Hallo wingers,
Heeft iemand een idee of er een relatie bestaat tussen de slijtage van de koolborstels van de dynamo en de km stand ? Bij mn vorige Goldwing, de GL1500, waren de koolborstels op 100000km versleten. Ik weet niet of de dynamo al een keer eerder onder handen was genomen. Ik heb tijdens een vakantie op de terugweg de eer gehad om met de GL1500 zonder stroom komen te staan (versleten koolborstels). Dynamo gedemonteerd en op een andere Honda 150km naar nederland gereden en in Oss een gereviseerd exemplaar gehaald. Nu heb ik een GL1800 met 130000km en heb de onderhouds historie vanaf 60000km maar hier staat niets over een dynamo revisie op. Ik ga deze zomer op vakantie met de GL1800 naar Noorwegen en zullen we zo'n 3000km rijden. In Noorwegen liggen de Goldwing boeren niet echt dik bezaaid en zit er niets anders op dan van te voren de dynamo te demonteren en de staat van de koolborstels te inspecteren.
Groet, Pep
Slijtage koolborstels in relatie tot Km stand
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Slijtage koolborstels in relatie tot Km stand
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
- Foks
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Terneuzen
Re: Slijtage koolborstels in relatie tot Km stand
Hallo Pep,
Mijn voorgaande oranje Goldwing had bijna 200.000 km gereden. Onlangs bij verkoop zaten alle originele onderdelen er nog op, niet gerevideerd. Ik had hem gekocht met 30.000 km. Succes.
Geniet in Noorwegen het is er schitterend.
Mijn voorgaande oranje Goldwing had bijna 200.000 km gereden. Onlangs bij verkoop zaten alle originele onderdelen er nog op, niet gerevideerd. Ik had hem gekocht met 30.000 km. Succes.
Geniet in Noorwegen het is er schitterend.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Slijtage koolborstels in relatie tot Km stand
Hallo pep ik heb mijn dynamo op 21 februari er uit gehaald om de kool borstels te controleren mijn wing heeft nu 111000 km gereden de kool borstels waren nog goed alleen de lagers waren versleten .
En de dynamo was aan de achterkant weer smerig deze heb ik weer gereinigd .
Ik heb hier ook foto,s van op dit forum gezet ,als je vragen hebt hoor ik het wel .
Mvg henny
En de dynamo was aan de achterkant weer smerig deze heb ik weer gereinigd .
Ik heb hier ook foto,s van op dit forum gezet ,als je vragen hebt hoor ik het wel .
Mvg henny
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: Slijtage koolborstels in relatie tot Km stand
Toch maar even de dynamo er onderuit gehaald en open gemaakt. Koolborstels zijn nog als nieuw na 130000km en de lagers ook nog goed . Van binnen en buiten even goed schoongemaakt en weer terug geplaatst. Ga nu toch met een goed gevoel op weg. Volgens het werkplaats handboek zouden de koolborstels pas vervangen moeten worden als deze nog maar zo'n 5mm uit de behuizing komen
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)