor het volgende scherm op je navigatiesysteem. Er wordt gezocht naar je telefoon.
Tip: als je smartphone niet kan worden gevonden, controleer je of je smartphone nog wel vindbaar of zichtbaar is voor andere Bluetooth-apparaten. Selecteer Zoek naar telefoons in het pop-upmenu om weer naar je telefoon te zoeken.
8. Selecteer je telefoon in de lijst op je navigatiesysteem. Je navigatiesysteem maakt verbinding met TomTom Services via de internetverbinding van je telefoon.
9. Meld je aan bij je bestaande TomTom-account.
Tip: als je al in het bezit bent van een TomTom-navigatiesysteem, raden we je aan om voor je Rider een nieuw TomTom-account te openen met een ander e-mailadres.
TomTom Services zijn nu beschikbaar.

Indien als u na deze instructie nog steeds geen toegang tot de verkeersinformatie verkrijgt, graag op deze e-mail reageren zodat ik u verder kan helpen.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Indien u nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.


Met vriendelijke groeten,

Menduh Alperen C.
Klantenservice Vertegenwoordiger

-------------------------------------------------------------------------------------------

Klik hier om een reactie te versturen


Indien u verder nog vragen hebt, kunt u direct reageren op deze e-mail. Op de volgende pagina vindt u een lijst terug van uw vragen: https://nl.support.tomtom.com/app/questions/list/. Als alternatief kunt u ook terecht op onze support pagina: http://www.tomtom.com/support of ons YouTube-kanaal: http://www.tomtom.com/videosupport. Op ons forum vindt u vragen en antwoorden van andere TomTom-gebruikers: http://discussions.tomtom.com/ (Engels).

Als we binnen drie dagen niets van u horen, wordt uw vraag automatisch gemarkeerd als Beantwoord. Mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn, kunt u deze binnen 28 dagen heropenen.


gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom 550

Bericht door Hans Vaessen » 29 mei 2018, 12:40

taxiad schreef:
28 mei 2018, 19:13
ik heb een ander account aangemaakt en probleem opgelost.
Het is mooi dat het probleem opgelost is, maar toch zal de combinatie van accounts niet de oorzaak van het probleem zijn geweest. Ik werk zelf met meerdere toestellen op één account en dat werkt probleemloos. Is zelf een methode die bruikbaar is om eenvoudig met een klein groepje allemaal dezelfde routes te hebben..

Wat ik vermoed (!) is dat het probleem opgelost is door opnieuw aanmelden. Want ook dat kan soms bij verbindingsproblemen helpen: even stoppen met synchroniseren en vervolgens de sync opnieuw aanzetten. Door een ander account te gebruiken heb je dat feitelijk gedaan.

Veranderen van account (maar dat heb je al gemerkt) kan overigens alleen via een reset van het toestel.

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Tomtom 550

Bericht door taxiad » 29 mei 2018, 21:29

Oké Hans bedankt voor jouw uitleg.
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Tomtom 550

Bericht door wingryder » 08 jun 2018, 13:57

Heb nog steeds problemen met koppelen van de telefoon, de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet, wordt er gestoord van :evil:
Ik ben nu net terug uit moordrecht waar ik even naar Waypoint gereden ben.
Zij wisten me te vertellen dat het een kwestie van geduld is omdat het een software probleem is en dus met een update verholpen moet worden.

Jammer dat dit niet even via een mailing kenbaar gemaakt wordt en dat je bij TT zelf ook niets wijzer wordt. ze zeggen op een gegeven moment gewoon dat het aan de telefoon ligt.
Slechte service.
Hoop dat het snel verholpen wordt.

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 839
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden

Re: Tomtom 550

Bericht door mothergoose » 09 jun 2018, 07:47

Tja.... Als TomTom adept ben ik eigenlijk ook wel teleurgesteld..... Ik had de 450, was ik echt heel tevreden over. OK, hij was (soms vervelend) langzaam, maar het werkte heel goed. Nu heb ik de 550 en over de snelheid ben ik meer dan tevreden. Wat ik echt echter niet voor elkaar krijg, ook niet met hulp van Waypoint, is dat ik de gesproken aanwijzingen te horen krijg. Wel wanneer ik de communicatie met mijn duo uit zet, dan werkt het prima. Maar wanneer ik lekker zit te kletsen met mijn passagier, dan houdt de Rider zijn mond. Prettig zou je zeggen, maar ik tijdt in groepen vaak voorop en dan is een afslag vergeten en dus keren op de weg met een groep niet fijn.

Ik heb de 550 aan een Sena 10s en iPhone7 gekoppeld, de Rider is netjes als zogenaamde 'second phone' gekoppeld, zoals het altijd werkt en beschreven staat in de diverse handleidingen. Bellen en gebeld worden kan wel, maar opnemen op de TomTom niet meer. Hiervoor moet de iPhone ook gekoppeld zijn aan de headset, wat maakt dat je headset minimaal bluetooth 4.1 moet ondersteunen i.v.m. twee kanalen die er nodig zijn. Dat bellen vind ik nog niet zo erg, meer lastig. Maar die gesproken aanwijzingen vind ik echt lastig.

TomTom zou bij de Rider 550 overgestapt zijn op een compleet andere manier van werken m.b.t. de communicatie, dat hadden ze misschien iets beter moeten testen. Ook ik zit te wachten dus op een update die dit oplost..... Dit weekend weer een rit met een groep, al hoef ik nu niet voor te rijden. Afwachten is het enige wat we kunnen doen lijkt het. Ik denk niet dat ik aan een Garmin zou kunnen wennen, dit heb ik al eens geprobeerd. Maar je zou bijna overstappen op de nieuwe 396....

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten