Hoi,
Heb 2 jaar GL1200 gereden daarna 15 jaar GL1500 en overweeg nu een 1e generatie GL1800, dit wegens de ouderdom van de gl1500 ( is 1989 model met 115000mijl op de teller)
Zijn er nog model specifieke aandachtspunten waar ik op moet letten bij een GL1800 ?
Alvast vriendelijk bedankt !
GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
Ach...net als de 1.5 behoorlijk hufterproof. Aandachtspunt is de versnellingsbak. De ene rijd tonnen, ook uit elkaar gezien met 35000 km. En de allereersten hadden iets kleinere radiatoren. Werden wel s warm. Bedrading rond scharnieren topkofferdeksel breken wel s. Maar verder.....geweldig fijne motoren. Suc6!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Re: GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
vorige week een licht ratelend geluid wanneer de wing tussen optrekken en afremmen op de motor zat, Olie gewisseld maar probleem wordt langzamerhand erger.
vermoed lagers 4 en 5 of schakelvork. Kom je met proefrit echt niet achter of deze moet dan al defect zijn, mijn wing heeft 245000KM gereden en dit wordt de eerste echte reparatie, naast wiellagersvoor remblokken en olie en een paas schijven.
vermoed lagers 4 en 5 of schakelvork. Kom je met proefrit echt niet achter of deze moet dan al defect zijn, mijn wing heeft 245000KM gereden en dit wordt de eerste echte reparatie, naast wiellagersvoor remblokken en olie en een paas schijven.
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Re: GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
Hallo pcrider. Je moet eens even naar de cardanas kijken of deze geen speling heeft op de kruiskoppeling.
Re: GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
Op de middenbok gezet motor gestart , 1e versnelling geen bijzonderheden geen geratel of wat dan ook bij gas geven en plotseling als loslaten, 2 idem, 3 iets meer lawaai en in 4 en 5 klaterend ratelend geluid, vermoed de schakelvork --wordt vervolgd
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Re: GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
Overweeg ook nog om een ruilblok te kopen maar qua prijs is dat het zelfde, mogelijk wel de motor sneller klaar
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Re: GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
pcrider. Dat was bij mij ook. 3 garages vertelden dat het de versnellingsbak was. Maar dat wou ik niet geloven. Hij schakelde als een zonnetje en
Sprong nooit uit de versnelling. Maar het was wel de kruiskoppeling van de cardanas.
Kun je voelen aan het cardanas huis. Motor lopen in de versnelling en voelen of cardanashuis trilt. Cardanas nakijken is een werkje van een uurtje.
Versnellingsbak revisie duurt iets langer. Succes.
Sprong nooit uit de versnelling. Maar het was wel de kruiskoppeling van de cardanas.
Kun je voelen aan het cardanas huis. Motor lopen in de versnelling en voelen of cardanashuis trilt. Cardanas nakijken is een werkje van een uurtje.
Versnellingsbak revisie duurt iets langer. Succes.
Re: GL1800 aanshaffen, aandachtspunten/tips ?
2 tandwielen vervangen in de versnellingsbak, en gelijk distributiekettingen vervangen, de kettingspanner was bijna op het einde, klapzittingen gereinigd etc etc alle afdichtingen vervangen. Vandaag grote proef rit gemaakt. motor liep als een zonnetje en de bak schakelt zo fijn als nooit te voren.
MAARRRRRRRRRRR trillingen >80km/uur en bij gas loslaten is het weg, en alleen koppeling in, trilt het iets anders, ik vermoed de kruiskoppeling.
mogelijk dat deze bij het uithalen van het blok een knauw heeft gekregen??,
duscardan as vervangen.... iemand ieder hoe dt het eenvoudigst kan?
MAARRRRRRRRRRR trillingen >80km/uur en bij gas loslaten is het weg, en alleen koppeling in, trilt het iets anders, ik vermoed de kruiskoppeling.
mogelijk dat deze bij het uithalen van het blok een knauw heeft gekregen??,
duscardan as vervangen.... iemand ieder hoe dt het eenvoudigst kan?
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten