Technische gegevens Honda GL 1500


bouwjaar:
1988-2000
motor zescilinder vloeistofgekoelde viertakt boxermotor met enkele bovenliggende nokkenas en twee kleppen per cilinder
cilinderinhoud:
1520 cc
boring x slag:
71 x 64 mm
compressieverhouding:
9,8 : 1
maximaal vermogen:
73,5 kW (100 pk) bij 5.200 tpm
maximaal koppel:
150 Nm (15,3 kgm) bij 4000 tpm
inhoud brandstoftank:
23 liter
totale lengte:
2615 mm
totale breedte:
955 mm
totale hoogte:
1495 mm
wielbasis:
1690 mm
zithoogte:
765 mm
droog gewicht:
360 kg : Standaard (1988-1990)
350 kg : Interstate (1991-1996)
366 kg : Aspencade (1991-2000)
372 kg : SE (1990-2000)
bandenmaat voor:
voor : 130/70-18 63H
bandenmaat achter :
achter : 160/80-16 75H
topsnelheid 190 km/u
elektrische instal. 12 volt
ontsteking electronisch
startsysteem electrisch
koppeling meervoudige natte plaat
versnellingen 5
overbrenging primair tandwielen, secundair cardan
frame dubbel wiegframe
vering voor hydraulische telescoopvork met anti-duik
vering achter twee schokdempers
remmen voor dubbele schijf (296 mm)
remmen achter enkele schijf (296 mm)


Veranderingen door de jaren heen:
1988: Introductie, begin van de grijze import
1989: Voorspatbordsteun nu ook in de kleur van de motor
embleem niet meer op de koffers
ontstekingskarakteristiek en carburatie aangepast bedrading aangepast voor accesoires
Pistonpennen zonder borgveertjes
1990: Bak intern veranderd
uitlaten stiller
blok soepeler door gewijzigde nokkenas-timing
voorstelbare kuipruit
treeplanken voor passagiers
frame verstevigd
1991: Lagere zithoogte op diverse uitvoeringen
1993: Verbetering cruise control
luchtondersteuning voorvork
Naaldgelagerde tuimelaars
1995: 25 jaar Goldwing
zadelhoogte en juipruit 3,5 cm lager
vering stugger
1996: In Europa alleen nog maar SE modellen leverbaar