Zumo 550

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zumo 550

Bericht door RonalT » 26 jan 2015, 19:27

Het beste kan je daar Javawa Device Manager (JDM) voor het toestel voor gebruiken. Daarmee kan je zien wat er in je toestel aanwezig is en ook kan je redelijk zien welke kaart-tiles er in je toestel aanwezig zijn. Daarna kan je de keuze doen welke je er bij wilt hebben via Basecamp.

http://www.javawa.nl/jdm.html

Je kan de nummers en namen van alle tiles (kaartdelen) ook bekijken. Dus waarschijnlijk kan je dan ook wel uitgevogeld krijgen welke delen je er bij wilt hebben.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 26 jan 2015, 20:35

Morgen gaan we verder en eens zien of ik dat ook kan met javawa en dan eens proberen uit,te vinden of ok de deelnummers van de kaarten.
Metje antwoord kan ik wat hoop ik en zo leer je weer wat.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zumo 550

Bericht door RonalT » 26 jan 2015, 21:04

Succes ... !
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 27 jan 2015, 11:44

Advies:

Zet heel europa op een 8GB SD en wis vervolgens de kaarten uit het interne geheugen van het toestel (gmapsupp.img en gmapprom.img). Dan heb je nooit het risico van dubbele kaarten.

Ter info: het effect van dubbele kaarten is dat het toestel gaat 'hangen' zodra je van/door een plek zonder naar een plek mèt dubbele kaarten gaat. Als je intern bijvoorbeeld benelux en duitsland hebt staan en op SD de alpen en een stuk duitsland dan kan het zijn dat het, alleen in NL rijdend tijdenlang probleemloos gaat. Zodra je echter op vakantie richting de alpen gaat, gaat het onderweg mis. Dan heb je natuurlijk je computer niet bij je en ben je 'in de aap gelogeerd'.

Vandaar dat ik, met bovenstaanden, dringend adviseer eea zorgvuldig te doen en na installeren van de kaarten nog een keer met JDM te controleren of het in orde is.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zumo 550

Bericht door RonalT » 27 jan 2015, 15:02

Ik heb het nooit aangedurfd. Maar vandaag toch eens geprobeerd, omdat de 550 niet meer mijn belangrijkste navigatietoestel is.
De kaart gekopieerd, daarna gewist. En op een SD heel Europa gezet. En het werkt....

Ik zeg dus: ‘DOEN!'
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 27 jan 2015, 15:43

:D :D

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 28 jan 2015, 12:54

Met de tip zet alles op een sd kaartje dat lijkt mij een goed idee.
dan kan ik als die in de zumo zit wel een deelkaart kiezen denk ik?

Als ik in Garmin expres kies voor alle kaarten laden op alleen de computer dan gaat dat vanzelf over naar de Garmin die dan is aangesloten(anders gaat het niet) en is alles up to date ik kan dus niets op de pc zetten om te kopiëren.


Hoe zet ik nu de Europese kaart op de sd kaart?
Ik heb een 8 gb kaart er in dat lijkt mij voldoende.
Ik kijk in basecamp en daar staat de city navigator Europa nt 2015-20 die zal op de sd kaart moeten denk ik alleen hoe krijg ik die er op??
Ik kijk dan bij kaarten installeren en kies dan voor de kaart i.p.v. de zumo nu wil ik natuurlijk de Europese kaart in één keer laden maar dat gaat niet moet ik dan alle deelkaartjes apart laden of zie ik wat over het hoofd of doe ik het echt fout??
En als ik eenmaal de deelkaart in de zumo heb gezet dan kan het kaartje er weer uit voor de sd kaart met muziek?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zumo 550

Bericht door RonalT » 28 jan 2015, 16:58

Hoe je de kaarten op een SD-card kan zetten dat had ik een dag of wat geleden al geschreven.
RonalT schreef:Als je een geheugenkaart in je ZUMO hebt zitten kun je er kaartdelen opzetten die je extra wilt hebben. Ik begreep dat jij heel Frankrijk wilde, die kan je op je computer kiezen.
Op het tabblad KAARTEN staat KAARTEN INSTALLEREN. Daar kan je kaartdelen (tiles) aanwijzen, deze worden dan geel omrand en daarna kan je ze als extra kaart naar een SD-card sturen.
De kaart is ruim 4Mb dus 8 is prima.
En zolang je wilt navigeren zal de SD-card in je navigatiesysteem moeten blijven zitten. Want daar staat de kaart op. Als je de SD er uit haal dan zal je geen detailkaart meer zien. Alleen de basiskaart met de autowegen en de belangrijkste hoofdwegen is dan nog te zien.
Je kan wel wat muziek op de SD-card kwijt, want die is groot genoeg of je kan ze in de ZUMO zelf zetten. (maar of dat verstandig is weet ik niet)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 28 jan 2015, 17:18

RonalT schreef:(maar of dat verstandig is weet ik niet)
Geen probleem

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Zumo 550

Bericht door Marco1 » 28 jan 2015, 19:33

RonalT schreef:De kaart is ruim 4Mb dus 8 is prima.
Is dat de kaart van Dinteloord? :P
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zumo 550

Bericht door RonalT » 28 jan 2015, 20:53

Goed opgelet, dat zal inderdaad wel van Dinteloord en de omliggende polders zijn. De kaart van Europa is wat groter (>4Gb).
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 29 jan 2015, 16:41

Ik heb mijn best gedaan het lukt niet om heel Europa op de sd kaart te krijgen en Dinteloord en omstreken heb ik nu ook.
Om Europa op een kaart te krijgen is me dat niet gelukt om er een kopie op het sd kaartje te krijgen het zal wel ergens staan op de pc denk ik kan het alleen niet vinden.

http://jdm.javawa.nl/99rF" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dan een kopie van mijn zumo zo die nu is met wat deelkaarten er op zodat ik weer voorruit kan het lukt nu even niet om dat in javawa te zien de tekens blijven zwart wat ik ook (fout) doe.
Zoals ik zie heb ik geen dubbele kaarten dacht ik maar het controleren lukt niet in Javawa.
Het geheugen is nu bijna vol van de zumo.
Eens een rondje rijden naar die gebieden dan weet ik het pas of de zumo blijft werken zal eens om een week of 4 vakantie vragen >>>>>>>>>>

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zumo 550

Bericht door RonalT » 29 jan 2015, 16:59

Je hebt in Basecamp voor KAARTEN en KAARTEN VERZENDEN gekozen, maar daarna moet je kiezen om de kaarten naar L:/ te verzenden. Dan worden ze netjes naar de SD-card verzonden
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 29 jan 2015, 18:08

Morgen gaan we verder en dan ga weer een poging doen om de Europse kaart op de Sd te krijgen.
En natuurlijk Dinteloord en omstreken.
Ik had al eens gekeken naar dat menu maar de L nooit aangemerkt als de Sd kaart.
Heb ik dat binnen dan kan de zumo weer een stukje leeg.
Ik liet vanmorgen de zumo een route opzoeken naar een bestemming in Duitsland bij Onsnabruck en dat deed die gewoon.
Moet de zumo er ook aan zitten aan de pc of kan ik de Sd in de pc steken voor een kopie?
Mijn kennis is nog voor het digitale tijdperk en toen ik nog in de schoolbanken zat had de pc het levenslicht nog niet gezien. :lol:

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 30 jan 2015, 16:00

Wat ik nu op zumo heb staan is voor mij voldoende dus Europa gaat even niet door.
Ik zie ook geen kans de kaart in zijn geheel er op te krijgen.

Maar ik vond wat anders http://garmin.openstreetmap.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; daar kan ik makkelijker kaarten(complete kaarten) aanmaken dan in basecamp dat zijn alleen maar deelkaarten( voldoende voor wie er me weg kan)
Of wisten jullie al af van deze optie? ik wist het niet.

Plaats reactie