Een AUX ingang op de GL1500 radio (D4)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1500 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Een AUX ingang op de GL1500 radio (D4)

Bericht door RonalT » 07 nov 2012, 20:45

Ik heb een auxiliary ingang gemaakt op de radio van mijn 1991 Honda Goldwing GL1500 Aspencade.

Dit lukte na het bestuderen van de informatie op de onderstaande website:

http://www.sheriart.net/honda/



Ik besloot om de alternatieve methode te volgen die onderaan die pagina te vinden is. Bij deze methode wordt de Aux ingang aan de cassette van de radio gemaakt. Het voordeel is dat er niet gedesoldeerd hoeft te worden en er zijn geen extra relais of schakelaars nodig. Ik heb namelijk weinig ervaring met electronica en wil het risico niet lopen dat er schade optreed aan de radio. I am also lazy and cheap.

Het lijkt me verstandig om de bovenstaande website goed te bestuderen. Als je niet zo bedreven ben in het solderen van dunne draden kan je misschien beter een andere methode proberen om een Aux ingang op je Honda radio te maken. Er zijn ook FM modulators,cassette adapters of professionele installatie aansluit mogelijkheden. Bekijk de volgenden links voor meer info.

http://goldwingtech.info/auxradio/

http://www.sierra-mc.com/auxiliaryinput.asp

Mijn voorkeur gaat uit naar een directe aansluiting zodat ik een beter audiosignaal heb. Ik heb het op de volgende manier opgelost.

  1. Om het project uit te voeren heb ik een kabel nodig met een 3,5 mm stereo jackplug en een potlood soldeerbout nodig. De soldeerbout kocht ik bij Radio Shack (zoiets als Conrad.nl) en de kabel knipte ik van een oude koptelefoon.

    Afbeelding
    Oude headset
  2. De kabel lijkt me lekker stevig en heeft een haakse stekker. Gebruik een universeelmeter (in de stand Ohms) om uit te meten welke draden voor resp links, rechts en aarde gebruikt worden.

    Afbeelding