Enkele GPS Winterwaardigheden

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door Hans Vaessen » 11 feb 2015, 17:35

1. Basecamp op de tablet
Kun je met basecamp op de tablet werken? Ja... mits het een tablet met een volwaardige windows is. Anders niet.
Het goede nieuws: de prijzen daarvan zijn door een nieuw licentietype van Microsoft enorm gedaald.

Ik nam de proef op de som met een 8inch tablet van 149 euro. Dat kàn toch bijna niks zijn?

Toch wel. Zie http://www.mrgps.nl/basecampmapsource-o ... t-kan-dat/" onclick="window.open(this.href);return false;

2. grote beurt
Routeproblemen onderweg vinden vaak hun oorzaak in het toestel zelf. In de loop der tijd kan daar behoorlijk wat ‘vervuiling ontstaan’. Onder het motto ‘regeren is vooruitzien’ even een uurtje uittrekken voor een ‘grote beurt’. Zie http://www.mrgps.nl/wintertijd-geef-je- ... ote-beurt/" onclick="window.open(this.href);return false;

3. online routes plannen
Vooral bij wandelaars en fietsers veel gebruikt, maar door het speciale motornetwerk ook voor de motorrijder erg interessant: de Routeyou routeplanner. Zie http://www.mrgps.nl/onlineplannen1/" onclick="window.open(this.href);return false;

bomihe
Berichten: 191
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door bomihe » 13 feb 2015, 16:40

Wij hadden nog geen tablet dus heb ik het maar geprobeerd en ik moet zeggen dat het wel bevalt.
De vertrouwde windows omgeving, maar ook met zijn eigenaardigheden. Heb misschien niet zoveel geduld.
Nu nog even een kabeltje kopen en dan de Zumo 660 er even op aansluiten.
Basecamp is al gedownload. Goede tip Hans.

Groeten Henk.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202

bomihe
Berichten: 191
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door bomihe » 17 feb 2015, 23:24

Hans, even een vraagje. Moest jij iets doen betreffende de micro SD kaart? Ik heb wel de uitsparing, zie ook de pootjes maar de kaart wordt niet automatisch herkend. Anders heb ik dus de uitvoering zonder de mogelijkheid.
Groeten Henk.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door RonalT » 18 feb 2015, 00:11

Als er zo'n uitsparing in zit zal het wel werken. Misschien dat je de SD-card er niet goed hebt inzitten? Hij moet helemaal in het apparaat verdwijnen. Volgens mij met de letters naar de onderzijde
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door KvH » 18 feb 2015, 00:14

Als de SD-kaart > 8Gb. is wordt ie volgens mij niet ondersteund door de Zümo.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door RonalT » 18 feb 2015, 00:21

Volgens mij gaat het om een Windows Tablet, Koen! :wink:
En als het om een ZUMO gaat denk ik dat de verschillende types ook wat betreft SD-card grootte verschillen. Ik denk dat de nieuwere wel iets grotere SD-cards ondersteunen
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door KvH » 18 feb 2015, 08:46

Sorry, ff niet goed gelezen.
Maar er zijn diverse apparaten die niet met (micro)SD-kaarten overweg kunnen als de opslagcapaciteit "te groot" is. Geldt ook voor tablets, laptops enz. Inderdaad geldt vaak hoe nieuwer, hoe meer ze aankunnen, maar juist de goedkopere hebben vaak beperkingen.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door Hans Vaessen » 18 feb 2015, 10:12

bomihe schreef:Hans, even een vraagje. Moest jij iets doen betreffende de micro SD kaart? Ik heb wel de uitsparing, zie ook de pootjes maar de kaart wordt niet automatisch herkend. Anders heb ik dus de uitvoering zonder de mogelijkheid.
Groeten Henk.
Ik vermoed dat het hier om de tablet gaat. Ik kan me niet voorstellen dat er een uitvoering is die wel een kaartslot heeft, maar geen sd accepteert.

Ik denk dat de oorzaak dan in de sd zelf zit. Heb zelf een snelle 64GB kaart geplaatst en die werkt prima.

Advies: probeer een ander kaartje.

bomihe
Berichten: 191
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.

Re: Enkele GPS Winterwaardigheden

Bericht door bomihe » 18 feb 2015, 11:54

Geprobeerd met een ander en dat werkt inderdaad. Vreemd is wel dat het kaartje wat niet werkte wel in de telefoon werkt.
Neem de tablet wel mee naar de winkel wanneer ik ga voor een groter kaartje, nu heb ik er een 4Gb in zitten.
Bedankt voor het antwoordt.

Groeten Henk.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202

Plaats reactie