WElk materiaal is mijn zadel? Watervast? Regenbestendig?

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Nightingale
Type Goldwing: GL1500

WElk materiaal is mijn zadel? Watervast? Regenbestendig?

Bericht door Nightingale » 04 okt 2024, 14:24

Hallo, ik ben dus eigenaar van de eerste Honda in mijn leven, mijn eerste motor was een Sparta Victoria e250 cc tweetakt ... en dat is zo 'n 53 jaar geleden. Vanalles gehad,veel Jappen, Getunede Ducatie (door Biggelaar himself) veel BMW zijspancombinaties en nu mijn eerste Honda GW GL1500 1990 zijspancombinatie. En wat ben ik er blij mee ! DIT is mijn motor.!! Okay.
Nu mijn vraag. Het zadel van mijn motor is bekleed met een soort stof. Met op de rugleuning van de duo een grote vogel. Mooi, in kleur. Die soort stof, wat is dat? Waarom ik dat wil weten? Toen ik terug reed met de motor werd ik meteen gezegend (na jaren niet meer gereden te hebben) met flinke regenbuien en rukwinden, er was zelfs een storm melding. Ondanks het windscherm en het grote zijspan viel mij het rijden heel goed mee.
Maar dat zadel, kan dat tegen de regen? Of moet ik een hoes oid zoeken. Of een lederen zadel. Of een plastic tuut erover spannen?
Ik rij nooit met duo's achterop, die horen in het zijspan! Uiteraard ZONDER intercom. Dat gejammer ... oeh, pas op. Heb je dat gezien. Daar komt een bus. Zo een dubbele harmonika bus. Nou, dat zijn Duitse bussen ( Aken, Vaals, Eupen) en we zijn hier in Nederland en ik ben Nederlander dus ik heb sowieso altijd voorrang héhé. 8) 8)
Gold Wing GL 1500 1990 Aspencade. Zijspancombinatie met 2 zits Diligence (MK2) zijspan.
Organisator Nightingale run in de tachtiger jaren.
Locatie ... wie sjoen us Limburg is :wink:
Zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden !!
:lol: :lol:

RonalT
Type Goldwing: GL1800

Re: WElk materiaal is mijn zadel? Watervast? Regenbestendig?

Bericht door RonalT » 04 okt 2024, 22:18

Tja, is niet origineel en wat het dus is weten we niet.
Ga eens met iemand praten die zadels bekleed....
Groeten, RonalT

Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Nightingale
Type Goldwing: GL1500

Bericht door Nightingale » 06 okt 2024, 00:17

Ik denk toch dat vorige bezitters ook wel eens een bui over zich heen kregen. Dus er helemaal niet tegen kunnen, geloof ik niet zo.
Ik kan inderdaad eens een zadel of stoelen bekleder vragen. Dat is een idee; een hoes - iets zou al voldoende zijn. Dank je.
Gold Wing GL 1500 1990 Aspencade. Zijspancombinatie met 2 zits Diligence (MK2) zijspan.
Organisator Nightingale run in de tachtiger jaren.
Locatie ... wie sjoen us Limburg is :wink:
Zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden !!
:lol: :lol:

RoelH
Type Goldwing: GL1800

Bericht door RoelH » 08 okt 2024, 09:23

Lijkt mij vrij kansloos als je een motorzadel hebt wat niet tegen regen kan... Zal neem ik aan wel een waterdicht of werend laagje onder het stof zitten deze neemt waarschijnlijk wel iets meer vocht op dan een leren zadel.
Honda GL1000 (1977) | Honda GL1100 (1980) | Honda GL1800 (2001) | Honda VFR800VTEC (2005) | Kawasaki ZZR1400 Performance Sport (2016)