Ruit vs. ventilatierooster

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 839
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden

Ruit vs. ventilatierooster

Bericht door mothergoose » 20 jun 2021, 23:01

Het begint een beetje een soap te worden, ik was altijd blij een ruit zonder ventilatierooster te hebben, gewoon omdat ik dat mooier vind. Nu we over drie weken naar Italië gaan en de heenweg een aanzienlijk stuk snelweg gereden wordt, wil ik eigenlijk wel een ruit mét rooster zodat het bulderen wat minder wordt voor mijn vrouw achterop.

Ik heb een rooster bij BB gehaald met het idee deze in mijn ruit te plaatsen. Toen ik begon twijfelde ik, gaat dit wel recht zitten etc. BIj een mede forumlid vandaag 3 ruiten gehaald, waarvan een origineel Honda, absoluut mooie ruiten en allen voorzien van een opening. Klaar denk je, nee hoor.... Het gat is te groot of het rooster te klein :lol: :lol: :lol:

Het rooster wat ik meegekregen heb is een heldere versie en is van het merk Slipstream'. Ik kan me voorstellen dat deze niet op de standaard ruiten past. Addon heeft ook roosters, net als Showchrome. Heeft een van jullie ervaring met een actie zoals ik deze uit wil voeren? Welke roosters passen in de OEM ruit van Honda?

Zelf zagen doe ik bij nader inzien liever niet, ik wil een ruit zonder rooster houden voor hier in NL

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 839
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden

Re: Ruit vs. ventilatierooster

Bericht door mothergoose » 22 jun 2021, 15:47

Vandaag even contact met Bikersbest, ruit en rooster meegenomen. Mijn 1800 is van 2002, maar de ruit is van 2006 of nieuwer. Ik had het verkeerde rooster meegenomen, mocht deze omruilen en alles past gelukkig. Vanavond alles plaatsen en weer een klusje klaar voor de vakantie.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn

Re: Ruit vs. ventilatierooster

Bericht door pcrider » 06 mei 2022, 21:49

en heeft het rooster ook het gewenste effect voor de passagier? en hoe ervaart de bestuurder dit?
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 839
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden

Re: Ruit vs. ventilatierooster

Bericht door mothergoose » 10 mei 2022, 18:28

IK heb het oude ruit bewaard met de gedachte het te wisselen in de winter, dat gebeurd dus niet. Het rooster bevalt erg goed, voornamelijk voor frisse lucht in de zomer. Ik merk geen verschil in turbulentie, mijn passagier ook niet. Wat ik wel merk is dat het huidige ruit wat korter en breder is, ik kijk nu altijd over mijn ruit heen (wat fijn is) en verstel de ruit nooit meer (wat ik eerder zonder rooster wel deed). Mij biedt het dus voldoende extra om het zo te houden. Wanneer ik een ander ruit zou aanschaffen, zou dat er zeker een met rooster zijn. Zegt voldoende denk ik.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten