Spuiten aanhanger in originele kleur

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
varapeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2021, 20:22

Spuiten aanhanger in originele kleur

Bericht door varapeter » 14 jul 2021, 16:56

Dag mede wingers.

Inmiddels rijden we al weer een aantal maanden rond op onze rode GL1500. Naar voller tevredenheid. Wat een machine!
Om ook weekendjes weg te kunnen hebben we een ezs aanhangwagentje er bij gekocht.
Nu willen we heel graag het aanhangwagentje in dezelfde kleur laten spuiten.
En daar zit nu het probleem. Het schijnt een rode ink kleur te zijn. Geen standaard lak zoals er nu gebruikt wordt. Ik ben bij een auto spuiter geweest. Moeizaam. Het evenaren van de 26 jaar oude lak lijkt toch een opgaaf.
Weet iemand waar we dit zonder problemen wel kunnen doen? Het liefst in Limburg. Of in de buurt.
Als ik de aanhanger kaal aanlever kost het 650 euro. Wel met een speciale lak die meer in de buurt komt.
Ik dacht dat alle lak zonder problemen na te maken was.... Maar helaas.
Het schijnt dat de oude manier van spuiten de bewuste ink kleur oplevert. En die manier van spuiten schijnt niet meer te mogen.
Dus ja....help!!!!

Een goede tip is altijd welkom.

Gr. Peter
Afbeelding

peter

Re: Spuiten aanhanger in originele kleur

Bericht door peter » 14 jul 2021, 23:12

Ik heb destijds mijn aanhanger zelf gespoten. Ook omdat het me duur was het te laten doen en kleurgarantie kreeg ik niet. Verf besteld bij https://www.rsbikepaint.com/nl-nl/colours.php en lekker zelf aan de slag gegaan. Als je een beetje handig bent lukt het vast wel. Op https://bruikman.eu/2017/02/25/de-camp ... aanhanger/ vindt je een klein verslag over hoe ik het heb gedaan.

hobbelpaard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 sep 2013, 01:20
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hardenberg

Re: Spuiten aanhanger in originele kleur

Bericht door hobbelpaard » 15 jul 2021, 08:52

Bij WWW.123autolak.nl hebben ze spuitbussen die op kleurnummer gemaakt worden.
Ik heb daar een klein busje besteld, om mijn spiegels opnieuw te spuiten, en het resultaat is perfect.
Er zit een heel ander spuitmondje op als bv. op een gamma spuitbus, deze nevelt heel mooi breed uit.
Dus als je het kleurnummer hebt, en het zelf wil proberen, zou ik daar de lak bestellen.
Klikken op "spuitbussen " en dan moet je het automerk selecteren
Ga naar Honda, en onder Honda staat Honda motorcycles en die moet je hebben
Groet Gerrit
Riding a Wing, means a smile every mile !

mbogaert
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:15
Locatie: Horst

Re: Spuiten aanhanger in originele kleur

Bericht door mbogaert » 24 jul 2021, 12:00

Automotocolour in Volkel. Heb daar eens een SE kofferset laten spuiten. Was zeer tevreden
GL1500SE / GT2001

GoldWingForum
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44

Re: Spuiten aanhanger in originele kleur

Bericht door GoldWingForum » 24 jul 2021, 17:52

Omdat het spuiten van een aanhangwagen niets te maken heeft met welk type Goldwing dan ook, is dit onderwerp verplaatst naar 'algemeen'.

Plaats reactie