LCD scherm defect?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Johnny B. Good
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2010, 00:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: De Rijp

LCD scherm defect?

Bericht door Johnny B. Good » 27 okt 2018, 15:17

Beste forumleden,

Ik heb het hele web afgezocht maar vind geen geen melding van een "dood" lcd-scherm zoals ik dit recent heb gekregen op mijn GL1800 uit 2001.
Dood wil zeggen dat er geen enkele pixel wordt getoond, ook niet de welkomst-wing. Echter, de achtergrondverlichting van het scherm werkt wel en kan ik dimmen via de DISP-knop.
Verder doet alles het gewoon, de radio, en ook de benzine/temp en andere meters. Alle zekeringen gecontroleerd, alles oké.
Het LCD-display deed het prima tot ik 2 weken geleden de Wing weer uit de garage haalde en opstartte.
NB Er zijn nog wel LCD schermen te koop (37230-mca-671) maar die zijn vrij prijzig.

Wie o wie heeft dit eerder meegemaakt of wie heeft er een idee wat de oorzaak kan zijn?
Johnny loves to ride his GL1800

Blackwing116
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 apr 2016, 21:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Enschede

Re: LCD scherm defect?

Bericht door Blackwing116 » 27 okt 2018, 21:46

Hoi, ik heb dit 1 keer gehad, na veel zoeken bleek de stekker los te zitten.
Deze stekker zit ondr je contactslot.
Je kunt de cover can je contactslot er zo af halen. Daarna de kunststof cover naar boven trekken, wel voorzichtig.
De stekker zit aan de rechterkant.
Het is een zwarte bagger geworden :D

Gebruikersavatar
Johnny B. Good
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2010, 00:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: De Rijp

Re: LCD scherm defect?

Bericht door Johnny B. Good » 28 okt 2018, 11:27

Dank voor je suggestie. In zekere zin geef je mij wel een tip dat ik het bij die verbinding moet zoeken. Ik heb echter de hele cover eraf gehad en de stekkers van zowel het contactslot als van het display los- en weer vastgemaakt. Geen effect dus ;-(

Meer suggesties zijn van harte welkom !
Johnny loves to ride his GL1800

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten