3/4 okt naar de nurburgring.
3/4 okt naar de nurburgring.
In het weekend van 3 en 4 oktober ga ik met de familie naar een huisje op Sunparks, Heilbachsee in de Eifel . We gaan hier vandaan met de auto en de wing. De bedoeling is om dat weekend een sticker te verdienen op "Der Ring". Ik ga dus met de Wing een paar rondjes rijden en de dag erop een paar rondjes met de auto . Tijden zal ik niet verbeteren maar ik heb dan wel "Der Grunne Holle" gereden .
Mochten er nog meer die kant uitgaan/opwillen stuur dan effe een PB dan kunnen we wat afspreken. Huisjes e.d. (last minute)kan je super goedkoop boeken op de duitse Sunparks site.
4 pers in 6 pers huis c.a. 350 euro voor een heel weekend.
Info over der Ring en Touristenfahrten vindt je op http://www.nuerburgring.de
Deze sticker dus:
Mochten er nog meer die kant uitgaan/opwillen stuur dan effe een PB dan kunnen we wat afspreken. Huisjes e.d. (last minute)kan je super goedkoop boeken op de duitse Sunparks site.
4 pers in 6 pers huis c.a. 350 euro voor een heel weekend.
Info over der Ring en Touristenfahrten vindt je op http://www.nuerburgring.de
Deze sticker dus:
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
doe dit aan een rustig tempo, zijn er vele die daar weg gegaan zijn met een veel te dure rekening.
Zo sticker is mee verhuist met mijn vorige plezier auto, waar ik mij nooit lang kon inhouden.
Lotus omega ,leukste is om met zo een auto op de limiet door de bochten te gaan aan snelheden rekening houden dat er dan geen computer toestand of wat dan ook opzat....
tip: rij mee met de ring taxi, echt de MAX.
Zo sticker is mee verhuist met mijn vorige plezier auto, waar ik mij nooit lang kon inhouden.
Lotus omega ,leukste is om met zo een auto op de limiet door de bochten te gaan aan snelheden rekening houden dat er dan geen computer toestand of wat dan ook opzat....
tip: rij mee met de ring taxi, echt de MAX.
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
We gaan ons daar eens even goed vermaken En ik weet dat een wing geen race monster is dus we gaan bedeesd over de baan, de auto is een merc. c220 diesel dus die gaat ook niet echt hard.
De ringtaxi gaan we denk ok ook doen ligt een beetje aan de kosten voor 4 personen, maar ik weet die gaat echt hard en gaat tot de max
De ringtaxi gaan we denk ok ook doen ligt een beetje aan de kosten voor 4 personen, maar ik weet die gaat echt hard en gaat tot de max
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
Hee Peter,
alsje tijd heb, ga eens bij het onRoad Hotel/Café in Leimbach (Adenau) kijken. Ligt circa 17km ten noorden van jullie bungalow.
Een Nederlandse eigenaar, Lex (helaas rijdt hij Ducati), biedt overnachtingen aan en ook de mogelijkheid voor een stuk of tien tenten.
Misschien iets voor volgend jaar een weekend weg met het forum? mei / juni zijn de weekend vroeg volgeboekt, de andere maanden wat rustiger.
alsje tijd heb, ga eens bij het onRoad Hotel/Café in Leimbach (Adenau) kijken. Ligt circa 17km ten noorden van jullie bungalow.
Een Nederlandse eigenaar, Lex (helaas rijdt hij Ducati), biedt overnachtingen aan en ook de mogelijkheid voor een stuk of tien tenten.
Misschien iets voor volgend jaar een weekend weg met het forum? mei / juni zijn de weekend vroeg volgeboekt, de andere maanden wat rustiger.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
RonalT schreef:Hee Peter,
alsje tijd heb, ga eens bij het onRoad Hotel/Café in Leimbach (Adenau) kijken. Ligt circa 17km ten noorden van jullie bungalow.
Een Nederlandse eigenaar, Lex (helaas rijdt hij Ducati), biedt overnachtingen aan en ook de mogelijkheid voor een stuk of tien tenten.
Misschien iets voor volgend jaar een weekend weg met het forum? mei / juni zijn de weekend vroeg volgeboekt, de andere maanden wat rustiger.
Lijkt me een leuk plan, lekker touren in de omgeving. Zal er wel eens een polletje tegenaangooien.
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
We zijn weer terug, met de bekende Ringsticker achterop Op zaterdag was er eerst een langeduur race en zou de baan om 17:30 opengaan, om 16:30 stonden we daar om kaarten te kopen en te informeren hoe het werkte. Dat was dus vrij makkelijk, kaartje(s) kopen en gewoon achteraansluiten, de baan zou om i.v.m. de race wat later open gaan en wij besloten om maar wat anders te gaan doen en op zondag terug te komen.
Vandaag, zondag dus waren we om 09:45 present aan de poort ik op de Goldwing en Monique in Merc, ik mocht meteen doorrijden naar de motorparkeerplaats en Monique moest het maar uitzoeken , ze parkeerde auto op het veld erachter en na een half uurtje ging de baan weer open, alleen voor auto's dit keer. Monique naar de auto gestuurd en snel achter het stuur plaats genomen om 2 ronden te blaffen, de banden krijsten iedere bocht van plezier en de a.b.s. & e.s.p. zijn ook flink aan hun trekken gekomen . Topsnelheid? Net aan 190 maar het rem werk en bochten werk waren ronduit fantastisch
Voor de motor ging wat later open en de baanmedewerker (inmiddels een dikke vriend van me geworden) vertelde mij dat het zonde was de baan op te gaan met de GW en dat ik beter kon wachten tot het wegdek helemaal schoon was gereden en het wat minder druk was, zo gezegd zo gedaan, dan maar even wachten. Om 12:30 Was het zover het was redelijk rustig en de wing moest eraan geloven, ik kan je vertellen DOE HET NIET!!! alleen als je echt weet wat je doet, je snelheid ligt veeeeeeelllllll te laag en de snellere jongens Aston's, Porche's, audi's etc. vliegen je om de oren en je moet konstant ruimte maken en van de idealelijn af .
Mocht je ooit gaan rijden daar ga dan door de weeks als het rustiger is anders zit je 20km,er met de billen tegen elkaar en ben je blij dat je er bent
Al met al vondt ik wel reteleuk om het een keer te doen met een Wing (de baanmedewerker had het maar een paar keer gezien) maar de volgende keer even een beetje meer rust om me heen. Met de auto was helemaal tegek en nu weet je wat je a.b.s. en e.s.p. doet
Vandaag, zondag dus waren we om 09:45 present aan de poort ik op de Goldwing en Monique in Merc, ik mocht meteen doorrijden naar de motorparkeerplaats en Monique moest het maar uitzoeken , ze parkeerde auto op het veld erachter en na een half uurtje ging de baan weer open, alleen voor auto's dit keer. Monique naar de auto gestuurd en snel achter het stuur plaats genomen om 2 ronden te blaffen, de banden krijsten iedere bocht van plezier en de a.b.s. & e.s.p. zijn ook flink aan hun trekken gekomen . Topsnelheid? Net aan 190 maar het rem werk en bochten werk waren ronduit fantastisch
Voor de motor ging wat later open en de baanmedewerker (inmiddels een dikke vriend van me geworden) vertelde mij dat het zonde was de baan op te gaan met de GW en dat ik beter kon wachten tot het wegdek helemaal schoon was gereden en het wat minder druk was, zo gezegd zo gedaan, dan maar even wachten. Om 12:30 Was het zover het was redelijk rustig en de wing moest eraan geloven, ik kan je vertellen DOE HET NIET!!! alleen als je echt weet wat je doet, je snelheid ligt veeeeeeelllllll te laag en de snellere jongens Aston's, Porche's, audi's etc. vliegen je om de oren en je moet konstant ruimte maken en van de idealelijn af .
Mocht je ooit gaan rijden daar ga dan door de weeks als het rustiger is anders zit je 20km,er met de billen tegen elkaar en ben je blij dat je er bent
Al met al vondt ik wel reteleuk om het een keer te doen met een Wing (de baanmedewerker had het maar een paar keer gezien) maar de volgende keer even een beetje meer rust om me heen. Met de auto was helemaal tegek en nu weet je wat je a.b.s. en e.s.p. doet
- director
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
Klink spannend Peter, heb je een filmpje beschikbaar zodat we kunnen meegenieten ?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
Was inderdaad een spannend dagje vooral het ritje met de wing. Een filmpje heb ik niet kunnen maken want er werd gecontroleerd op camera's Ik had wel een "slim" beugeltje gemaakt zodat ik hem er zo op en af kon klikken maar dan moet je de camera niet in de topkoffer laten liggendirector schreef:Klink spannend Peter, heb je een filmpje beschikbaar zodat we kunnen meegenieten ?
27 okt. ga ik er weer naar toe met de auto (motor? alleen bij mooi weer) dan is het een dinsdag en wat rustiger dan ga ik de baan nogmaals onveilig maken, even wat meer druk in de bandjes en veering wat strakker
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
Gezien door een spotter http://www.pistonspy.com/gallery2new/v/ ... 8.JPG.html
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
Jaja, toch beeldmateriaal.
Ik heb jaren geleden (1982 - 1983) tweemaal op Zandvoort gereden. Maar wij werden gelukkig ingedeeld in groepen met ongeveer gelijke motoren. Dus dat was lekker 5 rondjes scheuren over het circuit. er zaten natuurlijk toch snellere en minder snelle rijders tussen.
Het mooist vond mijn broer dat ik een behoorlijk snelle 600cc-er in de Tarzanbocht buiten om voorbij reed op mijn toen al oude CB 400 T (topsnelheid 140 km/uur) op het rechte stuk was hij mij voorbij komen blazen, vol in de remmen, zachtjes door de bocht en na de bocht weer gassen.
Mijn 400-tje reed op dat rechte stuk dus ongeveer 140 en in de bocht vast nog ongeveer 100 en hij zat mij dus in de weg.
Voor deze actie schijn ik een klein applaus op de tribune gehad te hebben.
Top 140 en gemiddelde snelheid 102 km/uur
Het jaar erna met mijn VT750C (top circa 200) nog een poging en toen haalde in 103 gemiddeld.
Voordeel van de CB was dat die heel plat en hard door de bocht ging op zijn smalle bandjes en licht gewicht. VT is breed en zwaarder (GL is nog breder en zwaarder)
dus Peter, volgende keer voetsteunen hoger plaatsen, uitlaten inkorten en kofferset/kuip er af...
Dan moeten we een mooiere foto te zien krijgen en kan je die snelle auto's het snot voor de ogen rijden.
Ik heb jaren geleden (1982 - 1983) tweemaal op Zandvoort gereden. Maar wij werden gelukkig ingedeeld in groepen met ongeveer gelijke motoren. Dus dat was lekker 5 rondjes scheuren over het circuit. er zaten natuurlijk toch snellere en minder snelle rijders tussen.
Het mooist vond mijn broer dat ik een behoorlijk snelle 600cc-er in de Tarzanbocht buiten om voorbij reed op mijn toen al oude CB 400 T (topsnelheid 140 km/uur) op het rechte stuk was hij mij voorbij komen blazen, vol in de remmen, zachtjes door de bocht en na de bocht weer gassen.
Mijn 400-tje reed op dat rechte stuk dus ongeveer 140 en in de bocht vast nog ongeveer 100 en hij zat mij dus in de weg.
Voor deze actie schijn ik een klein applaus op de tribune gehad te hebben.
Top 140 en gemiddelde snelheid 102 km/uur
Het jaar erna met mijn VT750C (top circa 200) nog een poging en toen haalde in 103 gemiddeld.
Voordeel van de CB was dat die heel plat en hard door de bocht ging op zijn smalle bandjes en licht gewicht. VT is breed en zwaarder (GL is nog breder en zwaarder)
dus Peter, volgende keer voetsteunen hoger plaatsen, uitlaten inkorten en kofferset/kuip er af...
Dan moeten we een mooiere foto te zien krijgen en kan je die snelle auto's het snot voor de ogen rijden.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: 3/4 okt naar de nurburgring.
Nou mij zie je daar met de GW niet zo snel meer of het moet echt rustig zijn daar. Je rijdt de bochten heel anders dan de auto's en het grootste gevaar is dat als je onderuitschuift die gasten op sommige stukken met meer dan 200+ komen aanvliegen en je niet zien liggen . Ze schuiven in de bochten soms ook over 4 wielen jouw kant op en als je die bandjes vlak naast je hoort gieren wordt je behoorlijk voorzichtig. gelukkig ging het allemaal goed maar kan me best voorstellen dat het soms niet goed gaat. Met de auto reed ik achter een redelijk snelle BMW 5 nogwat en die reed de bochten zo raar dat ik hem in de bochten voorbij ging en als het recht was kwam hij weer.
Verder heb je een waanzinnige partij grip in de bochten en is het asfalt goed tot zeer goed en dat is ook heel vreemd want doordat het zo glad uitziet denk je ook snel dat het glad is en dat is het niet dus.
Verder heb je een waanzinnige partij grip in de bochten en is het asfalt goed tot zeer goed en dat is ook heel vreemd want doordat het zo glad uitziet denk je ook snel dat het glad is en dat is het niet dus.