Bridgestone Simply Ride: pechgarantie op motorbanden

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bridgestone Simply Ride: pechgarantie op motorbanden

Bericht door director » 06 jul 2020, 15:27

Recent las ik dat Bridgestone 24 maanden rij-garantie geeft op banden. Bij een lekke band krijg je een deel van je nieuwe Bridgestone band vergoed. Hoe het precies werk staat hieronder, maar het lijkt mij een handig idee van de importeur (die er op deze manier voor zorgt dat je na lekrijden natuurlijk weer hetzelfde merk blijft rijden :mrgreen: )

Op de site zie ik tevens dat Wingservice ook meedoet aan deze actie, dus dat lijkt me een mooie combinatie.
Voor motorrijders staat een lekke band bovenaan in de top tien van ergernissen. In tegenstelling tot bij een auto, tover je natuurlijk niet even een reserveband tevoorschijn. Dus je bent in een klap gedegradeerd van de snelste tot de langzaamste verkeersdeelnemer. Maar los van het gedoe om je motor of wiel bij de dealer te krijgen heeft het ook nog eens vervelende financiële consequenties. En zeker wanneer je net nieuwe banden hebt gekocht -en je zal zien dat je juist dán lek rijdt- kan een lekke band ook flink in de papieren gaan lopen.

Simply Ride
Maar niet wanneer je Bridgestone banden hebt gekocht. Wie nu een nieuwe set banden bij de deelnemende Bridgestone Biker’s Club dealer koopt, krijgt namelijk, volledig gratis, de unieke Simply Ride 24 maanden bandenpech garantie! Nee, de garantie voorkomt niet het lek rijden van je banden, maar neemt wel de vervelende financiële gevolgen daarvan weg. Rijd je lek, dan regelt de Simply Ride garantie dat je een nieuwe vervangende Bridgestone band krijgt. Afhankelijk van het restprofiel van de lekke band, kan dat een volledig gratis band zijn, of één met een zeer aantrekkelijke extra korting.
Wat de Simply Ride garantie echter helemaal uniek maakt, is dat deze ook van kracht is voor de banden van een nieuw te kopen motor, zelfs wanneer deze van een ander merk zijn! Overigens is het heel eenvoudig om in aanmerking te komen voor de gratis Simply Ride garantie: nieuwe Bridgestone banden kopen bij een deelnemende dealer, registreren op de site en het garantiecertificaat wordt je automatische toegestuurd. Meer info en deelnemende dealers: www.bridgestone-simplyride.eu.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Plaats reactie