Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Team Dintelstampers
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2017, 08:41

Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Bericht door Team Dintelstampers » 30 nov 2017, 18:37

Beste motorvrienden en vriendinnen,

Op zaterdag 14 april 2018 zal 'Duncan's Ride' worden gereden.
Duncan kennen jullie allemaal waarschijnlijk nog wel, hij heeft ons vorig jaar weg gevlagd aan de start van onze motortocht.
De situatie was toen redelijk positief; zo ook de vooruitzichten. Echter, enkele maanden later stak de kanker de kop weer op en was inmiddels uitgezaaid met november 2017 als dieptepunt. Om Duncan in de herinnering voort te laten bestaan zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij van Duncan’s Ride een jaarlijks terugkerend evenement moeten maken.

Het is wederom een motorsponsortoertocht om zo geld binnen te halen voor de goede doelen van de Roparun. De tocht is inmiddels ook al bekend bij de organisatie van de Roparun. In april 2017 reden er al 4 motoren mee van de Roparun-organisatie en daarvan kregen we te horen dat het een hele mooie en goed georganiseerde tocht was en dat we dit uit moesten laten groeien tot een groots, jaarlijks terugkerend evenement.

Duncan's Ride wordt op dezelfde wijze uitgerold als de motortocht van vorig jaar; er wordt weer gereden in groepen van circa 8 man inclusief een voorrijder.
De Ride start in Dinteloord. De ochtendrit gaat door het West-Brabantse land. De lunch is in Heijningen (Dintelmond), de middagrit voert ons naar het oostelijk deel van Goeree-Overflakkee en via de Grevelingendam, St Philipsdam terug naar Dinteloord waar het eindpunt is. De afstand van de tocht is circa 200 km. De tocht is inclusief koffie/thee bij de start, de lunch, koffie/thee onderweg.
De route zal in de laatste week voor de tocht digitaal worden toegezonden om alles zo up to date mogelijk te houden.
De kosten van de tocht zullen € 20,00 p.p. zijn er vindt na betaling geen restitutie plaats.
Het inschrijfgeld van de degene die niet komt wordt volledig overgemaakt aan stichting Roparun.

Mocht je interesse hebben dan kun je je aanmelden bij: dintelstampersmotortocht@gmail.com
Je kunt nu reeds aangeven of je mee wilt rijden; het inschrijfformulier wordt je dan in januari 2018 toegezonden.

met vriendelijke groet
Roparunteam Dintelstampers

Team Dintelstampers
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2017, 08:41

Re: Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Bericht door Team Dintelstampers » 19 jan 2018, 20:48

Roparunteam Dintelstampers organiseert een motortocht van ca. 200 Km.

De tocht wordt “DUNCAN’S RIDE” genoemd omdat Duncan vorig jaar, ondanks zijn ziekte, de deelnemers heeft weg gevlagd.
Helaas heeft Duncan de ongelijke strijd verloren. Dit jaar willen we de tocht aan hem opdragen.

De ride leidt ons door het West-Brabantse landschap en een gedeelte over Goeree-Overflakkee.

14 april 2018, start en finish in Dinteloord.
09:00—09:45 verzamelen bij J. van Marrewijk, Willemspolderweg 2, 4671 TK Dinteloord.
GPS: 51.630226792755, 4.3983255760827

Inschrijfgeld € 20,- inclusief lunch.

Interesse? mail dan naar:
dintelstampersmotortocht@gmail.com

Max 250 deelnemers, uiterste inschrijfdatum is 7 april 2018.

Dit is een sponsoractie t.b.v. De Roparun.


Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Bericht door pieter » 19 jan 2018, 21:22

Wij hebben de rit van 2017 ook meegereden samen met een aantal forum vrienden uit het het Westbrabantse.

Ik moet zeggen dat het een mooie en goed georganiseerde dag is geweest die vooral het goede doel een steuntje in de rug gaf.

Meld je aan en we maken er met z'n alle een geslaagde dag van.

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 20 jan 2018, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Bericht door Devoraz » 19 jan 2018, 21:33

Dat wordt kiezen voor een aantal mensen.... de Goededoelrit is ook op 14 April! :?
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Bericht door pieter » 20 jan 2018, 10:08

Met 2676 geregistreerde en de nodige dagelijkse gasten op het forum blijven er volgens mij nog genoeg liefhebbers over Pjotr om een keuze te maken voor één van deze twee fantastische initiatieven. :)

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Bericht door RonalT » 14 apr 2018, 19:45

Wij hebben een hele fijne dag achter de rug. Het weer was goed, de route was mooi en het gezelschap was voortreffelijk.

De naam Duncan's Ride heeft te maken met Duncan van de Goot die vorig jaar het gezicht was van de eerste toertocht. Hij was ernstig ziek en overleed dan ook afgelopen jaar aan een bijzondere vorm van kanker. Het organiserende Roparun Team "de Dintelstampers" hebben deze rit dan ook naar hem vernoemd.

De route had ik van de week al ontvangen en bewerkt. Maar zoal gewoonlijk ging dat niet helemaal goed. De voorrijders van de groepen waren apart aangeschreven door de organisatie en een van de voorrijders meldde dat de route niet op de goede manier in zijn toestel wilde. Daarop heb ik de bewerkte route gepost met de opmerking dat deze volgens mij goed was en gebruikt mocht worden.
Vanmorgen nog de opmerking gekregen dat mijn bewerking de juiste route voorstelde.

Pieter, Rene, Youri, Wilco en Michael meldde zich al lekker op tijd bij ons. Koffie voor de mannen en daarna weg.
Bij de start (op de parkeerplaats van tomatenkwekerij van Marrewijk) was het al een drukte van belang. Ik denk dat we met een 150 - 160 man waren. Verdeeld in groepen van circa 8 man. In onze groep was nog een andere GoldWingrijder ingedeeld, volgens mij heet hij Bas (als ik het fout onthouden heb hoor ik dat nog wel).
Eerst een enveloppe in ontvangst nemen met bonnen. Daarna koffie met plakken cake en links en rechts een praatje. Bekende en onbekende gezichten gezien.

Afbeelding

Net voor 10 uur een toespraak door de organisatie en ook een dankwoord namens Duncan's familie mochten we op weg. Een mooie afwisselende route richting Roosendaal - Zundert en daarna terug via Rucphen en Oudenbosch. De ochtendrit eindigde bij restaurant Dintelmond waar een keurig lunch-buffet op ons stond te wachten. Soep, broodjes ham of kaas, broodje kroket, groente- of tomatensoep en melk of vruchtensap. Aan tafel werd ook nog koffie geserveerd.

Afbeelding
Foto: Wilco (nautic)

De middag ging richting Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden. Bij Willemstad de dammen over om Ooltgensplaat heen en door Achthuizen. Langs Nieuwe Tonge en Oude Tonge, de Philipsdam overen vervolgens Oud-Vosemeer en Tholen om weer in Brabant terug te komen. Steenbergen en tenslotte weer Dinteloord. We hadden toen ongeveer 200 km gereden. Met een paar drankjes en een loterij beëindigde we de dag. Micheal had deze keer het bierpakket.
De organisatie kon al melden dat een eerste telling aangaf dat er ruim 3000 euro was opgehaald.

Afbeelding
Foto: Wilco (nautic)

Dat het een fijne dag was wisten de overige deelnemers al, volgend jaar weer.....


Verslag in BN-de Stem
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

vrijevogel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2016, 13:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Sint Maartensdijk

Re: Motortocht Roparunteam Dinteloord 2018

Bericht door vrijevogel » 14 apr 2018, 20:09

Het was hard werken om de zeer ervaren bikers in onze toffe groep bij te houden, maar volgens mij redelijk gelukt.
Een beetje extra energie voor zo een goed en mooi doel doe je met alle plezier.
Het was een zeer goed georganiseerde en 100% top geslaagde dag.
Met dank aan onze voorrijder die keurig gedoseerd reed.
Volgend jaar hopen we weer van de partij te mogen zijn.
Gezondheid is natuurlijk niet iets vanzelfsprekends.
Michael & Lia

Plaats reactie