Tomtom Rider 400

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Frankjj01 » 01 mar 2015, 22:58

Hans, duidelijk verhaal, maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.
Want bij een Tomtom gebeurd het niet zoals je beschrijft.

Als ik ergens in de route ga afwijken om bijvoorbeeld te tanken, zeg twee kilometer verderop buiten de route,
dan berekent hij na de stop mijn route weer naar het eerstvolgende punt waar ik eigenlijk heen zou gaan. Aan de route veranderd verder helemaal niets.

Ja, dat stuk van af de stop naar het eerstvolgende routepunt wel, want die had ik niet van te voren bedacht.
Maar dat zal niet meer zijn dan een paar kilometer, want mijn punten liggen hooguit 2 tot 4 kilometer uit elkaar.
En om dan een paar kilometer te rijden die ik niet wist van te voren, so what, je week toch al af om te gaan tanken, dus niet spannend.
Maar zonder moeilijk gedoe zit ik dus zo weer op de oorspronkelijk geplande tocht en zonder ook maar wat te veranderen in het apparaat.

Ook veranderd mijn route niet als ik hem vanaf Tyre inlaad op mijn Tomtom. Oké, routepunten, geen route.
Maar omdat ik de punten zo zet dat hij geen mogelijkheid heeft om een andere weg te gaan volgen, rij ik dus de route precies zoals bedoeld.

En ik heb ondertussen al heel wat routes gereden met de hierboven beschreven resultaat. Dus TT vernagelt geenszins mijn geplande rit.
Ik heb dit dus vroeger wel ervaren met de zumo 550. Die was dan de route volledig kwijt na herberekenen. Meerdere keren meegemaakt.

Maar goed, een goede uitleg, waarbij ik nog meer reden heb om dus gewoon de Rider 400 af te gaan wachten :D
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 01 mar 2015, 23:36

Frankjj01 schreef: Maar omdat ik de punten zo zet dat hij geen mogelijkheid heeft om een andere weg te gaan volgen
Daar zit de crux. Bij TT is dat noodzakelijk/gewenst; bij Garmin niet; tenzij er wordt herberekend.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Henkie de ledman » 09 mar 2015, 10:48

Maar goed, Ik ben ook aan het kijken naar de nieuwe TT400 ik ben dus een TT man,..
Maar ik heb nog steeds het probleem, dat ik niks op mijn helm kan horen.
Ik ben verbonden aan mijn motor met een snoertje.. en met mijn oude TT kon ik daar een plugje in doen en dan via mijn headset
werd ik dan geïnformeerd. Super handig.. maar nu moet ik ook nog eens een bluetooth ding aanschaffen
of zo dongel van 200 die dan bluetooth ontvangt.. aangezien ik deze met de andere motor wel eens gehad heb, (wat niet werkte trouwens ) ben ik een aardig kapitaal kwijt.. waarom niet gewoon een jacket plug erin.. lekker simpel..
de TT 400 kost kaal 399 en met houder 12v € 499
Als ik een TT koopt van 99 euro zit er toch ook een houder bij die je kan aansluiten op 12v.
Bij de 400 alleen een houder.. universeel.. niks aansluiten op je motor.. dat kost 100 extra.. Waarom moet dat zo duur zijn ?
Maar goed,, ik als leek,, zie altijd meer nadelen dan voordelen. het grootste probleem is voor mij dat ik dat mens in de TT rider ook wil horen in mijn helm.. en voor 500 kan ik dat nog steeds niet..op mijn wing..
Dan gaat geheid iemand zeggen zo'n ontvanger aanschaffen voor bluetooth.. maar dan word mijn helm wel heel erg behangen met apparatuur...

Gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 09 mar 2015, 11:30

Henkie de ledman schreef: Bij de 400 alleen een houder.. universeel.. niks aansluiten op je motor.. dat kost 100 extra..
Beter lezen. Die 100 euro extra is voor autosteun, opbergtas, afsluitbare motorsteun. De standaardlevering is incl motorsteun.

En inderdaad: geluid zit er standaard niet bij, bekabeld aansluiten kan bij de TT niet. Er zijn echter ook wel BT dongeltjes voor iets van 5 tientjes.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Henkie de ledman » 09 mar 2015, 11:41

Dan had ik zeker de verkeerde site om te lezen..
Dus tasje.. auto steun.. en afsluitbare motor steun..

ik wil alleen de afsluitbare motor steun..
effe lezen of die ook los verkrijgbaar zijn..

Henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Frankjj01 » 10 mar 2015, 21:40

Henk, hij komt ook in de uitvoering met kaarten van centraal europa. Kost ie dan 349 euro. Scheelt weer 50 euro :D
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Henkie de ledman » 10 mar 2015, 21:44

ik ga voor de volle versie.. voor die 50 piek.. .. alleen zit ik nog met die bluetooth hahah
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door KingEdwin » 10 mar 2015, 23:16

Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Henkie de ledman » 11 mar 2015, 06:54

Bedankt, maar die kan ik nergens op mijn headset aan sluiten , want waar moet ik die jacket insteken ?
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 11 mar 2015, 09:57

Deze lijkt wel op wat ik bedoel maar is het toch net niet. Deze is bedoeld om aan te sluiten op een line-in van een versterker. Zou kunnen dat dat ook een headset mag zijn, zou echter ook kunnen dat het signaal dan te zwak is.

Je hebt echter ook van die ding die alleen een jack-in hebben (en usb voor opladen). Die jack-in is dan bedoeld voor de headset.

Is wat lastig op te zoeken, want 'hoe noem je zo'n ding'. Weet wel dat o.m. BOL ze in assortiment had. Mocht ik ze tegenkomen laat ik het weten.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 11 mar 2015, 09:58

Ah, Zowaar! Toch nog snel gevonden: http://www.bol.com/nl/p/bluedio-bluetoo ... 031669716/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.bol.com/nl/p/nokia-bh-111-bl ... _role%3din" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.bol.com/nl/p/jabra-tag-mobie ... _role%3din" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Henkie de ledman » 11 mar 2015, 10:04

Dat is het ook niet...

Het moet op mijn bestaande headset voor de Gl1800 kunnen.. in de kuip.. met een dinplug

toch bedankt..
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 11 mar 2015, 10:13

Henkie de ledman schreef:Dat is het ook niet...

Het moet op mijn bestaande headset voor de Gl1800 kunnen.. in de kuip.. met een dinplug
Tsja.. ik kan niet ruiken dat je dat bedoelt... ;) Je wilt 'm aansluiten op de goldwing intercom.

Oorzaak van het probleem is dan niet de TT (ook bij de Garmin zou je een probleem hebben) maar dat je op die intercom standaard helemaal niets kunt aansluiten.

Er zijn echter producten waarmee je dat alsnog mogelijk maakt. Kijk maar eens op http://www.mototronix.nl/goldwing-producten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingeval van de Rider 400 zou je moeten kiezen voor een BT versie. Kostbare grap, maar ik vermoed dat het hiermee wel mogelijk is.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Henkie de ledman » 11 mar 2015, 10:39

Henk, ik heb zoiets wel eens gehad, op mijn 1500 maar dat werkte voor geen meter.. althans bij mij niet..
nou moet ik ook eerlijk zijn ik geen techneut ben in dit soort dingen..
en voor dat geld.. mag je denkelijk wel iets verwachten... neem ik aan..

gr de andere Henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door RonalT » 11 mar 2015, 17:34

Met wat jij wil zou ik zeggen een ZUMO340 en een kastje van MotoTronix.... maar dat is niet het antwoord wat je wil horen.

Hans, inderdaad maakt MotoTronix kastjes voor de Goldwing. Voor 90 euro heb je een leuk kastje wat GPS met een draadje verbindt met de intercom. Voor een heel stuk meer kan dat ook via BT :-(


Ook Starcom maakt van dit soort producten.


Hieroner wat ik zo snel even vond
GH-020 Goldwing Interface

Goldwing Interface, deze interface wordt gewoon tussen de bestaande intercom ingeplugd en men heeft dan extra aansluitingen voor accessoires zoals : MP-3 - Ipod - GPS - GSM en Bike to Bike met behoud van eigen CB communicatie toestel. De montage is uiterst gemakkelijk en de interface behoefd geen spanning. De interface heeft de originele Goldwing aansluitingen. Geen aanpassingen nodig.

Starcom BTM 02A Bluetooth module

Met de Starcom bluetooth module BTM-02A, heb je de mogelijkheid om je Gps of Gsm of andere bluetooh toestellen draadloos te verbinden met de Starcom Digital of Advance. De kwaliteit in overdracht is in A2DP.
Of je de BT module op de headsets kan aansluiten weet ik niet, maar de Goldwing interface kan je wel aan sluiten en daarop zou je misschien de BT module kunnen aansluiten zodat je een BT-verbinding kan maken. Meer info zou je bij de diverse dealers of webwinkels moeten kunnen vinden....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie