massale betoging In Brussel 22 September 2012

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: massale betoging In Brussel 22 September 2012

Bericht door RonalT » 17 okt 2012, 20:47

joeggen schreef:dan moeten we misschien ook maar eens met een paar duizend man naar Den Haag toeren he, om het een en ander duidelijk te maken 8)
IK ga niet mee. Volgens mij is Den Haag een grote bouwput en ik zou een legertje nodig hebben om er voor te zorgen dat er niets van mijn motor gestolen wordt. Het zijn toch allemaal dieven in Den Haag. :lol:

Ik ken er tenminste 150 .... :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Peter wiegers

Re: massale betoging In Brussel 22 September 2012

Bericht door Peter wiegers » 17 okt 2012, 20:51

RonalT schreef
Ik ken er tenminste 150 .... :wink:
Nou ik ben toch blij dat die 150 niet tot mijn kennissenkring behoren. :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: massale betoging In Brussel 22 September 2012

Bericht door Anjer » 17 okt 2012, 21:21

Pas op wat je zegt RonalT mijn schoonfamilie woont in Den Haag.... enne... ik durf rustig op de motor naar de Haagse Mart te gaan en zeker te weten dat er niet aan mijn motor mankeert. Het enige wat ik krijg in Den Haag is complimenten over mijn motor...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: massale betoging In Brussel 22 September 2012

Bericht door inside » 19 okt 2012, 19:37

OOK EERSTE KAMER TEGEN :D




Vorig resultaat ( 2 / 300 )Volgend resultaat
Vergaderjaar 2012-2013
Kamerstuk 33431 nr. B
Te raadplegen sinds
woensdag 17 oktober 2012 14:27
Inhoudsopgave
Gerelateerde informatie

Toon alle stukken in dossier
33431 (Hoofddossier)


33 431
EU-voorstel: wetgevingsvoorstellen voor harmonisatie en uitbreiding van periodieke (technische) controles op rijwaardigheid en veiligheid van motorvoertuigen en aanhangers (waaronder APK-keuringen)
B
BRIEF AAN DE VOORZITTER VAN DE EUROPESE COMMISSIE
Den Haag, 11 oktober 2012
De Eerste Kamer der Staten-Generaal heeft, overeenkomstig de daarvoor vastgestelde procedure, de bovengenoemde voorstellen getoetst aan het beginsel van subsidiariteit. Daarmee is toepassing gegeven aan artikel 5 EU-Verdrag en Protocol 2 bij het Verdrag van Lissabon betreffende de toepassing van het subsidiariteits- en het evenredigheidsbeginsel.
Met deze brief stel ik u in kennis van het oordeel van de Eerste Kamer der Staten-Generaal. Identieke brieven zijn gezonden aan het Europees Parlement, de Raad en de Nederlandse regering.
De Kamer is van oordeel dat de noodzaak om de Europese Commissie de bevoegdheid te geven om de verplichte periodieke controles (APK) naar nieuwe voertuigcategorieën uit te breiden, om de frequentie van deze controles te verhogen en om het minimum aantal technische controles van vrachtwagens langs de weg te bepalen, onvoldoende is onderbouwd, zoals vereist wordt in artikel 5 EU-Verdrag en Protocol 2 bij het Verdrag van Lissabon betreffende de toepassing van het subsidiariteits- en het evenredigheidsbeginsel. De Europese Commissie heeft onvoldoende aangetoond hoe de mogelijke voordelen van een dergelijk bevoegdheid voor de Commissie opwegen tegen de inperking van de bevoegdheden van de lidstaten op dit terrein en tegen de omvangrijke kosten en administratieve lasten die hieruit voortvloeien, onder andere voor overheden en voor de gebruikers van deze voertuigen. Daarnaast intervenieert het voorstel in goed werkende systemen van de lidstaten.
De Eerste Kamer is voorts van oordeel dat het onnodig en ongewenst is om de Europese Commissie de bevoegdheid te geven om de APK-plicht uit te breiden naar nieuwe voertuigcategorieën, zoals caravans, motorfietsen, brommers en aanhangwagens. De desbetreffende voertuigcategorieën kennen in de verschillende lidstaten een zeer verschillend gebruik voor uiteenlopende doeleinden, zoals recreatie, woon/werkverkeer en seizoensgebonden verkeer (dit in tegenstelling tot de voertuigen die momenteel al onder de huidige APK-richtlijn vallen, zoals auto's, vrachtauto's en zware trailers). Vanwege deze nationale verschillen ligt het veel meer in de rede om de APK voor deze categorieën nationaal te regelen in plaats van te harmoniseren op Europees niveau, zodat er beter rekening kan worden gehouden met nationale omstandigheden. Dit geldt in het bijzonder voor de twee- en driewielers. Ook is het niet nodig om de Europese Commissie deze bevoegdheid te geven op basis van het argument van grensoverschrijdend verkeer. Brommers, scooters en aanhangwagens worden zelden gebruikt voor grensoverschrijdend verkeer, zodat wat voornoemde voertuigcategorieën betreft, de APK-bevoegdheid beter op nationaal niveau kan blijven.
De Eerste Kamer is voorts van oordeel dat het onnodig en ongewenst is om de Europese Commissie de bevoegdheid te geven om eigenstandig de APK-frequentie te wijzigen. Het huidige Nederlandse APK-systeem houdt al rekening met de leeftijd en het gebruik van voertuigen en voldoet daarmee aan de eisen in het kader van verkeersveiligheid. Het op Europees niveau vastleggen van de APK-frequentie intervenieert in dergelijke goed werkende systemen van de lidstaten en zorgt er bovendien voor dat er minder rekening kan worden gehouden met nationale omstandigheden.
Tot slot is de Eerste Kamer van oordeel dat het onnodig en ongewenst is om de Europese Commissie de bevoegdheid te geven om het verplichte minimum aantal technische controles van vrachtwagens langs de weg te bepalen. Nederland kent al een 100% handhaving van de APK-verplichting voor deze voertuigcategorie door gebruik te maken van registercontroles. Bij overschrijding van de APK-datum wordt automatisch een boete verstuurd aan de houder van het kentekenbewijs (Wet Mulder). Het op Europees niveau vastleggen van een verplicht aantal wegkantcontroles intervenieert in goed werkende systemen en voegt niets toe aan de handhaving, zoals een lidstaat die zelf kan organiseren. De lidstaat kan daarbij het beste rekening houden met nationale omstandigheden.
Daarom komt de Eerste Kamer der Staten-Generaal tot het oordeel dat de voorstellen COM (2012) 3801, COM (2012) 3812 en COM (2012) 3823 op bovengenoemde punten strijdig zijn met de beginselen van subsidiariteit en proportionaliteit.
De Voorzitter van de Eerste Kamer der Staten-Generaal,
G. J. de Graaf

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: massale betoging In Brussel 22 September 2012

Bericht door RonalT » 19 okt 2012, 20:09

Er wordt in dit stuk geschreven over verkeersveiligheid en veilige voertuigen.... Alsof de voertuigen hier in Nederland zo slecht zijn. Kijk eens rond in andere lidstaten..... Dan hebben wij, een enkele uitzondering daargelaten, een zeer goed voertuigenpark.
Zodoende lijkt een EU-keuring totaal overbodig. Onze voertuigen worden dan afgekeurd op een kapot of verkeerd lampje terwijl in Oost-Europese landen Rampjes rondrijden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: massale betoging In Brussel 22 September 2012

Bericht door inside » 19 okt 2012, 20:17

RonalT schreef: Zodoende lijkt een EU-keuring totaal overbodig. Onze voertuigen worden dan afgekeurd op een kapot of verkeerd lampje terwijl in Oost-Europese landen Rampjes rondrijden.
helemaal mee eens

Gr. Hans

Plaats reactie