remmen vernieuwen GL1800 2002
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
remmen vernieuwen GL1800 2002
vaak genoeg de remmen en blokken vernieuwd dus weet ongeveer wel wat er moet gebeuren.
maar met het volgende zit ik een beetje, met de ABS systeem op de GL1800, dat is nieuw voor mij.
zit dat in de weg met het verwijderen van de remklauwen, ook bij het vervangen van de remschijven.
volgens mij zit daar iets extra's op voor het ABS systeem of heb ik dat verkeerd.
maar met het volgende zit ik een beetje, met de ABS systeem op de GL1800, dat is nieuw voor mij.
zit dat in de weg met het verwijderen van de remklauwen, ook bij het vervangen van de remschijven.
volgens mij zit daar iets extra's op voor het ABS systeem of heb ik dat verkeerd.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Bij het voorwiel moet je de ABS sensor die op de ABS ring is gericht losmaken, achter niet nodig en veel eenvoudiger demontage als bij vorige generaties GL's. Voor de rest hetzelfde als vorige GoldWings.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
dank je wel wingnut
als het eenvoudiger als bij de 1500 kom ik er wel uit.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
de remmen zijn vernieuwd maar bij de voorrem lijkt het wel of de remblokken blijven hangen
de schijven worden te warm na een klein test ritje van nog geen 1 km.
heb alleen de oude blokken terug gedrukt zodat de zuigers terug gingen en dan de nieuwe ertussen.
of de remblokjes zijn iets te dik of ik moet de boel ontluchten en opnieuw op druk zetten.
op de voor remhandel zit een draaischijfje met nrs 1 t/m 5 op welke stand moet deze staan als je gaat ontluchten.
er zitten 2 ontluchting nippels op de remklauw neem aan dat ik de grootste moet hebben om de remmen te ontluchten.
de schijven worden te warm na een klein test ritje van nog geen 1 km.
heb alleen de oude blokken terug gedrukt zodat de zuigers terug gingen en dan de nieuwe ertussen.
of de remblokjes zijn iets te dik of ik moet de boel ontluchten en opnieuw op druk zetten.
op de voor remhandel zit een draaischijfje met nrs 1 t/m 5 op welke stand moet deze staan als je gaat ontluchten.
er zitten 2 ontluchting nippels op de remklauw neem aan dat ik de grootste moet hebben om de remmen te ontluchten.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Ik haal altijd de klauwen uit elkaar , maak het schoon( er zit altijd alu poeder/roestachtig iets) in de groef dan kan zijn dat de zuiger niet lekker terug komt.
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Google even op de volgorde om de remmen te ontluchten. Alleen op volgorde ververs je alle olie. Wel even de zuigers volledig terug drukken.
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
zuigers gingen heel makkelijk terug zal eens kijken of ik wat vindt hoe het gaat.
zitten wel veel slangen aan het systeem en ontluchtingsnippels.
we komen er wel uit bij de 1500 was het wel iets eenvoudiger.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
nog een vraag over de voorvork
bij de rechtervoorvork is de keerring kapot.
had al iets gezien bij het vervangen van de remmen
zag olie resten op de rechter remcilinder alles schoon gemaakt
bij de test rit voor de remblokken zag ik weer olie resten maar nu op de rechtse vork boven de keerring, dus die is kapot.
nou mijn vraag kan ik alleen de rechter keerring vernieuwen en olie erin stoppen of moet bij de vernieuwd
worden in verband met verschil in olie en druk of maakt dat niet uit.
en hoe sterk is de vee om in te drukken bij monteren gaat dat ne zo makkelijk als bij de gl1500.
bij de rechtervoorvork is de keerring kapot.
had al iets gezien bij het vervangen van de remmen
zag olie resten op de rechter remcilinder alles schoon gemaakt
bij de test rit voor de remblokken zag ik weer olie resten maar nu op de rechtse vork boven de keerring, dus die is kapot.
nou mijn vraag kan ik alleen de rechter keerring vernieuwen en olie erin stoppen of moet bij de vernieuwd
worden in verband met verschil in olie en druk of maakt dat niet uit.
en hoe sterk is de vee om in te drukken bij monteren gaat dat ne zo makkelijk als bij de gl1500.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
inmiddels ook gebeurt ging veel makkelijker dan gedacht.
was zeker lang geleden dat het was gedaan de inbusen onder in de vork zaten muurvast
de olie was geen olie meer wat eruit kwam.
alles weer netjes gevuld en ingesmeerd en gemonteerd.
nu wachten op de GEN 2 forkbrace van kuryakyn uit de states.
was zeker lang geleden dat het was gedaan de inbusen onder in de vork zaten muurvast
de olie was geen olie meer wat eruit kwam.
alles weer netjes gevuld en ingesmeerd en gemonteerd.
nu wachten op de GEN 2 forkbrace van kuryakyn uit de states.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- pbeeren
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 02 jan 2014, 15:34
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leveroy
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Het schijfje met de nrs 1 tm 5 is puur om de handel naar voren of naar achteren te zetten, probeer het maar uit. Volgens mij wordt dat bijna nooit ingesteld maar als je kleinere handen ( vingers ) hebt dan kom je beter aan de handels.
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2007
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
inmiddels al ondervonden hoe het werkt, nu afgesteld op mijn vingers.
werkt prima nu, stond op kleine handjes maar bedankt voor de info.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Ik heb ook de remblokken vervangen en de eerste 50 km had ik het idee dat de ene voorrem wat bleef hangen, Nog steeds ben ik niet tevreden overheen remsysteem, de ene keer remt de motor wel goed en de andere keer heb ik de indruk dat ik veelmeer kracht moet zetten om te remmen.
Ik wil nu de remleidingen vervangen, vorig jaar de remolie ververst en kreeg de indruk dat er korreltjes in zaten die de remcylinder mogelijk iets boeken, iemand hier ervaring mee?
De hele zaak weer los gehaald links voor remblokken helemaal scheef afgesleten, alle zuigers schoongemaakt en gesmeerd, na diverse malen kon ik nu alle zuigers met de hand terug zetten. na de monateg van nieuwe remblokken remt hij een stuk beter en ook beter doceerbaar.
Ben trouwens bang dat de geleiders waarop de ene helft ten opzichte van de klauw heen en weer kan schuiven versleten is, het lijkt of een deel van de (teflon?) coating is weggesleten.
Dus ik ben bang dat hier geen revisie meer help maar nieuwe klauw wordt, of zijn deze pennen los te verkrijgen??
Ik wil nu de remleidingen vervangen, vorig jaar de remolie ververst en kreeg de indruk dat er korreltjes in zaten die de remcylinder mogelijk iets boeken, iemand hier ervaring mee?
De hele zaak weer los gehaald links voor remblokken helemaal scheef afgesleten, alle zuigers schoongemaakt en gesmeerd, na diverse malen kon ik nu alle zuigers met de hand terug zetten. na de monateg van nieuwe remblokken remt hij een stuk beter en ook beter doceerbaar.
Ben trouwens bang dat de geleiders waarop de ene helft ten opzichte van de klauw heen en weer kan schuiven versleten is, het lijkt of een deel van de (teflon?) coating is weggesleten.
Dus ik ben bang dat hier geen revisie meer help maar nieuwe klauw wordt, of zijn deze pennen los te verkrijgen??
Laatst gewijzigd door pcrider op 26 jan 2020, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
- mothergoose
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Mijn blokken achter zijn eerder al vervangen, en de olie toen ik hem kocht. Ik hield sinds die tijd het idee dat mijn remmen niet optimaal functioneerde, ondanks dat alles in orde leek. Uiteindelijk bleek het toch in lucht te zitten en ik heb de antiduik shim laten verwijderen. Alles is nu origineel zoals het hoort en ik heb geen problemen meer met mijn remmen. Misschien is het bij jou ook lucht in de leiding? Wij hebben alles meen ik vijf keer rond gepompt voor het goed was.
Gr. Jurgen
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Heb nog even gekeken en kan niks vinden voor de Goldwing?iemand schreef:nu wachten op de GEN 2 forkbrace van kuryakyn uit de states.
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: remmen vernieuwen GL1800 2002
Als je zeker van je zaak wil zijn moet je de rempomp en remklauwen uit elkaar trekken, schoonmaken en voorzien van nieuw rubber enzo.