Garmin Zumo 340LM

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Garmin Zumo 340LM

Bericht door Chris.Wolters » 02 jan 2015, 16:19

Even wat vragen over de Garmin Zumo 340LM.

Wie heeft er een extra SD-Card ingestopt en zo ja waarvoor gebruik je deze.
Wat is de maximale grote welke deze Zumo aan kan?
Die kaartjes kosten tegenwoordig bijna niks meer alleen om nu een 32Gb er in te stoppen als hij maar 8Gb aan kan is beetje overkill.

De 340LM komt met kaart van West Europe zijn er ook mensen die de Citynavigator maps van geheel europa hebben gekocht voor de 340LM en past hij op het interne geheugen of moet hij op de SD?

De Zumo die ik heb is leeg de enige waypoint die ik heb is Thuis, echter als ik op de Zumo zelf een nieuw waypoint wil opslaan geeft hij aan dat dit niet gaat en vol is? 50% geheugen is ingebruik dus ik vind dit vreemd iemand een idee?

Oh en hoelang kan je doen met een volle accu als je een dag gaat toeren?

Groetsels

Chris,
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Chris.Wolters » 09 jan 2015, 07:27

Niemand?
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Devoraz » 09 jan 2015, 09:57

(micro)SD kaart wordt gebruikt als extra opslag. Voor zover ik weet kan de Zumo detecteren dat deze aanwezig is en de kaart update hierop installeren mits er voldoende ruimte op is. Wat ik gevonden heb, is dat de Zumo 340 maximaal een microSD van 16GB aankan en deze FAT32 geformateerd moet zijn.

Ik heb zelf een Zumo 350LM en deze heeft heel Europa erin zitten. Volgens mij zijn er verder niet zoveel verschillen tussen de 340LM en de 350LM. Citynavigator heb ik niet (heb al heel Europa), dus daar kan ik je geen antwoord op geven.

Waarom je geen waypoints kunt opslaan, zou ik je niet kunnen vertellen. Daar heb ik ook geen ervaring mee.

De accu zou het, volgens de specificaties, zo'n 7 uur vol moeten kunnen volhouden bij gemiddeld gebruik. Dus bij stops de Zumo uitzetten, anders gaat het wel wat sneller (is mijn ervaring :wink: ).

Dat is alles wat ik je kan vertellen over de Zumo.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Black Wing » 09 jan 2015, 13:26

Devoraz schreef:
De accu zou het, volgens de specificaties, zo'n 7 uur vol moeten kunnen volhouden bij gemiddeld gebruik. Dus bij stops de Zumo uitzetten, anders gaat het wel wat sneller (is mijn ervaring :wink: ).
waarom maak je er dan geen voeding aan ?
ik heb ook aan mijn 550 een vaste voeding naar de houder
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Chris.Wolters » 09 jan 2015, 14:39

Ik ga hem ook aansluiten op de motor kabel is al gemonteerd alleen nog de juiste plek vinden om aan te sluiten.

Maar ik wil de Zumo ook in de auto gaan gebruiken, en dat zijn korte ritten van max een uur of 2 dus dat gaat prima zo te zien.

Ik ben erg blij met de informatie enorm bedankt.

Nu nog iemand die me de combinatie basecamp en 340LM met motor routes wil uitleggen ik begrijp dat dit nog opletten is doordat de garmin dit herberekend.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Hans Vaessen » 09 jan 2015, 14:55

Als je op de juiste manier werkt wordt er niets herberekend. Kijk wellicht even op http://www.youtube.com/mrgpsnl, daar vind je de nodige uitleg. Ook aanschaf van de cursus DVD zou kunnen helpen de software snel onder de knie te krijgen.

Qua aansluiting: vaak is de koplamp makkelijk; dan is de aansluiting ook meteen 'geschakeld'. Maar rechtstreeks op de accu màg ook.

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Chris.Wolters » 09 jan 2015, 15:18

Mijn koplampen zijn "always on" wou dat die geschakeld waren. dan heb je niet gelijk een zware load als je de motor start met lampen aan.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Hans Vaessen » 09 jan 2015, 15:27

Kan ik me iets bij voorstellen, maar staat los van de gps montage...

Maar eh... waarom zet je daar geen schakelaartje tussen?? Of misschien is er ook wel iets mogelijk met een vertragingsrelais..
(en anders gewoon een nieuwe accu kopen ;))

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Chris.Wolters » 09 jan 2015, 15:38

Ga ik ook doen komen schakelaars voor de verlichtingen maar inderdaad niets van doen betreffende de Zumo 340LM
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Devoraz » 09 jan 2015, 15:49

Ik heb hem ook op de accu van de motor aangesloten. Als het goed is, heb je in de zekeringbox een Auxilliary aansluiting zitten. Daar heb ik mijn officiële Garmin voeding op aangesloten. Deze gaat ook uit als je het contact uit zet. Lijkt me de beste manier van aansluiten. :wink: Is dus geschakeld EN gezekerd.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door RonalT » 09 jan 2015, 20:06

Chris.Wolters schreef:Mijn koplampen zijn "always on" wou dat die geschakeld waren. dan heb je niet gelijk een zware load als je de motor start met lampen aan.
Als je een Amerikaanse 1500 heb is de verlichting altijd aan, maar op het moment dat je start wordt de koplamp even uitgeschakeld. Dus de zware 'load' valt nog wel mee....
Navigatie kan je ook op bv de oranje lampen in de zijkant van de kuip aansluiten. Dat is ook redelijk dicht bij de plaats waar je het navigatiesysteem kan plaatsen.

En over de waypoints en 50% vol, download JDM eens. http://www.javawa.nl/jdm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een hulpprogramma waarmee je in je navigatiesysteem kunt kijken en eventueel kan je een lijst on-line plaatsen. Via een door jou te plaatsen link kunnen Hans Veassen of ik even kijken wat er aan de hand is.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Tarzan
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rotterdam

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Tarzan » 20 feb 2015, 22:37

@Hans Vaessen : jij zegt dat de zumo 340LM rechtstreeks op de accu mag ,
Qua aansluiting: vaak is de koplamp makkelijk; dan is de aansluiting ook meteen 'geschakeld'. Maar rechtstreeks op de accu màg ook.
Maar ik heb onlangs ergens gelezen dat er altijd stroom verbruikt word vanwege dat zwarte,vierkante blokje wat tussen de stroomdraad zit.
Geen idee waar dit voor dient, wat ik heb ( nog) geen zumo 340LM, maar overweeg wel er een te kopen.
Kan jij mij met zekerheid daar uitsluitsel over geven ?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Hans Vaessen » 20 feb 2015, 23:12

Met rechtstreeks aansluiten bedoel ik 'niet geschakeld', maar NIET het weglaten van dat blokje. Dat blokje zorgt vooromvorming van 12 V naar 5V. Als je dat weglaat frituur je je zumo..

Het stroomverbruik voor dat blokkie is uiterst gering overigens. Berichten over leegtrekken van de accu daardoor zijn meestal vanuit BMW (doordat het blokkie dan de canbus actief houdt). Maar wil je op zeker gaan: dat best geschakeld (bijv bij de koplamp).

Tarzan
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rotterdam

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Tarzan » 20 feb 2015, 23:50

Dank voor je uitleg Hans
Dat blokje ertussen uit was zeker niet de bedoeling , maar ik vroeg mij af waarom dat precies stroom zou vragen.
Als het niet noemenswaardig is durf ik het wel aan om de zumo rechtstreeks op de accu aan te sluiten.

P.s : lees net ergens dat het blokje 0,00018 ampère verbruikt en je pas na 5000 uur ! Een accuverlies hebt van 1Ah

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin Zumo 340LM

Bericht door Hans Vaessen » 21 feb 2015, 00:06

Tarzan schreef: P.s : lees net ergens dat het blokje 0,00018 ampère verbruikt en je pas na 5000 uur ! Een accuverlies hebt van 1Ah
Ben zelf geen electroman die dat soort zaken meet, dus moet het ook hebben van hear-say. Maar heb begrepen dat de omvormer in standby gaat en in die mode amper stroom verbruikt.

Dat daar andere geluiden de ronden over doen is dat dat geringe verbruik bijbmw voldoende is om de zgn can-bus 'actief te houden'. Die can bus verbruikt veel meer stroom en kan dus de accu leegtrekken.

Bij de wing geen zorg...

Plaats reactie