Antieke Erka als motoraanhanger.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Lampy
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2020, 14:06

Re: Antieke Erka als motoraanhanger.

Bericht door Lampy » 02 jul 2020, 14:10

japie de cipier schreef:
14 jun 2012, 21:04
coenox schreef:Inmiddels heb ik wat kilometers ervaring met de combinatie, maar ben nog niet tevreden. De aanhanger heeft nogal de neiging tot slingeren. Anders beladen maakt veel uit, maar helemaal krijg ik het er nog niet uit. Ik heb nu nieuwe veerrubbers gekocht en ik ga het tweede onderstel wat ik heb liggen uitproberen. Die heeft een langere dissel.

Afbeelding
De nijging tot slingeren is meestal een te zware druk op de kogel maar ook het te licht cq het van de grond trekken van het achterwiel geeft ook een raar effect volgens mij is dit al eens eerder besproken en ik meen te herinneren dat het iets van 15 of 25 kilo was voor de auto is het ongeveer 50 kilo maar ik denk dat die dissel ook wel met dat gewicht varieert.
Dag Japie, de veerrubbers voor de Erka, waar kun je die nog bestellen. Mijn Erka staat inmiddels al enkele jaren aan de kant omdat de twee buitenste geknapt zijn. Ik zou graag een set nieuwe rubbers bestellen zodat ik het terug kan gebruiken.

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: Antieke Erka als motoraanhanger.

Bericht door coenox » 15 sep 2020, 13:13

Ik zie je bericht nu pas. Was aan Japie gericht, maar de aanhanger is van mij.

Veerrubbers zijn hier te bestellen: https://www.awa-aanhangwagens.com/store ... eerrubber/
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Antieke Erka als motoraanhanger.

Bericht door mothergoose » 15 sep 2020, 22:15

Afgelopen vakantie heb ik voor het eerst 1900km met de aanhanger achter mijn 1800 gereden, geen centje pijn. Ook niet met de smalle bandjes. Hij weegt beladen ongeveer 175kg en ik rijdt met een disseldruk van 14-15kg. De dissel heb ik ingekort omdat ik geen koelkast mee hoef, maar met beide lengtes zonder slingeren gereden.

Afbeelding
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Plaats reactie