Iemand ervaring met Kuryakyn Ergo III voetsteunen?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nrbrt
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2019, 10:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Soest

Iemand ervaring met Kuryakyn Ergo III voetsteunen?

Bericht door Nrbrt » 21 apr 2021, 09:57

Ik zou graag onderweg mijn benen wat kunnen strekken op mijn GL1800 uit 2003. Ik zag dat de Ergo III een veer mechanisme heeft en dus weer omhoog veert als hij niet gebruikt wordt. Ik hoop dat dit het gynacologenstoel-effect wat vermindert, zonder de maximale hellingshoek in bochten (in ingeklapte toestand) in gevaar te brengen.
Heeft er iemand ervaring met deze Ergo III? (buiten de niet fantastische kwaliteit van het chroom)
Kawasaki Z 550 GT, Suzuki GSX750E, Honda VF500, Benelli 504 Sport, Kawasaki Vulcan 500, Suzuki GSX-R 750, Honda GL1800

Gebruikersavatar
Nrbrt
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2019, 10:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Soest

Re: Iemand ervaring met Kuryakyn Ergo III voetsteunen?

Bericht door Nrbrt » 20 mei 2021, 11:21

Ok, helemaal niemand heeft deze voetsteunen dus... Als ik over ga tot aanschaf, zal ik er wel een verslag over schrijven en hier posten :lol:
Het idee van highway steps op een GL1800 vond ik altijd een beetje raar, omdat je met je benen om de kuip heen moet en me dat niet erg lekker leek zitten. Na mijn eerste 7000 km sinds begin januari gereden te hebben, snap ik de behoefte om je benen te strekken beter en ben ik op zoek naar voetsteunen waar je een beetje bij kunt komen zonder Jean-Claude van Damme te hoeven zijn.
Kawasaki Z 550 GT, Suzuki GSX750E, Honda VF500, Benelli 504 Sport, Kawasaki Vulcan 500, Suzuki GSX-R 750, Honda GL1800

Gebruikersavatar
Pep
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Iemand ervaring met Kuryakyn Ergo III voetsteunen?

Bericht door Pep » 20 mei 2021, 17:13

Ik heb de Ergo II en kan mij wel voorstellen dat de terugverende armen van de III een aangename aanvulling zijn. Zoals ik het begrijp kan je die afstellen maar dat je ze alsnog iets naar beneden kan duwen met de voet en nadien weer terug veren. Best prettig denk ik voor de lange rechte stukken rijden. Losse armen zijn te koop voor de Ergo II als upgrade maar de prijs valt mij tegen: 177,-
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Kuryakyn Ergo III voetsteunen?

Bericht door pcrider » 11 jul 2021, 16:06

ik heb soortgelijk, volgens mij ergo II, met uitgeklapt schraap je de weg mooi schoon op de rotondes :), maar ze veren wel omhoog dus na een aar keer wen je daar wel aan.
het zit comfort is sterk verhoogd en zeker voor mensen die (bewust of onbewust ) de motor op afwijkende manier geparkeerd hebben kan deze investering een enorm verschil maken om of met pijn in heup o.i.d. te rijden of met een big smile een dag zonder problemen te rijden.
chroom ?? welk chroom, dat is erg slecht en kan ook het op klappen erg stroef laten verlopen.
Belangrijkste voor mij is het enorme rijplezier wat ik nu weer heb
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Kuryakyn Ergo III voetsteunen?

Bericht door pcrider » 23 okt 2021, 10:17

Update; chrome kwaliteit erbarmelijk slecht de schilders pak ik er zo af :(
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Plaats reactie