Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door rudolphwolven » 23 feb 2021, 19:04

*****
ma 22 feb 2021, 11:42
Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders......

Afbeelding

De politie waarschuwt voor meer controles: ‘Ook dit jaar zullen wij veel op en aan de dijken te vinden zijn, waarbij we de nodige controles uitvoeren. Zaterdag heeft een motoragent kort op snelheid gecontroleerd. Er werden in totaal vier bekeuringen vanwege een forse overschrijding van de maximumsnelheid uitgeschreven. De hoogste overschrijding betrof 38 kilometer (na correctie). Deze motorrijder reed 98 kilometer per uur, terwijl 60 p/u op de Lekdijk-West in Bergambacht is toegestaan’.

De motorrijders waren afgelopen weekend weer in groten getale in de Krimpenerwaard te vinden, meldt de politie, die eraan toevoegt dat te hard rijden en teveel geluidsoverlast, met name op de Lekdijk tussen Krimpen aan de Lek en Schoonhoven, niet wordt getolereerd: ‘Het veroorzaken van onnodig geluid wordt tegenwoordig bestraft met een boete van 400 euro.’
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door DonvanVliet » 23 feb 2021, 19:26

Tja....motorrijders worden als een virus gezien.

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door tsmitje1963 » 23 feb 2021, 19:53

de coronapotjes moeten aangevuld worden.
en dan laat je die herrieveroorzakers maar lekker betalen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door RonalT » 24 feb 2021, 21:32

Oeps, voortaan mijn radio wat minder hard zetten als ik op de Lekdijk rijd. :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door sandor » 26 feb 2021, 07:30

Ze zouden beter controleren op de hopen jongeren die illegale loc down feestjes geven in de parken en op pleinen .🤦‍♂️
Hier in mijn kloteland juist hetzelfde

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door wilco » 26 feb 2021, 10:23

Lees vooral het stukje van de NEFOM

AD
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door DonvanVliet » 26 feb 2021, 11:23

Wat een stel sacherijnen wonen daar.

Gebruikersavatar
Marco66
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jul 2018, 16:12
Type Goldwing: GL1500

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door Marco66 » 26 feb 2021, 14:54

Beter zo, dan ook heel deze dijk afsluiten voor motoren. Als iedereen zicht een beetje aan de regels houdt, is er niets aan de hand. Herrie schoppen doe je maar thuis met de echtgeno(o)t(e), en als je wilt scheuren, dan ga je even lekker de rijksweg op.
Ik maak geen overmatige herrie en doe af en toe een lekker stukje toeren, en dan heb ik het prima naar m'n zin, en dat hoef toch niet verziekt te worden door andere die de regels zo nodig willen overtreden....
Regelmatig sla ik mijn vleugels uit....
Goldwing 1500 1988.

Ome jo
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2021, 12:34
Type Goldwing: GL1500

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door Ome jo » 04 mar 2021, 10:29

Als we er met zijn alle beetje rekening mee houden, blijven we plezier houden in onze hobby.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door DonvanVliet » 04 mar 2021, 20:14

Ik denk zomaar dat die mensen al kwaad worden als er een vogel in de tuin zit te piepen.
Ik zou het wel weten. Stoel in de tuin, tafel erbij, pot bier en genieten van al die dakhazen die voorbij komen.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door rudolphwolven » 18 mar 2021, 14:33

*****
Zondag ...14 maart 2021

TER INFO.........er wordt dus regelmatig gecontroleerd !

LOPIK - Verkeerscontrole gehouden in #Lopik vanaf de Lekdijk en het aanwezige #motorverbod.

Zeven motorrijders lapten vanmiddag het motorverbod aan hun laars op de Lekdijk in Lopik. Er is 7x een bekeuring uitgeschreven inzake het motorverbod en 11x voor snelheid. Een van hen maakte het heel bont, en maakte een wheelie. Het rijbewijs van deze motorchauffeur werd ingevorderd.

Enkele automobilisten hielden zich overigens niet veel beter aan de regels. Tijdens dezelfde verkeerscontrole werden er elf bekeuringen uitgeschreven voor te snel rijden, tot 92 kilometer per uur.

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door RonalT » 18 mar 2021, 22:21

En dan een artikel van MOTOR.NL

‘Heb jij ook zoveel last van toerende motorrijders?’ Even los van de discussie voor hoeveel last toerende motorrijders kunnen zorgen, was het natuurlijk een vraag waarvan je wist dat-ie ging komen toen het eind februari ineens al lente werd. Hoe sneu en suggestief ook, ik weet het! ‘Oh nee, daar gaan we weer’, was mijn reactie toen de weersvoorspelling per dag beter werden… Ditmaal was de treurige primeur voor het Algemeen Dagblad dat op Facebook te goedkoop op zoek ging naar te voorspelbare reacties. Uiteraard werden we door sommigen weer op één hoop gegooid met scheldende en in het rond spugende wielrenners, maar dat waren er echt veel minder dan ik ooit verwacht had. Scrollend door de reacties werd ik zelfs steeds vrolijker, omdat heel veel reageerders eerder moe werden van de suggestieve vraagstelling van het AD dan van toerende motorrijders. (Nogmaals, die maken toch niet zoveel herrie?) Zo stelde iemand voor ook eens wat te doen aan die hinderlijk fluitende vogeltjes in de lente en vroeg een ander zich af of de openhaard-klagers door het mooie weer ineens niets meer te doen hadden. Hoera, hoera! Zou dit echt de kentering zijn? Uitgerekend op het moment dat we met ruim 17 miljoen mensen verplicht in Nederland opgesloten zitten en je dus altijd wel op iemands tenen gaat staan, figuurlijk én als je niet oppast letterlijk.

Hou vol vrienden, er is hoop!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door DonvanVliet » 18 mar 2021, 23:00

De media is een schimmel. Links georienteerd ook nog. En die willen iedereen uit de auto, van de motor, van het gas en weet ik veel wat ze nog meer van de mensen af willen pakken.
De media leeft van dat soort berichten. Ze hebben een voedingsbodem nodig. Wen er maar aan.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door pieter » 18 mar 2021, 23:00

Breng mijn Wing komt van de week naar de Kringloper en ruil hem in voor een mooie strop en een laag krukje
......ben het gezeik beu.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Politie Krimpenerwaard controleert op overlast motorrijders

Bericht door peter » 19 mar 2021, 08:10

pieter schreef:
18 mar 2021, 23:00
Breng mijn Wing komt van de week naar de Kringloper en ruil hem in voor een mooie strop en een laag krukje
......ben het gezeik beu.

Groet Pieter.
Neem dan wel een houten krukje en hennep touw. Anders krijg je daar weer gezeik over :lol:

Plaats reactie