Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 22:33
Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Ik heb twee jaar geleden deze aanhanger gekocht. Ermee rijden in Nederland is geen probleem,MAAR, ik woon nu (tijdelijk) in Duitsland. Met geen mogelijkheid om deze door de TÜV (APK) te krijgen. Tenzij ik ongeveer €2500 betaal.
Wie heeft er ook zo'n aanhanger (in Duitsland) of heeft er een COC certificaat bij?
Wie heeft er ook zo'n aanhanger (in Duitsland) of heeft er een COC certificaat bij?
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Volgens mij heb je een Genco 260 aanhanger uit Frankrijk (zie link)
http://www.bagageres-genco.com/index.php?p=modeles&t=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Schuring verkoopt die in Nederland (ik neem aan dat die van jou via Schuring komt)
Ik zie echter geen importeur voor Duitsland op hun site en verwacht ook niet dat die in Duitsland al lopen. Anders probeer het op de Duitse tegenhanger van deze site of direct bij de fabrikant.
http://www.goldwing-forum.de/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je maar tijdelijk in Duitsland woont, waarom zou je je GoldWing en deze aanhanger op Duits kenteken omzetten?
http://www.bagageres-genco.com/index.php?p=modeles&t=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Schuring verkoopt die in Nederland (ik neem aan dat die van jou via Schuring komt)
Ik zie echter geen importeur voor Duitsland op hun site en verwacht ook niet dat die in Duitsland al lopen. Anders probeer het op de Duitse tegenhanger van deze site of direct bij de fabrikant.
http://www.goldwing-forum.de/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je maar tijdelijk in Duitsland woont, waarom zou je je GoldWing en deze aanhanger op Duits kenteken omzetten?
- gerbet
- Berichten: 1566
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
- Locatie: Twello
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
dat lijkt mij geen fijne aanhanger achter de wing want zo krijg je toch veel te veel druk op je koppeling
gr.gerbet
gr.gerbet
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Dat was de vraag toch niet Gerbet.
Ik mag aannemen dat de fabrikant van dit karretje niet helemaal van gisteren is en weet wat hij verkoop, ook van Schuring verwacht ik dat ze weten wat ze verkopen.
Daarbij komt dat een GoldWing een behoorlijk zware motor is en er dus best wat achter kan hangen. Ik zag bij die karretjes staan dat men 80 - 100 kg mocht laden. Doordat het wiel er net onder zit en de dissel er ruim voor uit steek ligt er iets meer gewicht op de wielen dan op de trekhaak. Dat betekend dus dat er uiteindelijk minder dan de helft van het gewicht op de trekhaak rust. (krachtenleer) Dus er zal zo'n 25 - 40 kg op de motor rusten.
Zo'n zelfde soort aanhanger heb ik achter mijn VT750C gehad en nooit enig probleem. Snelheden tot 170 km/uur waren mogelijk met deze aanhangwagen.....
Maximaal 50 kg laden, ideaal was 25 - 30 kg laden. Nooit enig gevoel gehad dat er te veel gewicht op de achterkant rustte.
Heerlijk karretje, hij mocht eind jaren 80-begin jaren 90 zelfs 120km/uur op de autosnelweg. Dat was een groot voordeel.
Ik mag aannemen dat de fabrikant van dit karretje niet helemaal van gisteren is en weet wat hij verkoop, ook van Schuring verwacht ik dat ze weten wat ze verkopen.
Daarbij komt dat een GoldWing een behoorlijk zware motor is en er dus best wat achter kan hangen. Ik zag bij die karretjes staan dat men 80 - 100 kg mocht laden. Doordat het wiel er net onder zit en de dissel er ruim voor uit steek ligt er iets meer gewicht op de wielen dan op de trekhaak. Dat betekend dus dat er uiteindelijk minder dan de helft van het gewicht op de trekhaak rust. (krachtenleer) Dus er zal zo'n 25 - 40 kg op de motor rusten.
Zo'n zelfde soort aanhanger heb ik achter mijn VT750C gehad en nooit enig probleem. Snelheden tot 170 km/uur waren mogelijk met deze aanhangwagen.....
Maximaal 50 kg laden, ideaal was 25 - 30 kg laden. Nooit enig gevoel gehad dat er te veel gewicht op de achterkant rustte.
Heerlijk karretje, hij mocht eind jaren 80-begin jaren 90 zelfs 120km/uur op de autosnelweg. Dat was een groot voordeel.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- gerbet
- Berichten: 1566
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
- Locatie: Twello
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
ja dat weet ik wel maar 't wasgewoon 'n constatering van mij maar als ik dat karetje van jou zie of die achter de 1800 zijn 2 verschillende bij de 1800staan de wielen bijna achter de aanhanger en zal dus het gewicht dus tussen aanhanger en koppeling hangen .of zie ik dat verkeerd.RonalT schreef:Dat was de vraag toch niet Gerbet.
Ik mag aannemen dat de fabrikant van dit karretje niet helemaal van gisteren is en weet wat hij verkoop, ook van Schuring verwacht ik dat ze weten wat ze verkopen.
gerbet
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Waarschijnlijk wel....gerbet schreef:ja dat weet ik wel maar 't wasgewoon 'n constatering van mij maar als ik dat karetje van jou zie of die achter de 1800 zijn 2 verschillende bij de 1800staan de wielen bijna achter de aanhanger en zal dus het gewicht dus tussen aanhanger en koppeling hangen .of zie ik dat verkeerd.
gerbet
Je keek inderdaad niet goed.
Bekijk de foto een aantal berichten hoger, met de zwarte motor en aanhangwagen, nog eens. En de foto die ik hier plaats. Daar zit ook het wiel net onder de aanhanger. Daardoor ligt het gewicht voor het grootste deel op het achterwiel. Zoals ik in mijn vorige bericht ook al schreef.....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 22:33
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Hallo Wingnut,
ja inderdaad het is een Genco. Ik heb hem gekocht toen ik Portugal woonde en ben met de motor en aanhanger terugkomen rijden.Ben trouwens in Frankrijk nog naar de Firma geweest die het gemaakt heeft. Zeer aatdige man spreekt uitstekend Frans maar dan is het ook voorbij. Hij maakt de aanhangers als hobby, heeft zelf ook een Goldwing, en heeft geen interesse om een initiele COC verklaring aan te vragen. Kost teveel geld. Prima aanhangertje. Je moet alleen oppassen wanner je hem met de hand verplaatst, nooit trekken maar duwen.
Er zijn in Europa twee landen, voor zover ik nu weet toen ik hem kocht nog niet, waar een aanhager beneden de 750KG gekeurd moet worden cq een COC papier moeten hebben. Namelijk Duitsland en Slowakije of Slovenie.
Aangezien er geen COC formulier bijzit gaat de Duitse TUV een zgn eerste inspectie/veiligheidscontrole uitvoeren en dat kost hopies geld met geen garantie. Echter wanneer ik in het voormalige Oost Duitsland zou wonen was er geen probleem dan werd het zonder probleem goedgekeurd. Duitsland is 1 Land????
Ik heb vorig jaar contact gehad met Schurink, hij zat toen te wachtten op de eerste Genco, hij wist toen ook niet dat er geen COC bijgeleverd zou worden.
Ik zoek dus eigenlijk iemand die een Duitse motorrijder kent die een Genco heeft op Duits Kenteken. ( In Duitsland heeft een aanhanger een eigen kenteken)
ja inderdaad het is een Genco. Ik heb hem gekocht toen ik Portugal woonde en ben met de motor en aanhanger terugkomen rijden.Ben trouwens in Frankrijk nog naar de Firma geweest die het gemaakt heeft. Zeer aatdige man spreekt uitstekend Frans maar dan is het ook voorbij. Hij maakt de aanhangers als hobby, heeft zelf ook een Goldwing, en heeft geen interesse om een initiele COC verklaring aan te vragen. Kost teveel geld. Prima aanhangertje. Je moet alleen oppassen wanner je hem met de hand verplaatst, nooit trekken maar duwen.
Er zijn in Europa twee landen, voor zover ik nu weet toen ik hem kocht nog niet, waar een aanhager beneden de 750KG gekeurd moet worden cq een COC papier moeten hebben. Namelijk Duitsland en Slowakije of Slovenie.
Aangezien er geen COC formulier bijzit gaat de Duitse TUV een zgn eerste inspectie/veiligheidscontrole uitvoeren en dat kost hopies geld met geen garantie. Echter wanneer ik in het voormalige Oost Duitsland zou wonen was er geen probleem dan werd het zonder probleem goedgekeurd. Duitsland is 1 Land????
Ik heb vorig jaar contact gehad met Schurink, hij zat toen te wachtten op de eerste Genco, hij wist toen ook niet dat er geen COC bijgeleverd zou worden.
Ik zoek dus eigenlijk iemand die een Duitse motorrijder kent die een Genco heeft op Duits Kenteken. ( In Duitsland heeft een aanhanger een eigen kenteken)
- Snowdog
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Limburg
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Hallo Goldwing 883 ,
Je schrijft dat je tijdelijk in Duitsland woont .
Zou het niet beter en goedkoper zijn dat je een ander gebruikt karretje in Duitsland koopt ? En / of heb je hem echt nodig in die periode dat je in Duitsland bent ?
Moet je de Goldwing ook invoeren naar Duitsland ? Ik weet het niet zeker maar als die goldwing weer terug komt naar Nederland , moet je dan weer BPM betalen ?
Succes ermee , Gr Ron .
Je schrijft dat je tijdelijk in Duitsland woont .
Zou het niet beter en goedkoper zijn dat je een ander gebruikt karretje in Duitsland koopt ? En / of heb je hem echt nodig in die periode dat je in Duitsland bent ?
Moet je de Goldwing ook invoeren naar Duitsland ? Ik weet het niet zeker maar als die goldwing weer terug komt naar Nederland , moet je dan weer BPM betalen ?
Succes ermee , Gr Ron .
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 22:33
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Snowdog,
ik heb al een karretje dus waarom een ander. Het probleem is Duitsland. Ze zijn daar zeeeer sceptisch wat betreft aanhangers voor motoren. Ze hebben bijv nog steeds de regel, motoren met aanhanger niet sneller dan 60km/h ook op de autosnelweg.
heb dit laatst ter controle aan een Duitse agent gevraagd. Die moest lang nadenken en zei toen, ik denk dat het klopt maar als je 60 rijdt krijg je een bekeuring, waarvoor weet ik nog niet maar jij gaat geen 60 rijden met dan ding want dat is te gevaarlijk voor het overige verkeer. Hij adviserde me om op de snelweg de vrachtwagens te volgen. ( Ik had toen nog een buitenlands kenteken) dus nog geen Duits kenteken.
BPM is geen probleem. Als je terugkeert naar Nederland valt het onder de inboedel: 6 maanden in bezit hebben en nog minimaal 1 jaar plus 1 dag in bezit houden. Vrijstelling BPM en andere invoerrechten
ik heb al een karretje dus waarom een ander. Het probleem is Duitsland. Ze zijn daar zeeeer sceptisch wat betreft aanhangers voor motoren. Ze hebben bijv nog steeds de regel, motoren met aanhanger niet sneller dan 60km/h ook op de autosnelweg.
heb dit laatst ter controle aan een Duitse agent gevraagd. Die moest lang nadenken en zei toen, ik denk dat het klopt maar als je 60 rijdt krijg je een bekeuring, waarvoor weet ik nog niet maar jij gaat geen 60 rijden met dan ding want dat is te gevaarlijk voor het overige verkeer. Hij adviserde me om op de snelweg de vrachtwagens te volgen. ( Ik had toen nog een buitenlands kenteken) dus nog geen Duits kenteken.
BPM is geen probleem. Als je terugkeert naar Nederland valt het onder de inboedel: 6 maanden in bezit hebben en nog minimaal 1 jaar plus 1 dag in bezit houden. Vrijstelling BPM en andere invoerrechten
- Snowdog
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Limburg
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Eigenlijk heb je gelijk , je hebt al een aanhanger / het was maar een idee want wij hebben ook al veel elende gehad met de Duitse T.U.V.
Bedankt voor de rest info .
Gr Ron .
Bedankt voor de rest info .
Gr Ron .
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Als in Duitsland de aanhangers onder de 750kg keuring moeten hebben, dan is het niet zo gek dat er nog geen typegoedkeuring op zit om het maar in de Nederlandse termen te zeggen.
Moet zeggen dat het qua gezicht een hele mooie aanhanger is, maar het is qua aanhanger een k(biep)t aanhanger.
Zoals Gerbet al meld, de druk op de kogel is /zal veel te hoog worden bij belading.
Niet zo gek dat er geen typegoedkeuring op zit. Mooi, maar praktisch gezien slaat het nergens op.
Groeten Pierre
Moet zeggen dat het qua gezicht een hele mooie aanhanger is, maar het is qua aanhanger een k(biep)t aanhanger.
Zoals Gerbet al meld, de druk op de kogel is /zal veel te hoog worden bij belading.
Niet zo gek dat er geen typegoedkeuring op zit. Mooi, maar praktisch gezien slaat het nergens op.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
@ RonalTZo'n zelfde soort aanhanger heb ik achter mijn VT750C gehad en nooit enig probleem. Snelheden tot 170 km/uur waren mogelijk met deze aanhangwagen.....
Maximaal 50 kg laden, ideaal was 25 - 30 kg laden. Nooit enig gevoel gehad dat er te veel gewicht op de achterkant rustte.
Heerlijk karretje, hij mocht eind jaren 80-begin jaren 90 zelfs 120km/uur op de autosnelweg. Dat was een groot voordeel.
Max 50 kilo en ideaal 25-30 kg..... Stop dan die spullen in je binnenzak. Met zo weinig extra gewicht/lading jezelf de beperkingen opleggen die het rijden met aanhanger met zich meebrengt? Laat me niet lachen zeg, als je dan toch een aanhanger erachterhangt die wel goed stuurt, volgt, en ook nog blijft staan als je hem loskoppelt neem dan een schuring 350 ofzo. Gaat zat in en die merk je echt niet in de bocht.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 okt 2019, 16:44
- Type Goldwing: GL1800
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Wie heeft er ook zo'n aanhanger?
Ik verwacht niet dat er nog reactie komt.
Dit bericht is al 11 jaar oud en de beste man/vrouw/watdanook is al 5 jaar niet meer online geweest.
Dit bericht is al 11 jaar oud en de beste man/vrouw/watdanook is al 5 jaar niet meer online geweest.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)