Hoi allen.
Zoals t nu lijkt zijn wij van plan toch weer n GL aan te schaffen, een 1.8. Onze K1600 laat t zitten wat betreft elektronica. Verder n heerlijke motor. Afgelopen zaterdag n GL bereden en mijn absolute ergernis was t geschud van mn hoofd bij n 130 per uur. Gewoon irritant. Zijn er Wingers die ervaringen hebben met andere ruiten of andere tips die dit ook zo ervaren hebben?
T geschud kan ik niet verdragen na t 1.5 ongeval, vandaar mn vraag.
Dus wie hier n oplossing voor heeft........graag!!
Ook n HD gereden en die doet t.....stukken beter wat dat betreft. Maar voor ons samen is de GL toch onze voorkeur.
Bedankt vast!!
Turbulentie
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Turbulentie
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- pieter
- Berichten: 2638
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Turbulentie
Ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb, ( kan ook een gewenning zijn ) je had de ruit ook even wat kunnen verstellen om te zien of dat een beter resultaat geven had.
PS. Bij mij staat de ruit zo dat ik er net overheen kan kijken.
Groet Pieter.
PS. Bij mij staat de ruit zo dat ik er net overheen kan kijken.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Turbulentie
Ik heb bij mijn 2013 vanaf nieuw er een V-stream special edition opzitten die iets breder is en ook dikker. Staat altijd in laagste stand zodat ik overheen kan kijken en heb geen problemen met wind aan mijn helm en rij meestal met open vizier op mijn systeem helm en geluid van radio/MP3/GPS via de headset.
Is kwalitatief zeer goede ruit, ook na 115.000 kilometer nog geen krassen doordat deze een ruit een speciale coating heeft. Ik ga nu wisselen naar de nieuwe 2018 en zal zeker weer een V-stream opzetten wanneer deze beschikbaar komt in een bredere uitvoering.
Is kwalitatief zeer goede ruit, ook na 115.000 kilometer nog geen krassen doordat deze een ruit een speciale coating heeft. Ik ga nu wisselen naar de nieuwe 2018 en zal zeker weer een V-stream opzetten wanneer deze beschikbaar komt in een bredere uitvoering.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Turbulentie
Ik heb de originele ruit, in de laagste stand, nergens last van.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Turbulentie
Ook ik heb sinds deze week een Vstream. Veel minder turbulentie dan de originele ruit. Hij staat zo dat ik er net overheen kijk. Ook de duo heeft minder tubulentie nu. De turbulentie ontsaat vaak door het vacuum achter de ruit. Het rooster een kiertje open zetten doet wonderen.
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Turbulentie
Bedankt. Idd meerdere goede dingen van de Vstream gehoord. Bij de proefrit idd div standen geprobeerd. Ik vind t hinderlijk. T ventruitje had ik helemaal open maar toch......
Experimenteren dus!!
Experimenteren dus!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- Danny.Key
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:26
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Re: Turbulentie
Hoi,
ik had hetzelfde probleem, ( GL 1100 ) en heb mijn ruit een 9 cm verhoogd.
Twee aluminium plaatjes gemaakt, buitenkant 3 mm dik, binnenkant 1.5 mm dik.
ik kijk nu juist over mijn scherm en het probleem is opgelost.
Heb nog een beetje wind, wat aangenaam is,
maar in de winter vriest mijn hoofd er niet meer af.
ik had hetzelfde probleem, ( GL 1100 ) en heb mijn ruit een 9 cm verhoogd.
Twee aluminium plaatjes gemaakt, buitenkant 3 mm dik, binnenkant 1.5 mm dik.
ik kijk nu juist over mijn scherm en het probleem is opgelost.
Heb nog een beetje wind, wat aangenaam is,
maar in de winter vriest mijn hoofd er niet meer af.
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Turbulentie
Hmmm, ook n leuk en zinvol idee maarrrrrr........vandaag naar Nw Weerdinge vertrokken en gereden op n 2015 Wing. Zeer uitgebreid de ruithoogte getest. En kwam ik toch tot n erg redelijke windstilheid. Let, t is n motor maar moet niet t geschud hebben ivm nekklachten. Anders de evt optie voor n vervangraam.....eerst maar s zien.
Na verder de hele motor bekeken te hebben............zijn wij vanaf nu de....errug....trotse bezitters van een 1.8, 2015, 40 Anniversary Wing in n absolute nieuwstaat.
Voor mij n motor die gemakkelijker te rijden is, niet zo nerveus, vooral voor Jo veel gemakkelijker er op en af te komen en verwacht meer betrouwbaarheid dan de K. Op t laatste punt verliest deze vele punten.
Maar rijden zo n K......................GEWELDIG!!! Bedieningsgemak...top. De Wing sterft van knoppen die bij Kaatje met n ring bediend worden. Maar t gaat vaak kapot helaas....
Maar met onze snelheid....is de Wing meer dan voldoende...... Wij zijn domweg blij.
Word vervolgd.........
Na verder de hele motor bekeken te hebben............zijn wij vanaf nu de....errug....trotse bezitters van een 1.8, 2015, 40 Anniversary Wing in n absolute nieuwstaat.
Voor mij n motor die gemakkelijker te rijden is, niet zo nerveus, vooral voor Jo veel gemakkelijker er op en af te komen en verwacht meer betrouwbaarheid dan de K. Op t laatste punt verliest deze vele punten.
Maar rijden zo n K......................GEWELDIG!!! Bedieningsgemak...top. De Wing sterft van knoppen die bij Kaatje met n ring bediend worden. Maar t gaat vaak kapot helaas....
Maar met onze snelheid....is de Wing meer dan voldoende...... Wij zijn domweg blij.
Word vervolgd.........
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.