Kort maar krachtig

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Trekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 aug 2018, 17:06
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oudenbosch

Kort maar krachtig

Bericht door Trekker » 20 feb 2019, 17:41

Het is kort maar krachtig geweest met de Goldwing. Augustus vorig jaar kocht ik mijn eerste Goldwing en hij is inmiddels alweer verkocht, sneller dan verwacht.
Ondanks het heerlijke zadel van Rayz (de eerste en tevens laatste die hij wilde maken!) voelde ik me niet vertrouwd met deze olifant als ik moest stoppen of keren. Ook mijn voorliefde voor de kleine, smalle, modderige, kronkelende weggetjes helpt niet om zelfvertrouwen te krijgen op deze olifant. Mijn slechte rug is daarvoor verantwoordelijk, gewoon rijden is geen probleem, maar onverwachte bewegingen zijn funest. Jammer, maar helaas, want ik heb geen soepeler en comfortabeler motor gereden. Prijs jullie zelf gelukkig!

Ik ga nu weer zijspan-rijden, dus dan heb ik geen problemen met stilstaan. Wel een uitdaging op de kleine wegen! En op mijn FX650 kan ik altijd nog een rondrossen op de modderige weggetjes.
De nieuwe is wederom een Honda 1800, maar nu een tweepitter met vergelijkbaar vermogen en koppel als de GW, dus dat zit wel goed. Zo'n koppel als de GW is echt verslavend!

Ik heb nog wel een standaard zadel te koop en zal ik binnenkort op de desbetreffende plaats aanbieden.

Ik zal nog wel eens hier rondkijken, maar zodra het zijspan klaar is, wordt er alleen maar gereden.... :D
Vriendelijke groeten,
KoenAfbeelding

ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"

1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019

peter

Re: Kort maar krachtig

Bericht door peter » 21 feb 2019, 20:03

Dat was zeker kort, veel plezier op je nieuwe fiets.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten