Aanschaf gebruikte GL1500, waar op letten ?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door peter » 07 jul 2013, 09:50

Heren kijk uit :!: :!: :!: praat niet over nutteloze lampjes of overbodig te duur betaald chroom :!: :!: :!: :mrgreen:


Gefeliciteerd met de aankoop en je hebt in iedergeval mooi weer garantie :D

Rob Pt

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Rob Pt » 12 jul 2013, 00:41

Nou gisteren is hij dan aangekomen in zijn nieuwe woonplaats. De rit van de plaats waar ik hem op moest halen naar huis was werkelijk afzien door de hitte !
Normaal ben ik altijd erg blij met een nieuwe aanwinst maar in dit geval was ik blij dat ik thuis was. Het enige dat nog wat verlichting bracht was dat ik onderweg als ik moest stoppen bij een verkeerslicht of ergens even iets ging drinken werd omringd door een enthousiaste menigte die me feliciteerde met de keuze van de kleur ..................................
Maar goed, hij staat er en daar ging het om. Het echte rijden laten we, totdat de temperatuur gezakt is, nog maar even voor wat het is.

Afbeelding

Hij slaapt buiten want hij wilde niet bij zijn Amerikaanse broers in een ruimte. Ik zeg "Doe niet zo arrogant want je bent maar een immigrant in Amerika" maar daar had hij geen boodschap aan dus.......

Afbeelding

Rob

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Aanschaf gebruikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door harmdeboer » 12 jul 2013, 19:24

Mooie fiets veel plezier er van!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Rob Pt

Re: Aanschaf gebruikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Rob Pt » 13 jul 2013, 00:28

harmdeboer schreef:Mooie fiets .....
Vinden wij ook en die kleur hè ..... :lol: :lol:
Morgen (zaterdag) zou het maar zo'n 29 graden worden dus dan moet we daar maar meteen gebruik van maken en eens wat gaan oefenen. Echt vertrouwd ben ik er nog niet mee d.w.z. vooral het stoppen geeft nog een onzeker gevoel. Mijn Harley is ook niet van de lichtste maar 302 kg is toch weer zo'n 70 kg minder dan de Goldwing en bovendien zit ik er veel lager op (a.h.w. 'in de motor') en dat geeft een zekerder gevoel als je stopt.
Dus dat wordt de eerste tijd o.a. veel kleine rotondes nemen en vaak stoppen en weer wegrijden als het verkeer het toelaat. Dit laats zal in onze omgeving wel lukken zonder gevaar op te leveren voor andere weggebruikers want hier kan een blind paard nog geen schade aanrichten !

Rob

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Aanschaf gebruikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door edvissers » 23 jul 2013, 17:22

Rob,

van harte met je keuze. Dat vertrouwen komt vanzelf. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet :)
Groeten,

Ed

Rob Pt

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Rob Pt » 30 jul 2013, 15:28

RonalT schreef:Rood is overigens een hele bijzondere kleur. :lol: Daar zijn er niet zo veel van.
Klopt of .......... ? In de "Showroom" staan op dit moment 50 foto's van een GL1500 en daarvan zijn er 10 rood dus ....... ! :roll:

Rob

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Devoraz » 30 jul 2013, 16:10

Rob Pt schreef:In de "Showroom" staan op dit moment 50 foto's van een GL1500 en daarvan zijn er 10 rood dus ....... ! :roll:
Inclusief die van jou, tel ik er 11 en dat laat ik de wat donkere rode motoren nog weg. Rens' zijn motor staat er niet bij en die is ook rood. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Rob Pt

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Rob Pt » 30 jul 2013, 17:05

Devoraz schreef: ...... en dat laat ik de wat donkere rode motoren nog weg.
Ja de kleur zoals o.a. die van ROBBOEI heb ik ook niet meegeteld want dat is voor de RDW misschien wel rood maar voor mij in ieder geval niet.
Devoraz schreef: 'Rens' zijn motor staat er niet bij en die is ook rood. :wink:
Dat heb ik ook nog geprobeerd, de rode motoren tellen die er niet bijstaan maar ............. dat is me niet gelukt ! :wink:

Ach wat maakt het ook uit, alle kleuren zijn mooi zolang het maar rood is ! (vrij naar Henry Ford)

Rob

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Aanschaf gebruikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Rongoos » 31 jul 2013, 19:37

Mooie aankoop Rob, ik denk dat we volgend jaar maar bij jou een forumritje moeten doen :lol:
Zorg dan wel dat er een camping bij is want ik denk niet dat ik dan s' avonds naar huis ga :D
Maar zonder gekheid hele mooie wing Rob. Zie je ze trouwens veel rondrijden bij jou?
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Rob Pt

Re: Aanschaf gebruikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Rob Pt » 31 jul 2013, 22:43

Rongoos schreef:Mooie aankoop Rob, ik denk dat we volgend jaar maar bij jou een forumritje moeten doen :lol:
Goed plan !
Rongoos schreef:Zorg dan wel dat er een camping bij is want ik denk niet dat ik dan s' avonds naar huis ga :D
Op 5 km afstand van ons is een camping waar je zelfs gewoon met nagenoeg alle soorten Nederlands terecht kunt maar ik denk dat ik toch wel zo'n 300 Goldwings incl. tentje kwijt kan in onze 'tuin' dus ........ :wink:
Rongoos schreef:Maar zonder gekheid hele mooie wing Rob. Zie je ze trouwens veel rondrijden bij jou?
Bedankt en tja, die kleur hè ...... diedoettuttum :lol:

Maar zoals ik hier al schreef, motoren zie je hier sowieso niet veel en Goldwings in onze omgeving al helemaal niet, althans geen mensen die hierin de wijde omgeving wonen. Volgens zeggen (vorige eigenaar van mijn GL) zouden er in totaal ca. 600 Goldwings in Portugal geregistreerd staan maar of dat juist is weet ik niet.

Rob

Gebruikersavatar
Peetz
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2013, 13:38
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Peetz » 11 sep 2013, 20:51

RonalT schreef:
Rood is overigens een hele bijzondere kleur. :lol: Daar zijn er niet zo veel van.
En zwart zilver dan?
GREETZ PEET




Een magenta goldwing GL1500 se USA met 2 antennes

Bjenke
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2013, 22:32

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Bjenke » 27 okt 2013, 22:38

Rob Pt schreef:Afspraak gemaakt voor een proefrit en dan zien we verder. Voor zondag staat er een proefrit met deze BMW K1200 LT op het programma. We zijn allebei erg benieuwd.
Wat is het geworden de k1200lt. Of de gold wing ?

Zelf heb ik ze beide de k 1200 lt 2005 en de gold wing gl 1500 1989
Beide , rijden geweldig beide heb ik ze met grootste scherm er op

Verschil in grote lijnen

De wing heeft meer comfort is veel stiller meer koppel betere geluid bij hogere snelheid

De k 1200lt. Rijd veel scherper ,voelt veel sportiever ,, geen last van wind geklapper
Dus houd ik ze allebeide , kan dus nog niet kiezen

De perfecte motor voor mijn gevoel
De k1200lt met het blok en de vering van de goldwing .
Maar ja dat zal wel nooit lukken
Met vr gr. Bjenke
Laatst gewijzigd door RonalT op 27 okt 2013, 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lange quote ingekort

Rob Pt

Re: Aanschaf gerbuikte GL1500, waar op letten ?

Bericht door Rob Pt » 28 okt 2013, 14:19

@ Bjenke

Net zoals in een boek moet je op de eerste bladzijde beginnen met lezen en dan stug doorgaan ....... :wink:
Maar ik laat je niet langer in spanning zitten en onthul het geheim: Lees en huiver
Jij hebt twee van die toerbuffels maar dat zou voor ons niets zijn. Als je het openingsbericht van de topic Misschien een nieuwe Goldwingrijder leest dan weet je ook meteen waaróm wij een Goldwing gekocht hebben. Ik draai er echt niet omheen maar als de genoemde reden er niet zou zijn geweest was er nooit een Goldwing of andere grote toermotor zoals bijv. een BMW K1200RT in beeld gekomen.
De reden voor deze beslissing vinden we nog steeds niet leuk maar om het simpel te houden: "Alles heeft een einde", nou ja ........nur die Wurst hat zwei.

Om elk misverstand te voorkomen: Spijt van onze aanschaf hebben we zeker niet en we hebben veel plezier met de Goldwing maar echte Goldwingrijders, zoals velen op dit forum zichzelf zien, zullen we wel niet worden ........

Rob

Plaats reactie