Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Als de winkel ze niet treug neemt ik heb nog een goede staan ge ziet maar
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Ok, dank je wel. Ik hou je op de hoogte.
François
François
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Het valt mij op dat de accu van François als typenummer YTX20-BS heeft en de accu van Jucht YTX20L-BS, met een L dus, wat geeft deze letter aan?
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Jan Geel schreef:Het valt mij op dat de accu van François als typenummer YTX20-BS heeft en de accu van Jucht YTX20L-BS, met een L dus, wat geeft deze letter aan?
De plaats waar de plus en min zit.
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Kan je een universeelmeter te pakken krijgen?
Zo'n instrument wat door elektromonteurs en anderen die aan elektriciteit werken gebruikt wordt.
Daarmee kan je vaststellen wat de <plus> en <min> van een accu zijn.
Dit soort instrument bedoel ik. Dan weet je zeker wat de plus en min zijn.
Zo'n instrument wat door elektromonteurs en anderen die aan elektriciteit werken gebruikt wordt.
Daarmee kan je vaststellen wat de <plus> en <min> van een accu zijn.
Dit soort instrument bedoel ik. Dan weet je zeker wat de plus en min zijn.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Hopenlijk hebben ze het systeem beveiligd bij de 1800 tegen verkeerd aansluiten, anders kon er nog wel eens wat kapot gegaan zijn van de electronica
Groeten Pierre
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Aan jan geel
Na wat zoeken op de site van de goldwingschop.nl zou de letter l betekenen dat plus rechts is en zonder lde plus links is en voor de 1800 is plus altijd rechts
groeten jucht
Na wat zoeken op de site van de goldwingschop.nl zou de letter l betekenen dat plus rechts is en zonder lde plus links is en voor de 1800 is plus altijd rechts
groeten jucht
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Je kunt ook een voltmeter kopen (gelijkstroom) en de spanning meten moet iets meer zijn als 12v als de motor loopt moet de spanning oplopen naar 13,5 volt tot 14 volt weet je gelijk of de dynamo het doet.
Een andere manier is om het grote licht aan te doen en dan te remmen gaat dan het licht bijna uit is de spanning op de accu te laag en moet hij worden opgeladen.
Als je de plus en de min omdraaid op de accu zal zelfs de verlichting het niet doen.
mvg henny
Een andere manier is om het grote licht aan te doen en dan te remmen gaat dan het licht bijna uit is de spanning op de accu te laag en moet hij worden opgeladen.
Als je de plus en de min omdraaid op de accu zal zelfs de verlichting het niet doen.
mvg henny
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Waarom zou de verlichting niet branden als de plus en min omgedraaid zijn?
Een lamp en een relais kunnen er wel tegen, elektronica net als radio en ontstekingsunit zullen het er moeilijker hebben.
Een lamp en een relais kunnen er wel tegen, elektronica net als radio en ontstekingsunit zullen het er moeilijker hebben.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Een lamp zal zeker niet branden als de plus en de min omgedraaid zijn
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Dat mag je mij komen uitleggen.
Volgens mij werkt een lamp zelfs op wisselstroom. Daar draait de richting van de elektronen elke 100-ste van een seconde om. Een lamp is eigenlijk niet meer dan een stuk draad in een glazen luchtledige bol. En door de draad loopt de stroom echt in twee richtingen.
Elk component laat in meer of mindere mate elektriciteit in beide richtingen door. Uitzonderingen zijn diodes en allerlei andere halfgeleiders.
Sommige componenten kunnen er niet tegen als de polariteit er verkeerd op wordt gezet.
Ik ben elektromonteur en heb pas de opleidingen Monteur Elektrische Bedrijfsinstallaties, Eerste Monteur Elektrische Bedrijfsinstallaties en Technicus Elektrische Bedrijfsinstallaties met succes afgerond...
Mijn baas wilde dat ik Technicus deed, maar ik heb ze alle drie gedaan omdat ik al ruim 30 jaar van school af was en met de Monteurs opleiding de basis weer wilde opfrissen.
Volgens mij werkt een lamp zelfs op wisselstroom. Daar draait de richting van de elektronen elke 100-ste van een seconde om. Een lamp is eigenlijk niet meer dan een stuk draad in een glazen luchtledige bol. En door de draad loopt de stroom echt in twee richtingen.
Elk component laat in meer of mindere mate elektriciteit in beide richtingen door. Uitzonderingen zijn diodes en allerlei andere halfgeleiders.
Sommige componenten kunnen er niet tegen als de polariteit er verkeerd op wordt gezet.
Ik ben elektromonteur en heb pas de opleidingen Monteur Elektrische Bedrijfsinstallaties, Eerste Monteur Elektrische Bedrijfsinstallaties en Technicus Elektrische Bedrijfsinstallaties met succes afgerond...
Mijn baas wilde dat ik Technicus deed, maar ik heb ze alle drie gedaan omdat ik al ruim 30 jaar van school af was en met de Monteurs opleiding de basis weer wilde opfrissen.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Ja ronalt ge hebt gelijk
groetjes
groetjes
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Wat betreft de verlichting heb je gelijk maar ik denk niet dat het de bedoeling is om de spanning op het frame te zetten en het daarna weer naar de - van de accu te laten stromen om de lampen te laten branden.(als je de accu verkeerd aansluit)
En een gelijkstroom motor die kan maar op een manier worden aangesloten als je daar de + en de - omdraaid loopt de motor niet meer en dus ook de startmotor niet.
Maar het belangrijkste is dat men de motor weer kan starten.
Ik hoop dat de motor weer loopt.
Ik wens fransois veel succes met zijn motor.
MVG henny
En een gelijkstroom motor die kan maar op een manier worden aangesloten als je daar de + en de - omdraaid loopt de motor niet meer en dus ook de startmotor niet.
Maar het belangrijkste is dat men de motor weer kan starten.
Ik hoop dat de motor weer loopt.
Ik wens fransois veel succes met zijn motor.
MVG henny
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
Jammer dat je het bericht geschreven door Pierre op 02 maart 2011, 17:09 en mijn bericht van 19:53 niet heb gelezen.
Ook een gelijkspanning elektromotor draait gewoon als je de spanning omdraai. Een accu-schroef of accu-boormachine maakt hier gebruik van, tevens de spoortrein van de kinderen. Plus en min omdraaien en de trein rijdt de andere kant op.
Uitzondering was de Marklintrein die werkte wat anders.
Zoals Pierre al schreef, "Hopenlijk hebben ze het systeem beveiligd bij de 1800 tegen verkeerd aansluiten, anders kon er nog wel eens wat kapot gegaan zijn van de electronica."
Lampjes, relais, elektromotortjes, weerstanden, spoelen en nog veel meer onderdelen kunnen er best tegen. Een aantal dingen zijn er gevoeliger voor en die zullen mogelijk kapot gaan.
En de plus aan de massa is op zich ook geen enkel probleem, volgens mij hadden de in Engeland gebouwde auto's en motoren vroeger de plus aan de massa liggen. (correct me if I'm wrong)
De stroom loopt dan via het frame naar de startmotor, door de startmotor en via de bedrading en relais weer terug naar de accu. Op zich geen probleem, alleen draait de startmotor dan verkeerd om.
Ook de verlichting werkt gewoon, en die zal het zelfs niet eens anders om doen (dan heb je donker ipv licht )
Ik vind het verder erg jammer dat er in het algemeen weinig kennis is over het vakgebied (elektro), misschien komt dat omdat elektriciteit niet zichtbaar is ...
Mischien eens een algemene topic openen hierover.
Ook een gelijkspanning elektromotor draait gewoon als je de spanning omdraai. Een accu-schroef of accu-boormachine maakt hier gebruik van, tevens de spoortrein van de kinderen. Plus en min omdraaien en de trein rijdt de andere kant op.
Uitzondering was de Marklintrein die werkte wat anders.
Zoals Pierre al schreef, "Hopenlijk hebben ze het systeem beveiligd bij de 1800 tegen verkeerd aansluiten, anders kon er nog wel eens wat kapot gegaan zijn van de electronica."
Lampjes, relais, elektromotortjes, weerstanden, spoelen en nog veel meer onderdelen kunnen er best tegen. Een aantal dingen zijn er gevoeliger voor en die zullen mogelijk kapot gaan.
En de plus aan de massa is op zich ook geen enkel probleem, volgens mij hadden de in Engeland gebouwde auto's en motoren vroeger de plus aan de massa liggen. (correct me if I'm wrong)
De stroom loopt dan via het frame naar de startmotor, door de startmotor en via de bedrading en relais weer terug naar de accu. Op zich geen probleem, alleen draait de startmotor dan verkeerd om.
Ook de verlichting werkt gewoon, en die zal het zelfs niet eens anders om doen (dan heb je donker ipv licht )
Ik vind het verder erg jammer dat er in het algemeen weinig kennis is over het vakgebied (elektro), misschien komt dat omdat elektriciteit niet zichtbaar is ...
Mischien eens een algemene topic openen hierover.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Startprobleem Goldwing 1800 - Acumen alarm
RonalT schreef:
Het hoe en waarom daarvan weet ik ook niet te vertellen.
Correct. En een bijkomend voordeel hierbij was dat de auto minder last had van roest vorming.En de plus aan de massa is op zich ook geen enkel probleem, volgens mij hadden de in Engeland gebouwde auto's en motoren vroeger de plus aan de massa liggen. (correct me if I'm wrong)
Het hoe en waarom daarvan weet ik ook niet te vertellen.