Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door rudolphwolven » 21 apr 2020, 13:52

Waarschuwing......er wordt dus echt bekeurd....

Politie bekeurt motorrijders op drukke zondag / ma 20 apr 2020, 9:34

KRIMPENERWAARD • Politie Krimpenerwaard moest zondag meerdere keren handelend optreden tegen mensen die de regels in de noodverordening niet naleefden.

'Het was weer druk op straat in de Krimpenerwaard. Diverse motorrijders zijn bekeurd voor het negeren van de geslotenverklaring van de Lekdijk tussen Schoonhoven en Lopik. Ook zijn er weer verschillende mensen nadrukkelijk gewaarschuwd voor het niet naleven van de regels zoals die zijn opgesteld in de noodverordening inzake de coronacrisis. We zijn vriendelijk als het kan, maar streng als het moet', aldus Politie Krimpenerwaard.
Gisteren, zondag 19 april 2020 was het weer druk op straat in de Krimpenerwaard. Diverse motoren zijn bekeurd voor het negeren van de geslotenverklaring.

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door wilco » 21 apr 2020, 21:59

En terecht!! Die afsluiting is er niet om motorrijders te pesten, maar deze motorrijders verpesten het voor ons!
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door rudolphwolven » 22 apr 2020, 15:36

*****
Ik ben het niet geheel met je eens.
Ik woon in Lopik met uitzicht op de Lekdijk en het fiets-, auto- en motorverkeer.
Ik ben zeer goed op de hoogte met de lokale omstandigheden en politiek; ik woon er al ruim 50 jaar.
Het verbod is er doorgedrukt door vnl. enkele welgestelde eigenaren van boerderijen en landgoederen welke zijn gekocht van lokale boeren welke gestopt zijn met hun bedrijf.
Zij hebben er vroeger nooit gewoond en willen in hun uppie zondagsrust, vooral om hun kennissen te laten zien hoe mooi en rustig ze hier wonen.
Zij waren in staat om door bestuurlijke connecties in de plaatselijke gemeenteraden hun zin door te drukken.........zo gaat dat (nog steeds).
De boeren die er nog aan de dijk zitten hebben o.a. in video interviews (zelf gezien) verklaard er in het geheel geen last van te hebben, te meer daar het maar om enkele drukke weekenden gaat (vooral op de eerst mooie lente motordagen.)
De boer heeft vanouds de levensfilosofie...."leven en laten leven".

Zie ook de voorgeschiedenis: Petitie voor motor rijders op de dijken
viewtopic.php?f=1&t=14545
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 22 apr 2020, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door peter n.d. » 22 apr 2020, 17:11

Beste Forumrijders , zo'n dingen gebeuren hier ook .1 of andere rijke stadsmus , die het zich kan permitteren om ergens een landelijke te gaan wonen en zich een villa of een boerderij opkoopt en deze renoveert wil daarna genieten van zijn rust , want dat was in de prijs inbegrepen en zijn zicht en rust mag dan niet verstoord worden door een paar nozems op hun motoren . En om zeker te zijn van hun rust nodigen ze eventueel een paar beleidsmensen uit op een diner of etentje , met alles erop en eraan ( wat sterke drank en een dikke merksigaar ) en als afscheidscadeau enkele dikke gevulde omslagen zodat het probleem van dat lawaai verdwijnt als sneeuw onder de zon .En vergeet niet deze Dames en Heren hebben heel wat in de pap te brokken , daar zij bij verkiezingen de nodige fondsen ter beschikking stellen aan hun vriendjes ( wethouders , rechters , ministers , burgemeester en enkele geitensokken groene jongens ) en voor wat hoort wat .Het zal nooit veranderen en het word nog erger met de dag .Geloof me , ik weet waar ik over schrijf . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door Foks » 22 apr 2020, 17:34

Allereerst wil ik melden dat het jammer is dat er niet op die dijken gereden kan of mag worden.

MAAR:
Is het toegestaan bij wet of verordening om op die dijken motor te rijden?
Wanneer dat niet is toegestaan dan is een bekeuring terecht. Dat is onderdeel van het verkeer en haar maatregelen waar wij aan deel nemen.

Hoe een maatregel tot stand is gekomen, door wie en hoe is een ander verhaal.

Kijk maar naar de gezegden en spreekwoorden: het recht van de sterkste (rijken), e.d.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door wilco » 23 apr 2020, 08:08

En Foks onderbouwd hiermee mijn mening. De oorzaak van het verbod is hier niet relevant, het gepleegde feit is waar het hier om gaat.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door RonalT » 23 apr 2020, 21:02

O, dus als het op het merendeel van de wegen' verboden wordt motor te rijden vind je dat normaal, Wilco?
Het gaat wel degelijk om de oorzaak van een verbod. Het is ten alle tijde belangrijk om de oorzaak van een verbod te bekijken en te kijken of het belang van enkele personen gaat boven het belang van een groep weggebruikers.
En m.i. wordt dat t weinig gedaan.

Het probleem, de ASO-motorrijders, wordt niet opgelost. Het zou m.i. belangrijk zijn om deze aan te pakken, in plaats van een hele groep weggebruikers. Dus controleer af en toe op de wegen waar ze zich misdragen en pak ze op een stevige manier aan. Dan blijft het voor iedereen leuk op de weg.
Want de ASO's die daar regelmatig rondreden rijden ook bij ons in de buurt rond. De N259/N268 en de A4 lokken blijkbaar ook deze figuren uit. Zodanig dat Karin af en toe opmerk "de TT is weer begonnen". Met brullende uitlaten wordt er ook hier rondgereden. Alleen zal ik nooit gaan klagen dat de N259/N268 of de A4 moet worden afgesloten door de overheid.

Dus de ASO's aanpakken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door tsmitje1963 » 23 apr 2020, 21:38

hier hoor ik ze ook regelmatig, bij ons bergen op zoom liggen ook een paar hele mooie bochten. waar die jongens veel plezier aan beleven. vind ik dit leuk nee heb ik er last van ook nee, maar zo word steeds meer aan banden gelegd. en open brullende uitlaten daar hou ik dan weer wel van, als ik fluisterstil wil rijden kan ik beter gaan fietsen.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door cooper » 24 apr 2020, 09:42

tsmitje1963 schreef:
23 apr 2020, 21:38
... en open brullende uitlaten daar hou ik dan weer wel van, als ik fluisterstil wil rijden kan ik beter gaan fietsen.
Fietsen... ik word daar zo moe van van fietsen! :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door pieter » 24 apr 2020, 16:23

cooper schreef:
24 apr 2020, 09:42

Fietsen... ik word daar zo moe van van fietsen! :lol:
Die rijden daar trouwens ook met "bosjes" en in rijen van vier dik rond op een zonnige zondag Patrick :lol: dus een beetje motorrijder heeft daar dan eigenlijk niets te zoeken :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door wilco » 25 apr 2020, 09:11

RonalT schreef:
23 apr 2020, 21:02
O, dus als het op het merendeel van de wegen' verboden wordt motor te rijden vind je dat normaal, Wilco?
Nee Ronald, maar als er een verbod is, dien je je daar aan te houden, dat is mijn strekking.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door peter n.d. » 25 apr 2020, 11:59

Beste Forumrijders , natuurlijk als het verboden is om op de dijken te rijden moet je een oen zijn , als je dan toch op de dijken gaat rijden en word beboet is dit wel normaal . Wat eigenlijk niet normaal is dat enkele rijke medemensen beslissen wat wie en hoe en waar we mogen en kunnen rijden , daar gaat het om !!!!!!!.Zoals ik al eerder berichtte . Daar gaat het bij mij om .Staatskassen vullen met boetes wegens overtredingen moet je zo veel mogelijk proberen te vermijden , want daar word alleen de staat beter van en het is al erg genoeg dat we voor sommige zaken 2x maal de staatkas helpen vullen ( brandstof = B.T. W. en accijnzen en nog wat andere kosten ).En trouwens daar zijn ze sterk in om de bevolking te laten betalen om van alles en nog wat om die bodemloze put te vullen ( toch in Belgie') . Maar we wijken af van de oorspronkelijk berichten . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
P.S. Ik wens jullie allemaal boete loze rond ritjes en dat meen ik :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: Politie bekeurt motorrijders tussen Schoonhoven en Lopik.

Bericht door beinhart » 27 apr 2020, 20:00

ik ben tegen een verbod, voor alleen motorrijders!
als ze t dan toch verbieden, dan voor iedereen.
wat als nu al die motorrijders in de auto stappen en op die dijken gaan rijden? dan word t nog drukker.

groetjes werner (rij niet veel nu, maar dat komt omdat ik niet belgie in kan om te tanken)
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

Plaats reactie