Goldwing eml Martinique info

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Goldwing eml Martinique info

Bericht door Bugje » 06 jul 2019, 19:11

Hallo Winger's.

Ik heb een Lehman 1500 trike en ga waarschijnlijk overstappen naar een Goldwing 1800 eml Martinique.

Ik ben op zoek naar lees voer :D en dan met name over de techniek van het Trike gedeelte.
Veel gezocht maar vind er bijna niets over.
Voor de Lehman 1500 is er veel te vinden aan info over de techniek, voor de EML kan ik het niet vinden.

Iemand tips.

Groetjes Rob.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 aug 2019, 19:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwing eml Martinique info

Bericht door Ruud Woudstra » 04 sep 2019, 16:43

Hallo Rob,

Ik heb net een GL1800 gekocht die ik ga laten ombouwen tot een Trike. De in NL bekende dealers zijn EML en HD trikes in Venlo.
Ik heb over beide veel informatie ingewonnen en hierbij de links over de informatie over beide types.
EML is een NL partij die ombouwkits maakt in NL
https://emltrike.com/nl/trikes/eml-martinique/
Nadeel vind ik dat deze kit geen ABS ondersteunt. Verder wordt er een compleet nieuwe voorvork gemonteerd.
HD Trikes zit in Venlo en bouwt USA kits om.
http://www.motortrike.com/trikeAllTrikes.aspx#Honda
Deze kit heeft wel ABS en is voor mij een doorslag gevend punt om hiermee verder te gaan.

Kijk maar eens op de links.

Succes en veel lees plezier.

Mvgrt, Ruud.
Goldwing GL1800-Trike (2020), ABS, Airbag, Navi. 2014 18000km Parelmoerwit

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Goldwing eml Martinique info

Bericht door Bugje » 05 sep 2019, 12:42

Hallo Ruud.

Bedankt voor je berichtje.

HD Service in Venlo ken ik, daar heb ik mijn 1500 Lehman trike gekocht.
Ondertussen heb ik de Lehman trike ingeruild op een 1800 EML Martinique trike bij GL-Parts die is vanaf 1 juni EML dealer.
Op de dag dat ik hem heb ingeruild 's avond een aanrijding gehad met de trike GGGGRRRR.
Ik rij 38 jaar schade vrij, en dan na nog geen 100 km gereden te hebben, komt er een auto zo de rotonde op vliegen. (ik had voorrang)
Grote witte trike met volop verlichting, niet gezien :-( die jongen had middags net zijn rijbewijs opgehaald.
Ik baal als een...... dit is op 29 juli gebeurd hopelijk eind september de trike terug duurt allemaal erg lang i.v.m. vakantie tijd en onderdelen niet op voorraad.
Gelukkig zelfs niets mee gekregen, de trike word wel weer hersteld al blijft het jammer trike was als nieuw nog geen 12000 kilometer gelopen.
Van de ABS wist ik niet dat die niet werkt bij EML trike, maar dat vind ik nog niet zo erg.
Een EML trike is erg degelijk gebouwd, dat wordt in America ook erkend en geprezen er rijden daar ook ELM trike's rond al heten ze daar EUROWINGS.
Het enige nadeel is de prijs die is hoger dan een USA trike kit.

Ruud veel succes met de bouw van jou trike, dat komt wel goed bij Mike van HD Service Venlo.

Groetjes Rob
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Plaats reactie