Beste mensen,
Voor onze volgende reis wil ik de aanhanger (achter de motor) wat aanpassen en er een koelbox op zetten. Dit moet een compressor of absorptie koelbox worden die zowel op 12v als 220v kan werken. In verband met het gewicht een niet te zware koelbox, de inhoud denk ik aan ongeveer 30 liter.
De koelbox kan bij mij gewoon door blijven draaien. De reden daarvan is: op mijn aanhanger heb ik een zonnepaneel, in de aanhanger een 12v 36Ah accu die op geladen wordt tijdens het rijden door de motor en tijdens stilstand door het zonnepaneel. Op de camping kan de koelbox gewoon aan 220v.
Eigenlijk het zelfde systeem als bij de campers, dus met scheidingsrelais en SCU (solar control unit).
Heeft iemand ervaring met een bepaald type koelbox? Natuurlijk krijg je ook wel eens een bui onderweg en hoe hebben jullie dat probleem opgelost want ik wil tijdens het rijden de koelbox ook op 12v laten werken, de koelbox staat natuurlijk buiten de aanhanger.
Alvast bedankt,
Rob
Welk type koelbox?
- mothergoose
- Type Goldwing: GL1800
Re: Welk type koelbox?
Ik heb onlangs een compressorkoelbox van Totalcool aangeschaft, 35 liter voor 270 euro. Kan op 12V en 220V, beide aansluitingen worden meegeleverd.
Morgen gaan we op vakantie en ga ik hem testen, maar thuis deed hij het goed. Je hoort hem wel aanslaan, ben benieuwd of dit storend is. Je kan de koelbox via een app (verbonden met BT) op ECO zetten, waarschijnlijk doe ik dat voor de nachten. Tijdens de reis staat hij bij mij in de aanhanger en niet aan overigens, ook hiervan heb ik nog geen idee of dat gaat bevallen
Gr. Jurgen
Morgen gaan we op vakantie en ga ik hem testen, maar thuis deed hij het goed. Je hoort hem wel aanslaan, ben benieuwd of dit storend is. Je kan de koelbox via een app (verbonden met BT) op ECO zetten, waarschijnlijk doe ik dat voor de nachten. Tijdens de reis staat hij bij mij in de aanhanger en niet aan overigens, ook hiervan heb ik nog geen idee of dat gaat bevallen
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Re: Welk type koelbox?
Ik ben benieuwd wat jou ervaringen zijn..